Susihus

Krukväxter

Publicerad 2007-10-17 14:26:29 i Hem

Äntligen ett nytt inlägg...har varit i Göteborg igen i några hektiska dagar, därav ingen uppdatering på bloggandet. Men nu så har jag tagit tag i det igen och tänkte att lite krukväxtbilder kanske kan pigga upp. Även om jag älskar orkidéer så har jag dessvärre ingen tur med dem, dock med alla andra typer av gröna växter har bestämt sig för att hemma hos oss är det helt ok att växa så det knakar! Jag får klippa och tukta många av mina växter, jag har gett bort till höger och vänster för visst känns det hårt att bara slänga dem på komposten. Jag har nämligen ingen lust att ha jättestora växter i mina fönster. Är det någon mer som har detta bekymmer? Om man nu anser att det är ett stort bekymmer.... Min nya favorit därför är en växt som heter Hästtand (andra bilden i översta raden) den växer otroligt sakta och behöver knappt något vattan. Mmm sånt gillar vi.

Ha en skön onsdag

image51

Kommentarer

Postat av: Pia

Publicerad 2007-10-17 19:26:31

Jag behöver nya blommor till hela huset, garderobsblommorna är fula och växer lite konstigt och i murgrönan bor där smådjur. Har du nått bra tips? Jag skulle gärna vilja se dina blommor i lite större format.

Postat av: Hilajn

Publicerad 2007-10-17 21:10:51

Låter som en toppenväxt ju:) Kul idé att fota och göra kollage med krukväxterna.

Postat av: Maja

Publicerad 2007-10-17 21:53:58

Det låter som en blomma i min smak, läcker dessutom. Kram Maja

Postat av: Sandra

Publicerad 2007-10-18 15:52:52

Vilka fina blommor du har! Tack så mycket för att du önskar mig lycka till med orkidéen, vågar nämligen inte riktigt slappna av än, kollar den hela tiden för att se tecken att den är döende. Roligt att din lever också, du får ett lycka till av mig :) Kram Sandra

Postat av: Susihus

Publicerad 2007-10-18 19:49:04

Pia: Paradisväxten är ju en favorit och även den rangliga växten som är på 2 av bilderna, kommer inte ihåg vad den heter nu. Ska se om jag kan fixa lite större bilder, alt klickbara!
Sandra: Tack för den hälsn det behövs!

Postat av: Axelbeatrice

Publicerad 2009-03-25 10:28:39

This is a very interesting website, I have added it in my favourites. Keep up the good work.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sus i hus

Välkommen hit! Här susar jag runt tillsammans med mina favoriter - man och hund. Här finner ni inlägg om det som förgyller min vardag, hus, trädgård, lite mat och bak, och en och annan resesväng blir det både till jobbs och helt privat. Kan även dyka upp någon tass... och på tal om det får du gärna lämna ett litet avtryck när du har varit här. Må gott

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela