Susihus

Allhelgonahelg

Publicerad 2007-11-01 21:09:29 i Allmänt

Idag har jag varit och tjuvtittat på filmen Solstorm, jaja förhandstittat kanske det heter när man blir inbjuden men ändå. Premiär imorgon och halva svenska skådespelareliten är med, Izabella Scorupco, Mikael Persbrandt, Johan Eklund, Krister Henriksson och Suzanne Reuter. Jag har läst boken för länge sen men kan inte komma ihåg den riktigt. Filmen utspelar sig i Kiruna och handlar om en frikyrka där. Lite otäckt med dessa sekter som nästa hjärntvättar sina medlemmar...huuuu känns lite Knutby. Helt klart sevärd men man blir nästan lite väl upprörd på sektkänslan, men det går kanske till så, vad vet jag.

Annars har dagen varit fylld med jobb jobb och lite mera jobb. Efter jobbet var jag nere på kyrkogården och la dit mitt mosshjärta som jag gjorde igår. Nu vid allhelgonahelgen så är det så fint på kyrkogårdarna, det brinner många fina lykotor och det känns så fridfullt tycker jag.

Det blev det med inslagna röda mosshjärtanet som får pryda min pappas grav denna vintern (det vita tänkte jag har på trappen). På lördag är det 9 år sen han gick bort, kan knappt fatta vad tiden har tagit vägen. Han hann bara bli 56 år innan en neurlogisk sjukdom tog hans liv. Fruktansvärd sjukdom som sakta men säkert tar lillhjärnans alla funktioner så som balans, rörlighet, tal och slutligen andning. Hemsk sjukdom som man inte önskar sin värsta fiende om man nu har en. Men det lärde mej att leva här och nu och inte alltid skjuta upp allt till morgondagen. Min pappa jobbade jättemycket och levde mycket för semestern och allt han skulle göra då och alla planer han hade när han skulle gå i pension. Så försök leva efter Carpe Diem, är nog vad jag vill försöka säga.

Det här inläget spretar lite åt alla håll känner jag men så är det ibland, livet gör det också. Imorgon bär det av till Köpendanmark med goda vänner. Det ska bli så trevligt att bo på hotell, äta och dricka gott och umgås. Ska försöka att även titta in på någon eller några =) trevlig inredningsbutiker. Önskar er en ljuvlig helg och sköt om er.

KRAM
image57

Kommentarer

Postat av: Inredningsgalen

Publicerad 2007-11-01 22:13:52

Tack för att du frågar, inte allt för bra. Har en inflamation i frambenet. Fick order om sträng vila och smärtstillande i 10 dagar. Hjälper inte detta så ska de röntga. Finns en chans att han alltid kommer att halta lite. Vi får se efter dessa 10dagar. Inte kul alls, fastän jag vet att han inte har ont av det. Är lite jobbigt att inte kunna ta honom ut på långa promenade eller låta honom springa lös.
Är lite tidigt när man bara är 1 1/2 år och få problem, men antigen var det ärftligt eller så är det en grym överanstängning, hoppas på det sista!

Postat av: Inredningsgalen

Publicerad 2007-11-01 22:14:01

Tack för att du frågar, inte allt för bra. Har en inflamation i frambenet. Fick order om sträng vila och smärtstillande i 10 dagar. Hjälper inte detta så ska de röntga. Finns en chans att han alltid kommer att halta lite. Vi får se efter dessa 10dagar. Inte kul alls, fastän jag vet att han inte har ont av det. Är lite jobbigt att inte kunna ta honom ut på långa promenade eller låta honom springa lös.
Är lite tidigt när man bara är 1 1/2 år och få problem, men antigen var det ärftligt eller så är det en grym överanstängning, hoppas på det sista!

Postat av: Chrizs

Publicerad 2007-11-01 22:21:18

Hej , jag är ny här på blogg.se och undra om du har några tips på vad min blogg kan handla om ?
/ chrizs

Postat av: sara

Publicerad 2007-11-02 00:08:12

Vad tråkigt att din pappa dog så ung och vilken fruktansvärd sjukdom. Fina hjärtan du har gjort. Visst är det fint på kyrkogårdar och minneslunder nu vid allhelgona. Önskar dig en skön dag i Danmark. Kram Sara

Postat av: Hilajn

Publicerad 2007-11-02 09:37:57

Tråkigt med din far. Hoppas din helg trots allt blir ljus och fylld med fina minnen.

Postat av: Anna

Publicerad 2007-11-02 09:47:24

Önskar dig en trevlig helg i Danmark. Kram Anna

Postat av: MO

Publicerad 2007-11-02 14:18:32

Vad fina hjärtan, kommer bli fint på din pappas grav. Det är ju verkligen ingen ålder, 56, då har man ju mycket kvar, tycker man. Sorgligt när folk i så ung ålder drabbas av obotlig sjukdom, många kramar på dig.

Postat av: Maja

Publicerad 2007-11-03 09:54:34

Vilka otroligt vackra mosshjärtan du har gjort! Beklagar att du förlorade din pappa så tidigt. Är så klokt det du skriver att man ska uppskatta den tid man får här och nu, vilket är lättare sagt än gjort. Men den här helgen är bra till att ägna en liten extra tanke till våra nära och kära. Trevlig helg, kram Maja

Postat av: Sandra

Publicerad 2007-11-04 14:34:18

Vilka vackra mosshjärtan du gjort! Tråkigt att du förlorade din pappa vid så tidigt ålder. Det var ett bra motto som du har, det är så lätt att skjuta upp saker i framtiden trots att man inte har en aning om vad som kan hända då. Kram Sandra

Postat av: Ulrika

Publicerad 2007-11-04 20:12:36

Vad tråkigt med din pappa.
Vad tyckte du om Solstorm?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sus i hus

Välkommen hit! Här susar jag runt tillsammans med mina favoriter - man och hund. Här finner ni inlägg om det som förgyller min vardag, hus, trädgård, lite mat och bak, och en och annan resesväng blir det både till jobbs och helt privat. Kan även dyka upp någon tass... och på tal om det får du gärna lämna ett litet avtryck när du har varit här. Må gott

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela