Susihus

Äntligen

Publicerad 2008-08-20 21:49:57 i Hund

Tack snälla för alla kommentarer om min trista gårdag. Dagen har varit lite bättre men vi hade en liten miss men det är ingen mening att gräva ner sig för det. I eftermiddags ringde det från fotostudion de som har tagit stuidobilderna på våra hundar som jag har visat i ett tidigare inslag. Efter mycket velande så bestämde vi ju oss för en bild och att vi skulle göra en Lichtensteinbild av den, sen skulle jag bestämma bakgrundsfärg och där kan man bara välja på röd, blå, gul och grön. Först var jag så säker på att jag skulle ha rött men sen känner jag att vi har gått mer mot grön accentfärg i huset. Så det fick bli grönt. När beställningen gick iväg så hade jag ingen aning om hur resultatet skulle bli.

Idag fick jag äntligen se och hämta bilden och oj va nöjd jag blev. Det är verkligen en tecknad bild som är skapad av fotot och det är ändå våra hundar som är på bilden och de har lyckats att fånga personligheterna hos våra fyrbenta individer.


Bild: Orginalet taget av MStudio
Nu ska vi bara springa runt med bilden och se vart den kommer att passa bäst. Sen hade jag tur i oturen för när jag skulle måla om en ram så lyckades misslyckades jag med att ta sönder glaset.....Men nu är bilden laminerad så det blir bättre utan glas, kanske kan jag få användning för ramen iallafall. Vi får se vad det blir och vart den hamnar. Jag råkade ju säga att den passar bäst mot vit vägg och då fick jag en blick av min man....för i vårt storarum har vi ljusbeige och han har tänkt att den ska hänga där....;o)

Kramar på er!

Kommentarer

Postat av: Jessica

Publicerad 2008-08-21 08:42:18

hihi, maken vet vad som är på G då...haha

Vad fin bilden blev! Grönt var så fint också!Ska bli kul att se den på plats..var det nu bli då..



Hoppas dagen blir bra!

Postat av: Johanna

Publicerad 2008-08-21 09:05:46

Vad läcker bilden blev!! Håller med om att den skulle hänga snyggt mot en vit vägg...

Blir det roller och penslar som åker fram då?



Hoppas du får en bra dag,Kram!

Postat av: Jenny

Publicerad 2008-08-21 10:09:26

Så fin tavlan på era hundar blev! Verkligen cool... Visst är det trist med dagar som bara "går emot en", men som du säger, man får försöka glömma dom snabbt och gå vidare! Kanske inte alltid så lätt dock...



Stort grattis (i efterskott) till 1-årsdagen av din fina blogg!



Ha en skön helg! Många kramar Jenny

Postat av: pia

Publicerad 2008-08-21 10:17:10

Men vilken himla fin bild på söta vovvarna!!! Så fint m grönt i bakgrunden, gillas mycket!!!

Hoppas att du får en underbar dag idag:)



MASSOR AV KRAM

Postat av: Livet i byn

Publicerad 2008-08-21 11:37:58

Vilken fin bild av hundarna, det är läckert med den typen av bilder.



~Livet i byn

Postat av: Pernilla

Publicerad 2008-08-21 14:20:13

Vilken fin bild. Det är något speciellt med att ta kort hos en "riktig" fotograf. Min Springer fotades för några år sen till en rasplansch. Som tack fick vi ett porträtt som tyvärr aldrig hamnat på väggen men jag ska ändra på det NU! Planschen har jag aldrig sett, blev kanske ingen.

/P

Postat av: Ellas Inspiration

Publicerad 2008-08-21 17:31:37

Så läckert det blev!!



Kram Karin

Postat av: Maria

Publicerad 2008-08-21 17:48:38

Först, jaså du är oxå en sådan som tar allt personligt...usch jag är likadan, spelar ingen roll vad för slags kritik jag får, jag tar åt mig o blir lite lessen...Tråkigt när man får ta skit...



Men du så söta vovvarna blev, det blev ju en riktig kanonbild på dem. Klart ni måste måla o fixa så bilden riktigt kommer till sin fördel...hihi..men jag kan se J:s förtvivlade min framför mig (fast jag inte har sett honom IRL...hm, konstigt) när du påpekade att den hade varit bäst med vit bakgrund...Ha de så bra vännen med alla Göteborgsresorna, kramar

Postat av: Karin/Theas rum

Publicerad 2008-08-22 22:57:42

Jättefin bild!

Postat av: jenny

Publicerad 2008-08-23 18:48:55

vilken otroligt fin bild på hundarna!! läckert med grön bakgrund. Hoppas du får en fortsatt trevlig helg. Kram/jenny

Postat av: karina

Publicerad 2008-08-23 22:19:54

Superfin! Jag skulle gärna vilja se en sådan bild direkt man kommer in i huset, tex hallen..ett förslag bara! Ha en go helg!

Postat av: Pysselprinsessan

Publicerad 2008-08-24 14:17:23

Bilden blev ju superläcker! :)

Kramar

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sus i hus

Välkommen hit! Här susar jag runt tillsammans med mina favoriter - man och hund. Här finner ni inlägg om det som förgyller min vardag, hus, trädgård, lite mat och bak, och en och annan resesväng blir det både till jobbs och helt privat. Kan även dyka upp någon tass... och på tal om det får du gärna lämna ett litet avtryck när du har varit här. Må gott

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela