Susihus

Härlig fredag

Publicerad 2007-09-07 17:15:17 i Hem

Solen skiner och det är fredag, oj så underbart. Hoppas att vädret håller i sig hela helgen. Det får bli lite höststädning, altanmöbler och segelduk får nog åka in i garaget. Dessvärre har de nog gjort sitt nu.

Då det blev en snabb tur hem på förmiddagen för att koka kräftor (leveransen kom till jobbet) så fick jag lite tid idag på lunchen (annars består lunchen av hundrastning). Det blev besök på några av mina favoritbutiker i stan, Växjö. Söders Blommor - här köpte jag lite nytt till krukorna som står på trappen till groventrén. Växjö Elektriska - här inhandlade jag lite saker som kan bli 2 sänglampor till vårt sovrum. Då vi har snedtak är det inte så lätt att hitta snygga lampfötter som inte är för höga, så nu får det bli egen tillverkning. Får väl se hur det går. Här inne hade de även Woffy som jag bara vill ha!! Tänk att få gömma lite sladdar i den och ha den i hallen. *Ler*

www.normann-copenhagen.com/woffy 

Tygtavlan på bilden (bilden är tagen från vår TV hörna) är inhandlad i en annan favoritbutik - Tyghörnan. Dessa butiker har det där lilla extra, de har satsat på trevlig personal, har fina saker och man känner sig alltid välkommen i butiken. Mmm I like!

Ha en underbart skön helg!

image21

Kommentarer

Postat av: Sandra

Publicerad 2007-09-07 18:32:47

Vilken vackert tavla! Den passar helt perfekt ihop med kuddarna tycker jag. Någon dag ska jag ta mig tid att göra en tygtavla, blir bara mer och mer sugen. Ha en trevlig helg du också!

Postat av: tina

Publicerad 2007-09-07 19:44:56

Vilken underbar tygtavla!Är som gjord för er tv-hörna!!!! Trevlig helg!!kram!

Postat av: MO

Publicerad 2007-09-07 23:31:46

Jättesnyggt, finns tyghörnan i Växjö? Är den närmast/största stad som vi åker till om vi vill shoppa loss. Har bott där under studietiden o äldste sonen är född där. En mysig tv-hörna ni har, trevlig helg, kram

Postat av: Thea

Publicerad 2007-09-08 15:22:04

Oj vad snyggt, det där gillade jag. Snygga kuddar också. Är Tyghörnan nåt lokalt där du bor, eller vet du om tyget finns nån mer stans/kedja?

Postat av: Malin

Publicerad 2007-09-08 16:51:16

Jättejättefint verkligen! Snyggt med trädkuddarna till också. :) Du ska vara nöjd!
Ha en skän kväll! /Malin

Postat av: Susihus

Publicerad 2007-09-08 17:07:31

Tack! Tyghörnan är lokalt här i Växjö, men jag kan höra vad det är för inköpare, vet att det är en svensk tjej som har designat det! Ska se om jag kan ta reda på mer...

Postat av: Thea

Publicerad 2007-09-08 19:47:36

Snällt om du vill göra det. Är intresserad av tyget.

Postat av: Eva

Publicerad 2007-09-09 09:17:22

ja snälla hör vad det är för inköpare, kände direkt för det där tyget. Skulle passa bra i vår hall.

Postat av: Susihus

Publicerad 2007-09-09 10:34:54

Såg i går att de även har det i färgställningarna vitt och svart och nu svart med vitt träd. Läckert! I'll let you know=)

Postat av: Anna

Publicerad 2007-09-09 10:37:54

Tyget finns att hitta på EM också:)

Postat av: Camillasnyahem

Publicerad 2007-09-15 14:22:36

Åh! I vilken stad ligger denna Tyghörnan?

Postat av: Ingela

Publicerad 2007-09-16 19:30:22

Wow, vilket underbart tyg!! Jag som är trädälskare föll pladask för detta! Vet du mer nu om vem som gjort det? Jag bor i Norge, undrar om det går att få tag på här...

Postat av: Susihus

Publicerad 2007-09-19 19:24:29

Tyghörnan ligger i Växjö men tyger är från svptextil så titta in på deras hemsida www.svptextil.se så hittar ni närmaste återförsäljare alt kan köpa det från dem i Kinna. Lycka till

Postat av: Martina

Publicerad 2008-03-27 18:48:28

Snyggt, tyget, kuddarna & lampan
=)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sus i hus

Välkommen hit! Här susar jag runt tillsammans med mina favoriter - man och hund. Här finner ni inlägg om det som förgyller min vardag, hus, trädgård, lite mat och bak, och en och annan resesväng blir det både till jobbs och helt privat. Kan även dyka upp någon tass... och på tal om det får du gärna lämna ett litet avtryck när du har varit här. Må gott

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela