Susihus

Spöken finns dem...

Publicerad 2007-09-05 21:00:12 i Hem

Ja enligt min 7 månaders valp eller rättare sagt unghund så finns dem. För just nu är han inne i en spökålder då en stubbe eller högt gräs kan vara ett totalt livsfarligt monster, som man bara måste skälla på. Men i morse var jag nog beredd på att hålla med honom då han satte sig upp och vrålskällde på "spöket" i min klädkammare. Helt klart bor det ett monster där inne! Jag har trott att jag lider av en ögonsjukdom varje gång jag går in där då alla kläder bara försvinner särskilt när man ska på fest på lördagkvällen eller när man ska iväg på en kundresa...men självklart är det ett spök/monster som försvinner med mina kläder....hihi

Då vi har ett väldigt stort sovrum och vi bara hade en liten ynka klädkammare i huset och ingen av oss var imponerad av de vita garderoberna som kom med huset. Så en regnig sommardag eller rättare sagt dagar för något år sen byggde vi en ny gaderob klädkammare till mej utmed hela vår ena sovrumsvägg där vi har snedtak. Det tog lite längre tid än vad vi hade räknat med, attans Martin Timell det ser så lätt och kvickt ut på TV. Hrmm det tog oss nästan 3 dagar med all målning innan vi kunde kliva ut ur garderoben...=)

Vi gjorde skjutdörrarna av MDF board som vi tapetserade och målade och satte på skenor. Det blev lite som en fondvägg i sovrummet, vi är helnöjda. Tyckte att den var stor när jag flyttade in då men den måste ha krympt eller va' tror ni?

Ett litet snällt buu på er från spöket Laban!
image20

Kommentarer

Postat av: Pia

Publicerad 2007-09-05 21:20:31

Vilket sött spöke. Många har roliga figurer blommor och annat på sina bloggar var hittar man de någonstans?

Postat av: Susihus

Publicerad 2007-09-05 21:39:04

Ja visst var det sött=) Jag hittar mina i photoshop!

Postat av: Sara´n

Publicerad 2007-09-06 06:35:49

Hej Susan Busan! Är det därför jag heller aldrig har några kläder?! Sakna mig inte för mycket och misströsta inte, snart har jag fått min mail så får vi maila på "rikigt" även om vår gamla teknik var bättre!
Kram Sara

Postat av: Eva

Publicerad 2007-09-06 07:48:19

Vad snyggt det blev, så vill jag också ha det :)
Spöket tror jag finns i min garderob, kanske är det den som förminskar kläderna också :)

Postat av: Ulrika

Publicerad 2007-09-06 12:34:15

Hmm....har noh hittat en ny favoritblogg :o)) Lägger en länk till dig och återkommer så klart!

Postat av: Susihus

Publicerad 2007-09-06 15:16:33

Saran: återkomm snart med din adress då vårt gamla sätt inte funkar så bra längre=)
Eva: Helt klart tror jag det är samma spöke som även förminskar och även förstorar för det är inte heller så kul när man gillar ett plagg.
Ulrika: Tack snälla, jag tittar in till dej direkt.

Postat av: Maja

Publicerad 2007-09-06 16:19:03

Hihi, jag kollar fortfarande (i smyg) efter spöken under sängen. Blev ju superfint med garderobsdörrarna, vilken fiffig idé!

Postat av: MO

Publicerad 2007-09-06 16:28:45

Haha, såna gulliga spöken kan gärna komma o bo hos mig. Jättebra idè, o så snyggt sen. Allt ser lättare ut på tv:n, tur att ni kom ut till sist, kram

Postat av: Frida

Publicerad 2007-09-06 16:32:57

Vilken snygg tapet på skjutdörrarna!

Postat av: Frida

Publicerad 2007-09-06 16:33:02

Vilken snygg tapet på skjutdörrarna!

Postat av: Meetstandoff

Publicerad 2007-12-31 13:13:22

I see first time your site guys. I like you :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sus i hus

Välkommen hit! Här susar jag runt tillsammans med mina favoriter - man och hund. Här finner ni inlägg om det som förgyller min vardag, hus, trädgård, lite mat och bak, och en och annan resesväng blir det både till jobbs och helt privat. Kan även dyka upp någon tass... och på tal om det får du gärna lämna ett litet avtryck när du har varit här. Må gott

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela