Susihus

Sista solningen?

Publicerad 2007-09-03 17:18:45 i Trädgård

image17
Ja att man låg här ute i lördags och lapade sommarens...sista sol, det kan man ju inte tro idag när det blåser , regnar och är allmänt grått och kallt! Idag känns det mer som kakelugnsväder än solstolsväder. Men det är väl det som är charmen med hösten.

Så här med facit i hand så borde vi varit lite duktigare och plockat ner segelduken och tagit in solstolarna. Höststädat lite alltså, men nejdå vi njöt av solen och gjorde ingenting. Det är ju skönt ibland och få göra precis ingenting!

Helgen har gått alldeles för fort i vanlig ordning, igår hade vi goda vänner på besök. Då de har spenderat sin semester i Namibia så fick vi våra direktimporterade Springbock kuddar. Lovar att det kommer bilder när jag har puffat till dem. Tack snälla för den leveransen M & S!

Igår när jag skulle peppa upp mej själv att visst är det toppen att springa när det regnar! (igentligen är det trevligare att ligga i soffan). Laddade med ett tjolahopp skutt ute på garageinfarten och jojo visst fick jag vänster fot under mej och gjorde en liten härlig stukning. Aj va ont det gjorde. Skrek en stund men har man kommit upp från Friidrotts-VM-soffan och tagit på sig löparkläderna så tja det var bara att springa. Hörde av en vis person att man visst ska röra på sin stukade fötter nu för tiden. Att det sen gjorde ont resten av kvällen är en annan sak. Fast det gick bra att ligga i soffan och titta på tv!

Nu mår den stukade foten bättre så det blir till att sätta på sig regnkläder och ta en runda med hundarna.
Ha en skön kväll!

Kommentarer

Postat av: Junitjej

Publicerad 2007-09-03 17:41:27

Skönt att din stukade fot känns bättre! Fin altan ni har!

Postat av: Cissi

Publicerad 2007-09-03 18:24:55

Trevlig blogg du har!
Roligt att du gillar tavlan jag målat ifall du är intresserad av en tavla kan du maila mig på [email protected]

Postat av: MO

Publicerad 2007-09-03 18:51:53

Tycker med det är bättre att njuta av de sista soldagarna, höstrusta kan man göra en annan dag...hoppas foten känns bättre, Maria

Postat av: Malin

Publicerad 2007-09-03 18:58:36

Länkade till dig, hoppas det är ok?

Postat av: Susihus

Publicerad 2007-09-03 19:24:25

Klart att du får länka!

Postat av: pia

Publicerad 2007-09-03 19:26:54

...jag gör mig alltid illa när jag ska springa, (otränad!)det är väl för att det blir så sällan nuförtiden, åsså tror man att man är lika tränad som på ungdomens-glada dagar:) har inte heller höststädat...kram

Postat av: jessica

Publicerad 2007-09-03 21:43:30

Vilket fint hus ni verkar ha! Jag gillar dom höga krukorna!

Postat av: Eva

Publicerad 2007-09-04 18:42:25

Vad fint ni har på altanen och vad duktig du är som är ute och springer. Min sambo försöker peppa mig, men än så länge går det dåligt

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sus i hus

Välkommen hit! Här susar jag runt tillsammans med mina favoriter - man och hund. Här finner ni inlägg om det som förgyller min vardag, hus, trädgård, lite mat och bak, och en och annan resesväng blir det både till jobbs och helt privat. Kan även dyka upp någon tass... och på tal om det får du gärna lämna ett litet avtryck när du har varit här. Må gott

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela