Susihus

Tisdagstema Omgjort

Publicerad 2007-11-20 18:25:22 i Tisdagstema

Dagens tisdagstema är omgjord, jag vrider lite på ordet till kommer att göras om. Det är vårt badrum på andra våningen som har haft det lite jobbigt när vårt hus har rört på sig. Så golvet ska göras om. Då får man ju välja nytt klinker vilket inte är tråkigt. Vi har trivts bra med det terrakotta färgade men det känns så där nu...Jag vill ha vitt klinker men då sa en kakelsättare "är du dum i huvudet, vill du bara städa?" Så tja vad sägs om brunt då? Det är ju lite läckert, dock kan man ju få lite flashbacks till sin ljuva uppväxt på 70 talet när allt var brunt. Vad säger ni?

Titta inte på storleken på klinkeralternativen för vi har inte bestämt oss vad det ska bli än, jag skulle kunna tänka mej små alt mosaik, man kan få ett mycket bättre fall med mindre plattor, vilket vi kan behöva som har dusch på ena väggen och badkar på andra.

image61

Kommentarer

Postat av: Karin

Publicerad 2007-11-20 21:13:23

Ja, visst var det en fin bild. Så snyggt med så där stora blockljus och mossa som adventsljusstake.
Kanske mörkgrått klinker?

Postat av: anette

Publicerad 2007-11-20 21:16:31

Jag var också lite sugen på vitt golv, men fick samma kommentar som du, att minsta hårstrå syns (och jag fäller en hel del :)). Så hos oss blir det nog brunt i duschrummet och mörkgrått alt svart i badrummet. Lycka till!

Postat av: Sus i Hus

Publicerad 2007-11-20 21:34:33

Jag vill ju kunna använda mina goa och fina bruna Lexington handdukar så badrummet ska gå i vitt och brunt tror jag!! Det är inte lätt...

Postat av: Jennie

Publicerad 2007-11-21 09:33:05

Mycket snyggt klinker/kakel!!

Postat av: Malin

Publicerad 2007-11-21 10:37:22

Jag har ett badrum med vitt golv och ett med svart golv och jag trodde att smuts skulle synas mest på det vita golvet men så fel jag hade.
På det svarta golvet syns allt! Damm är ju ljust så efter redan en dag syns det. Men det får det vara värt. Tycker det är hur snyggt som helst!

Postat av: Lilla My

Publicerad 2007-11-21 10:49:55

Jag tror på ett mörkare golv.Det ska bli spännande att se vad ni valde.Ha det bra

Postat av: Jenny

Publicerad 2007-11-21 11:41:08

Jag tycker formen på de bruna kaklet på bilden är urläckert, färgen likaså. Skiftar den lite eller?!? Vi HAR vitt klinker på golvet och visst är det så att minsta hårstrå syns, inte så kul, men å andra sidan är det väldigt ljust i badrummet! Lycka till! Vi får väl se resultatet sen!?!?
Kramar från Jenny

Postat av: Henryfreya

Publicerad 2009-05-12 12:14:26

I like this site. Keep it up!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sus i hus

Välkommen hit! Här susar jag runt tillsammans med mina favoriter - man och hund. Här finner ni inlägg om det som förgyller min vardag, hus, trädgård, lite mat och bak, och en och annan resesväng blir det både till jobbs och helt privat. Kan även dyka upp någon tass... och på tal om det får du gärna lämna ett litet avtryck när du har varit här. Må gott

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela