Susihus

Det är aldrig...

Publicerad 2008-08-12 18:00:04 i Hem

så långt till nästa semester som de första arbetsdagarna efter en låååång skön sommarsemester!

Nu har jag klarat av 2 dagar på jobbet, men det känns fortfarande som semesterhjärnan är kvar. Efter en fruktansvärd ångest i söndags så kändes det bättre när jag väl kom till jobbet igår. Dock hade jag 200 mail i inkorgen, efter att ha rensat bort lite reklammail och något annat ovikigt var jag nere på 177, det kändes så där! Gårdagens arbetsdag gick mest åt till att scrolla upp och ner i maillådan och fundera på vilket som var viktigast och igentligen fick jag nog inget gjort! Idag har jag tagit mig lite mer i kragen...så nu är jag nere på hälften av mailen. En kollega sa att det tar ett par dagar innan man är back in business igen så vi får väl se!?

Nu ska man få ihop, träna hund, egen löparträning och det vore ju kul att gå på något träningspass, jobbet och gärna vara hemma och njuta lite på samma antal timmar på ett dygn! För säkerhetsskull kan det ju dyka upp någon kvällsaktivitet eller att man måste resa i tjänsten...aaahhhh. Hur ska det gå ihop???? Nåja jag ska försöka att få lite rutiner igen när det gäller mat och träning.

Många har bloggat om sidan där man kan göra sina egna ordtavlor, Wordle. 1000 tack för era tips, vad skulle man göra utan bloggvänner. Vi behöver något litet till en tavla i köket efter att jag rensade bort lite kokböcker som aldrig användes och det var ju perfekt att väldigt enkelt knåpa ihop något eget på den sidan.

Det här blev mina förslag, vi får se vilken de blir och om de passar i ramen...

Eller


Ha det bäst i sommarregnet!
Kram

Kommentarer

Postat av: Jessica

Publicerad 2008-08-12 18:19:43

Ja man kommer väl in i jobbet fortare än vad man vill..hihi

Där inne har jag också varit i kikat..jag hinner inte hälften av allt jag vill. Men ditt blev jättefint!åhhh,påminn mej inte om mailen på jobbet! Jag återkommer med vad jag har på måndag :) min närmaste chef har dock semester samtidigt som mej i år..så liiite färre en vanligt är det nog.men det ska jag inte tänka på nu..haha



KRAAAM

Jessica

Postat av: Maria

Publicerad 2008-08-12 22:08:17

Ja det där blev jättefint, jag var inne där för några veckor sedan o skulle göra något kul, men jag fick det inte till att funka...C kunde inte hjälpa mig då heller så jag får försöka igen, för det blir väldigt snygg med alla orden sådär...

Ja det där med rutiner är bra, men svårt att komma in i igen...går ofta in i en liten depparperiod när sommaren börjar nalka sitt slut. Sen när väl hösten är här är det ok igen, men just nu när det kunde varit varmt o soligt men det inte är det....ah du fattar vad jag menar.

Kul med lite hundträning igen o vad gäller annan träning...jag tänker varje höst att jag ska börja träna igen, sen blir det inget av det...har mina promenader, det får räcka....natti på dig

Postat av: Linda P

Publicerad 2008-08-12 22:20:41

Wow, så snygga de blev. Samma färgval som jag ;) Måste tyda på god smak! Hehehe, Ha det bäst!kram

Postat av: Tjohalias blogg om inredning

Publicerad 2008-08-13 01:11:21

Vilka härliga ordmoln du har gjort, kram Sandra

Postat av: Livet i byn

Publicerad 2008-08-13 08:00:24

Jag jobbar min andra vecka nu, det känns så där. Har haft konstant ont i huvdet sedan jag började om. Vet inte om man stressar fast man kanske inte behöver det.



Superfina ordmoln!



~Livet i byn

Postat av: J o h a n n a - Inredning & pyssel

Publicerad 2008-08-13 09:53:44

Fina ordmoln du har gjort! Ja det är svårt att hinna med allt man vill när man jobbar. Kram

Postat av: Pethra på Inredningsbloggen

Publicerad 2008-08-13 12:08:53

Vilken bra sida, det måste jag kolla in!

Postat av: Dessi

Publicerad 2008-08-13 17:09:38

vilka härliga mattavlor du hade fått till!

Postat av: jenny

Publicerad 2008-08-13 21:17:14

Håller med dig om de första arbetsdagarna efter semestern. Känns som att jag jobbat i flera månader.



Visst är det kul med wordle. Dina var jättefina. Kram/jenny

Postat av: pia-baramittlillahem.blogg.se

Publicerad 2008-08-13 21:27:23

Trist med ramen:( att det alltid ska bli nåt knas när man satt igång med att pyssla, visst är det nästan alltid så? Själv skulle jag sätta knoppar på en byrå, borren för liten, skruven för kort och sen när allt var klart så hade lådan "lagt på sig lite" (av färgen) så den var lite för tjock för självaste byråstommen, sambon tryckte dit den och vips så gick inte den lådan att öppna:( Lätt att man blir lite sur då. Sambon knåpade dock ihop goda räkmackor vi just har mumsat i oss, nu ska jag gå till sängs, läsa lite bok...sen sussa...

Imorgon fyller visst två härliga bloggar år om jag inte minns fel;)

Ha det bäst!

kram

Postat av: Petra

Publicerad 2008-08-13 21:46:27

Fina ordmoln du har gjort.

jag kan sitta länge med wordle, tycker det är jätteskoj.

Du vet att om du vill utmärka något ord till större storlek så skriver du samma ord 2-3 ggr. Så blir de orden/t lite större.

Dina tavlor är jättefina, så ta inte illa upp, det var bara ett litet tips om du kanske inte visste om hur man gjorde det.



Det där med semesterhjärna känner man ju igen, hihi

jag har varit ledig i 9 veckor men om ca 7 v ska jag ha semester igen. 1 vecka bara, men ändå. Skönt med ett litet brejk på hösten.



ha det bra

kram

Postat av: Lisa

Publicerad 2008-08-13 22:09:48

Åh visst var det roligt att göra de där! Jag kan sitta i flera timmar med det, men har ändå inte blivit att jag bestämt mig för ngn än.. funderar på att göra själv. (självklart ska man krångla till det mer än vad som behövs..haha) Usch låter jobbigt att vara tillbaka i vardagen, men ngt som måstes tyvärr.. snart är det jul ler KRAM

Postat av: K

Publicerad 2008-08-13 22:11:49

ja visst var wordle en trevlig sida.

Mamma mia var superbra!!! Även jag gick ut med ett leende på läpparna=)

Kram!

Postat av: Tjohalias blogg om inredning

Publicerad 2008-08-14 17:20:01

Svar: Åh, ser fram emot att få se dina lyktor! Kram Sandra

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sus i hus

Välkommen hit! Här susar jag runt tillsammans med mina favoriter - man och hund. Här finner ni inlägg om det som förgyller min vardag, hus, trädgård, lite mat och bak, och en och annan resesväng blir det både till jobbs och helt privat. Kan även dyka upp någon tass... och på tal om det får du gärna lämna ett litet avtryck när du har varit här. Må gott

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela