Susihus

Moccamaster

Publicerad 2008-04-14 08:31:51 i Vill gärna ha...

Hoppas att helgen har varit bra. Jag var inte inställd på lördagens konstiga väder, regn, hagel och SNÖ! Huuu jag som hade tänkt att ha en skön helg med lite trädgårdsarbeta och fönsterputsning. Men nu slapp jag putsa fönstrerna och jag får leva lite till med att knappt se ut...hihi

Men igår var det helt ljuvligt väder, äntligen var våren tillbaka igen. Hade en härlig förmiddag ute i skogen på sökkurs och det är så kul och Bono älskar det! Det är riktigt roligt att få gå kurs och inte alltid hålla kurs. Hann även med att klippa och plocka lite i trädgården och genast börjar man fundera på vad ska vi förändra i år i trädgården. Får nog rita lite på det en skön vårdag...

Mannen han undrar så vad jag önskar mig nu när min 35 års dag närmar sig (eller 28 års dag). Jag har ingen idé än. Skulle kunna tänka mig att någon syr nya överdrag till våra stolar till matbordet. Då jag tycker det är så där att knåpa med sånt. Dock har jag önskat mig en sån här av mamma:


Bild: Från Moccamaster
Vår kaffebryggare har nämligen fått för sig att spontanläcka lite vatten ibland och det är inte så skoj när den står på en ekskiva. Tur att man kan slipa och olja om dem. Att det kan vara så svårt att komma på något att önska sig när man blir tillfrågad.

Ha en skön måndag och 1000 tack för era goa kommentarer. Kul att hitta lite nya bloggare.
KRAM på er

Kommentarer

Postat av: lotta

Publicerad 2008-04-14 11:23:45

ooo en san moccamaster skulle jag okcsa vilja ha, en kompis har den och den e saaaasnygg!!

Postat av: Livet i byn

Publicerad 2008-04-14 12:41:21

Läcker moccamaster, ser ut som en sådan gammeldags kaffebryggare.

~Livet i byn

Postat av: PiM

Publicerad 2008-04-14 12:47:41

vi har denna, fast med termos -SÅ himla bra - rekommenderas verkligen ... Ett annat tips, alltid bra att önska sej en stund för sej själv ... typ massage eller nåt annat spaliknande! Ha det bra //PiM

Postat av: Petra Bloggar

Publicerad 2008-04-14 14:06:12

Hej på dig, long time no seen!
det verkar som om min blogg-anda har kommit åter! =)

å du, en moccamaster skapar carving som det så fint kallas hos mig ;-)

KLEM

Postat av: Sandra

Publicerad 2008-04-14 15:05:51

Den såg ut att kunna brygga riktigt gott kaffe, hihi om man utgår från designen alltså :) Kram Sandra

Postat av: Detsvartataket

Publicerad 2008-04-14 15:26:32

Ja dom är så snygga..vad ska du mer hitta på då?

Ha en härlig dag!
KRAM

Postat av: Number nine on Melon Lane

Publicerad 2008-04-14 16:25:20

Har en som har några år på nacken men den bjuder fortfarande på gott kaffe:)

Postat av: Designtjejen

Publicerad 2008-04-14 17:23:35

Åhh vill ha! haha

Postat av: tina

Publicerad 2008-04-14 17:48:53

Vi har den bryggaren och den gör så himla gott kaffe!!!Ja,i lördags kunde man hålla sej för skratt när det haglade och snöade.Ha det gott...kram!
tina//

Postat av: Anna

Publicerad 2008-04-14 19:29:10

Hej!
Materialet i fönsterbrädorna är lättbetong, hela huset byggs i lättbetong! :) Sen putsar man bara på det, både på utsidan och insidan, och även på fönsterbrädorna i det här fallet...

Ha det bra, kram

Postat av: Jenny

Publicerad 2008-04-14 19:37:04

Nej, vad trist med regn, hagel och snö! Tur att ni fick härligt väder på söndagen. Sök är verkligen sååå kul. Vet inte om jag sagt detta förrut, men med min första hund Razze (tervuren) tränade jag mycket sök och det är verkligen urkul!

Önskar dig en fin vecka! Många kramar Jenny

Postat av: Sandra

Publicerad 2008-04-14 19:42:02

Svar: Tack för din åsikt om vardagsrummet. Jag är också inne på alternativ 1, gillar när det är enhetligt och harmoniskt. Funderar på att göra en tygtavla till byrån för att få in lite mer färg, så det får bli en tur till stan imorgon. Kram Sandra

Postat av: Lisa

Publicerad 2008-04-14 19:56:50

En bra önskning tycker jag!! Fast jag tycker gott att du ska önska dig något till dig också, som bara är till dig! Massage eller kanske en shoppinghelg med bodyguards hade ju vatt ngt, fast mannen kan leka bodyguard med plånboken i högsta hugg, åhh det hade varit något:D Ha en trevlig kväll!!!

Postat av: MO

Publicerad 2008-04-14 20:04:09

Oj då är det snart den stora dagen....Den kaffebryggaren är jättesnygg..men visst är det svårt att veta vad man ska önska sig. Ja vädret har verkligen svårt för att bestämma sig..Har hängt tvätt ute som var minst lika blöt när jag tog ner den...bara in i torkskåpet med den...Har varit en sväng på Ikea idag, blev lite smått o gott till toaletten..hittade även ett soffbord på fyndet, har ju länge velat ha ett nytt vitt o där stod det o väntade på mig...Lite skavt men billigt, o det går nog att fixa till...Fick ringa till mamma när jag kom hem...undrade om hon ville ha mitt gamla hos dem, vill inte sälja det o kanske jag ångrar mig, kan man ju aldrig veta...Är ju lite väl ombytlig ibland..Det går framåt med toan, skönt när det börjar bli klart. Haha, löptik, spännande... :), ha de bäst, kramar

Postat av: Linda P

Publicerad 2008-04-15 19:25:34

Ahhh, nice.. Är den vit??? Den ser lite mindre ut än de tidigare modellerna, eller är det kanske bara bilden...
Ha d fint! Kram

Postat av: Ida

Publicerad 2008-04-16 17:25:59

Jadu det är inte lätt att önska sig nåt,oftast har man det man vill ha.Åh..vad fin,hoppas du får den =!)Kram

Postat av: karina

Publicerad 2008-04-16 20:25:38

Grattis i förskott!

Postat av: pia

Publicerad 2008-04-16 21:15:41

Den e fin den! Å gott kaffe blir det! Min bror påstår att det är god smak att äga en sådan...synd att jag inte har ngn då:( Grattis i förskott! KRAM

Postat av: m a r i a k o d e n

Publicerad 2008-04-17 19:51:23

Jag har aldrig smakat kaffet från en sån.....Har hört att det ska vara gott! Du får väl komma med en recension när du fått en.... ;)

Ha d bäst!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sus i hus

Välkommen hit! Här susar jag runt tillsammans med mina favoriter - man och hund. Här finner ni inlägg om det som förgyller min vardag, hus, trädgård, lite mat och bak, och en och annan resesväng blir det både till jobbs och helt privat. Kan även dyka upp någon tass... och på tal om det får du gärna lämna ett litet avtryck när du har varit här. Må gott

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela