Susihus

Trädgård i höstskrud

Publicerad 2007-10-07 13:17:07 i Trädgård

Vilket härligt höstväder det är, och det är helg! Mmm va skönt, det är knappt så man vill gå in. Men då jag har fått lite önskemål om att visa fler trädgårdsbilder så gör jag ju givetvis det. Ni får dem lite i höstskrud...

Här kommer bilder på vårt stora stenparti som vi har på framsidan, då all denna kullersten låg på tomten, dock på baksidan, så tyckte vi att det vore trevligt att använda den! Det var B A R A att flytta stenen från baksidan till framsidan och sen att börja att lägga dem till rätta. Puuh! För er skull ska jag även avslöja att det ligger lika mycket sten under mark. Detta gäller hela tomten, så här gräver man inte med spade när det ska planteras, utan man använder spett! Nu har vi även grävt ner belysning, men dem bilderna får ni vänta på lite till...Ni kan ju inte få allt på en gång!?

Stenpartiet på framsidan har österplacering och sen valde vi även att lägga sten på norrgaveln, och där placerade vi lite vintergröna växter. I gångarna har vi valt att ha dansk sjösten, den har vi dock fått köpa i tonvis, men det är en favorit!

Ha en underbar söndag!
image44
Detta är gången mellan garaget och huset mot baksidan. Lagt med stenplattor 40*40, med inslag av några med gatustensmönster för att få lite mer liv i läggningen.
image45
image46

Kommentarer

Postat av: Maja

Publicerad 2007-10-07 13:26:34

Vilken underbar trädgård ni har, kanonsnyggt. Hoppas ni har haft en riktigt skön helg och visst njuter man av soliga höstdagar. Kram Maja

Postat av: Karin

Publicerad 2007-10-07 20:08:14

Har ni rappad fasad? I så fall kan du visa fler bilder på huset? Vi ska nämligen måla om vårt hus till sommaren och skulle behöva lite inspiration.

Postat av: Malin

Publicerad 2007-10-08 10:15:34

Jättejättefint!! Ser supermysigt ut! Vill också ha så fint utomhus. :)
Kram

Postat av: tina

Publicerad 2007-10-08 13:04:52

Härlig trädgård ni har...ser jättemysigt ut!!
kram!

Postat av: MO

Publicerad 2007-10-08 21:43:41

Så fint med all sten, det ser så planerat och organiserat ut, kram

Postat av: Karin/Theasrum

Publicerad 2007-10-08 22:27:11

Tack =)

Jag älskar sten i trädgårdar, men ok det lät lite väl mycket att behöva använda spett =).
Jättesnyggt.

Postat av: Jenny

Publicerad 2007-10-09 13:58:14

Verkligen fint!!! Gillar stenar och växter i kombination, mycket snyggt!

Kramar från Jenny

Postat av: Jenny

Publicerad 2007-10-09 13:59:56

Mejla gärna mig på [email protected] så ska jag skicka dig en inbjudan till min blogg!
Kraam!

Postat av: pia

Publicerad 2007-10-09 19:36:23

...så jädrans snyggt, kom hit å fixa, jag vill ha likadant ju...VERKLIGEN JÄTTEFINT!!!
tack för krya på mej hälsningen, det känns redan bättre;) snart frisk:) kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sus i hus

Välkommen hit! Här susar jag runt tillsammans med mina favoriter - man och hund. Här finner ni inlägg om det som förgyller min vardag, hus, trädgård, lite mat och bak, och en och annan resesväng blir det både till jobbs och helt privat. Kan även dyka upp någon tass... och på tal om det får du gärna lämna ett litet avtryck när du har varit här. Må gott

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela