Susihus

Utmaning till er alla

Publicerad 2007-12-05 18:30:17 i Allmänt

Vad gör du för miljön? Ett enkelt sätt att göra en insats är följande:

I år delas 5,5 miljoner telefonkataloger ut. Telefonkatalogen belastar miljön på onödigt sätt var det gäller transporter, och papper. (0,7% av Sveriges förbrukning)

Jag rekommenderar att du avbeställer din katalog. Tar 1 minut av din tid och du gör en insats för miljön !
2007 var det enbart 3500 personer som avbeställde telefonklatalogerna, Låt det bli 1 miljon nästa år.

Länk: http://www.enirosverige.se/se/Sverige/Kontakt/Katalogavbestallning/     

Ha en fortsatt bra dag!

Kommentarer

Postat av: MO

Publicerad 2007-12-05 18:41:22

Nämen vad bra, det hade jag inte en tanke på att man kan göra. Använder ju hitta.se eller eniro när jag letar nummer, enkelt att använda. Då ska jag nog avbeställa den, om ingen här hemma har några invändningar, kram

Postat av: MO

Publicerad 2007-12-05 18:43:56

Så nu är det klart....avbeställt, kram

Postat av: Sara

Publicerad 2007-12-05 19:27:44

Hej Susan! På en skala 0-10 så var det en 10+! Lasse var på gott humör och så var hela publiken, vi blev ej besvikna på honom eller han på oss! En riktigt bra konsert! Han kommer tillbaka redan i sommar så då får du se till och boka biljetter! Kram kram från mig som står i ankomsthallen och väntar på de tyska kunderna =)
P.S vi som bor i lägenhet kan inte avbeställa telefonkatalogen då de slänger in dem på första våningen och sen hoppas på att någon annan städar bort dem...dåligt! D.S

Postat av: Ulrika

Publicerad 2007-12-05 21:46:04

Hej

Som du säkert vet så var du en av dom tre första att kommentera mitt inlägg om utamningen att pyssla ihop något själv:O)))
maila mig din adress så ska jag pyssla vidare ;o))
dags att föra utmaningen vidare!!

Kram

Postat av: Petra

Publicerad 2007-12-05 22:12:26

Sådärja, nu har jag varit inne och avbokat en telefonkatalog.

Bra att du la in en länk om detta, oftast är det såna här miljögrejer man inte tänker på att man kan göra.
Bra initiativ
kram

Postat av: Nettan

Publicerad 2007-12-05 22:17:29

Avbeställt!
Kram Nettan

Postat av: Frida

Publicerad 2007-12-06 11:02:57

Det där är verkligen ett bra initiativ!

Postat av: Sara

Publicerad 2007-12-06 19:55:23

Vad lustigt, jag tänkte på detta häromdagen och undrade om man kunde avbeställa. Det ska jag göra bums!

Postat av: Ulrika

Publicerad 2007-12-06 21:06:47

*skrattar*
[email protected]
är adressen.
Nu är det din tur att ta fram den kreativa sidan idig ;o)

Postat av: mariakoden

Publicerad 2007-12-09 08:11:28

Jag har avbeställt katalogen!!!!!
Hoppas fler gör det åxå!!!!

Postat av: Lisa

Publicerad 2007-12-09 20:47:55

Den är avbeställd-ha det gott och stressa lagom
Kram/Lisa

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sus i hus

Välkommen hit! Här susar jag runt tillsammans med mina favoriter - man och hund. Här finner ni inlägg om det som förgyller min vardag, hus, trädgård, lite mat och bak, och en och annan resesväng blir det både till jobbs och helt privat. Kan även dyka upp någon tass... och på tal om det får du gärna lämna ett litet avtryck när du har varit här. Må gott

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela