Susihus

I en annan del av världen...

Publicerad 2007-12-03 21:04:44 i Allmänt

I går så dog min farmor. Hon blev 85 år och har varit skröplig och dålig länge så det var väl skönt att det hände. Inte mycket till liv att bara ligga som skin och ben. Huu det är ingen värdighet att avsluta livet så.

Känns lite konstigt då min pappa inte lever så blir det ju jag som får ta tag i en del praktiska saker, även om min farbro har skött allt med begravningsbyrån idag, så vill man ju inte att han ska behöva göra allt själv. Så nu blir det till att tömma hennes lägenhet på servicehemmet och slänga, rensa och ev spara sakerna. Trist att behöva ha en begravning några dagar innan jul, vi hade det förra året också då min morfar gick bort.

Ja det var ett tråkigt inlägg idag, för säkerhets skull piggade jag till dagen med ett tandläkarbesök också. Tack och lov så hade inte Karius och Baktius fattat tycke för mina tänder.

Ha en skön kväll!
image68
Mina Husebytomtar och hyacinterna i köksfönstret, som ni ser så är det så juligt vitt här!?

Kommentarer

Postat av: Ulrika

Publicerad 2007-12-03 21:48:27

Vad tråkigt med din farmor.
Min farmor dog oxå då hon var 85 år, men det var för fem år sedan.
Även om dom är skröpliga så är det ändå jobbigt när det händer och döden kommer så nära inpå.......

Vilka fina hyacintvaser du har!!!

Kramar!

Postat av: Karin

Publicerad 2007-12-03 22:06:55

Vad tråkigt med farmorn. Hoppas du har många ljusa fina minnen kvar från henne.

Postat av: Maja

Publicerad 2007-12-03 22:12:18

Usch vad tråkigt! Spelar egentligen ingen roll hur gummal en person är, ett lika stort tomrum lämnas efter oavsett. Hoppas du hinner njuta lite av julpysslandet! Kram på dig, Maja

Postat av: Linda

Publicerad 2007-12-03 22:59:14

Tråkigt med din farmor.
Skönt att karius & baktus inte flytta in hos dig ialla fall...

Ha det bra

Postat av: pia

Publicerad 2007-12-04 09:10:25

ALLTID trist när någon dör, vare sig hon är gammal eller ung, men som du säger kan det ändå vara en sorts befrielse från mycket ont...trist dag du verkar ha haft, hoppas att du får en mycket trevligare dag idag! Ha det gott, sköt om dig!
många tröst kramar från lilla jag...

Postat av: MO

Publicerad 2007-12-04 12:35:45

Ja, samma tanke där med hyacinterna, fint med så många på rad. Tråkigt med dödsfall men som du säger, ibland är det kanske skönast för den det drabbar, inget värdigt liv o bara ligga o inte orka göra något. Har oxå varit på begravning dagarna innan jul, faktiskt rätt stämningsfullt i hela eländet. Tur att tandläkarn kom med goda nyheter i alla fall, kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sus i hus

Välkommen hit! Här susar jag runt tillsammans med mina favoriter - man och hund. Här finner ni inlägg om det som förgyller min vardag, hus, trädgård, lite mat och bak, och en och annan resesväng blir det både till jobbs och helt privat. Kan även dyka upp någon tass... och på tal om det får du gärna lämna ett litet avtryck när du har varit här. Må gott

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela