Susihus

Snart 3:e advent

Publicerad 2007-12-15 10:22:51 i Hem

God morgon!
Så var det då snart tredje advent. Lucia har tågat förbi och snart  så är det dax för granen att göra entré. Vi brukar varje år åka ut i skogen tillsammans med mamma och hennes sambo I på den stora granletningsdagen. Då är det korvgrillning och uppdrag gran som gäller. Varje år är det nästan likadant att en är mest intresserad av vart vi ska grilla och framför allt när vi ska grilla korven. Och nej det är inte Kenzo! Mamma tycker att vi kan ta första bästa gran så är det klart. Medans I och jag tycker det är av yttersta vikt att hitta den rätta granen den med stort G. Enligt mig så ska det ju vara en Disneygran så tät och fin så man inte ser Piff och Puff. Ja detta kan ta tid som ni förstår men oj så kul vi har och det är tur att I har stora skogsmarker som vi kan ströva omkring på. I år blir det inte detta upplägg, mamma och I ska till Sälen och ska inte ha någon gran och vi fick en gran på köpet när vi var och provkörde bil. Så idag ska vi till en granförsäljare och leta upp en gran. Min man våndas lite över detta för hur ska jag kunna hitta en Disneygran där utan att ha tittat på alla.......

Här kommer en bild på mannens senaste sinckerboa projekt. Vedkorgen:
image74
Och här kommer en bild på vart den står, mellan kakelugnen och vår GAD tv bänk. Vi letade lääänge efter ett soffbord och hittade inget så där som vi ville ha. När vi var i Uppsala och hälsade på goa vänner så hittade vi både soffbord och tv bänk, båda GAD. Möbelförsäljaren tyckte att det var humor att 2 personer från Möbelriket i Småland åkte till Uppsala och köpte möbler. Oj så nöjda vi är med dessa inköp, nja plånboken var inte lika nöjd men men...
image75
Nu ska vi bara ordna så att tv:en kommer upp på väggen så vi slipper den fula svarta plattan. I dag bär det av som sagt att leta gran och sen måste jag hitta lite material till våra julkort så det får nog bli en runda på stan. Tack snälla Godisfrun som tipsade om en rolig kortsida, där fick jag lite tips så nu har jag en bild om hur korten ska se ut, vi får väl se vad som händer i tomteverkstaden. Ska även fixa till det sista på priserna i tävlingen så de kan gå iväg här innan jul. Sen blir det nog lite kaffe och nybakt i soffan med en god tidning. Denna kanske där jag ska försöka att hitta vad vi ska bjuda på när vi har glöggmingel....
image76
Ha en underbart skön helg, STOR adventskram till er alla!

Kommentarer

Postat av: MO

Publicerad 2007-12-15 15:39:07

Hejsan, vad kul att jag vann...jag som aldrig vinner något blev verkligen glad, tack.....lite nervöst samtidigt...vad ska jag hitta på, måste ta mig en funderare.....Min drömgran är oxå en Disneygran, men har aldrig haft turen att hitta någon, vi brukar ha kungsgran, de är tjocka o fina. Hoppas ni får en trevlig granletardag. Jättefina ved"korg" maken gjort, en sådan skulle jag med vilja ha...enkel o snygg, oftast bäst så..många kramar o trevlig tredje advent....ps jag har skickat ett mail till dig....ds

Postat av: Linda P

Publicerad 2007-12-15 19:17:40

Halloj! Vad kul tradition, själva hade vi en annan taktik för granen detta år (jag skriver om det på bloggen idag) :)
Skön lördag!

Postat av: Ulrika

Publicerad 2007-12-15 20:05:55

Heeeej!

tror du jag får iväg det där pysselpaketet snart? ;o))
inne för att önska dig en mysig tredje advent!

Postat av: Frida

Publicerad 2007-12-16 20:48:48

Hoppas att du har en skön helg du med!

Postat av: Camilla

Publicerad 2007-12-17 08:37:24

Vilken fin vedkorg! Han verkan händig maken din. :)

Hoppas du får en trevlig vecka så här före jul!

Postat av: Hilajn

Publicerad 2007-12-17 14:44:35

Vacker kakelugn som självklart kräver en fin vedkorg:)

Postat av: Jenny

Publicerad 2007-12-17 19:55:58

Åh, vad avis jag blir på er kakelugn! Så fin! Vill också ha! Dessutom är era möbler från GAD ursnygga, har tittat på dom många gånger. Älskar deras pallar med fårskinn!

Önskar dig en skön vecka!
Massor kramar till dig!

Postat av: Sus i Hus

Publicerad 2007-12-17 21:33:18

Tack alla för era goa kommentarer. Sköt om er!

Postat av: Maria

Publicerad 2007-12-20 23:43:28

Vilken fin vedkorg, det har han gjort bra!
Julkramar till Dig!

Maria

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sus i hus

Välkommen hit! Här susar jag runt tillsammans med mina favoriter - man och hund. Här finner ni inlägg om det som förgyller min vardag, hus, trädgård, lite mat och bak, och en och annan resesväng blir det både till jobbs och helt privat. Kan även dyka upp någon tass... och på tal om det får du gärna lämna ett litet avtryck när du har varit här. Må gott

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela