Susihus

Trädgårdsbelysning

Publicerad 2008-08-23 19:14:19 i Inspiration

Nu när vi går mot mörkare tider, börjar man känna ett litet behov av lite trädgårdsbelysning. Vi ska göra om en sida av vår trädgård snart, har bara inte tagit oss i kragen för att börja. Det är ju lite att gräva, det är en del gräs som ska bort och en del växter som ska flyttas och några ska tas bort för att ersättas av andra lite roligare. Vad nu roligare växter är...? Sjungandes eller clownlika...skojar bara! Nämen vi har tänkt att det ska vara någon vintergrön växt några större grässorter och sen ska allt detta bäddas in i sjösten. Någon sittplats ska det också bli, maken har naturligtvis tänkt sig att gjuta någon form av bänk. Vi får väl se vad det blir? I allafall tittade jag runt lite på nätet efter lite utebelysning och oj så mycket roligt det finns. Fick ett tips av god vän att Flower pot finns nu som utebelysning! Den hade gärna fått stå i vår trädgård!!!
Verner Panton Flowerpot Trädgårdslampa Svart
Finns även i vitt som man inte skojar bort heller:
Verner Panton Flowerpot Trädgårdslampa Vit
Vilken trevlig sida jag hittade dessa på, Danskdesign hade mycket fina saker.
De här söta pastillerna skulle jag också kunna tänka mig:

Dessa är Belid som tillverkar. Ja vi får se vad det blir, funkar ju även med lite spottar under något träd eller grästuva för att det ska bli lite stämning.

Hoppas nu att det kan bli en härlig brittsommar, för jag bill inte ha höst riktigt än så vi kan få jobba på några helger och få det klart.

Härliga helgkramar till er!

Kommentarer

Postat av: Livet i byn

Publicerad 2008-08-23 19:28:29

Så snygga trädgårdsbelysningar. Tyvärr är det hopplöst här i norr när snön på 1 meter landar redan tidigt på hösten. Då måste man ha HÖGA belysningar om det ska synas. Men vi ska faktiskt sätta upp en stolplykta nu under hösten.



~Livet i byn

Postat av: K

Publicerad 2008-08-23 19:38:13

Väldigt snygg belysning, vår är inte så snygg, men precis som livet i byn säger så får vi satsa på en högre belysning om den ska synas ett tag, itill vinten.

Ha en bra helg!

Kram!

Postat av: Evelyn, i hemmet

Publicerad 2008-08-23 19:38:58

Nej, datorn mår bra. Det är ju bloggkoll som bråkar, som jag skrev ;)

Postat av: PiM

Publicerad 2008-08-23 21:14:15

SÅ läckra lampor... vill gärna ha lite belysning i trädgården, skulle pigga upp mej lite nu när vi går mot mörkare tider...

Postat av: Majssan

Publicerad 2008-08-24 18:46:36

du har fått en utmärkelse av mig.

Postat av: Designtjejen

Publicerad 2008-08-24 19:01:38

Dom var väldigt snygga! Uff.. känns tragiskt att tänka på att vi går mot mörkare tider.. blää... jag har liksom inte fått nog av sommaren än.. :-)

Postat av: jenny

Publicerad 2008-08-24 19:05:24

åh så snygga lampor!! vill ha alla:-) Kram/Jenny

Postat av: Johanna

Publicerad 2008-08-24 19:58:10

Ja nu är det definitivt dags att börja se över trädgårsbelysningen om man ska hinna fixa det innan det blir riktigt mörkt.... Snygga lampor du visar! Jag har också kikat på de där "pastillerna"!



Hoppas du får en bra vecka, kram!

Postat av: Jessica

Publicerad 2008-08-25 09:50:11

Ja dom Flower pot har jag dreglat på länge och bad maken kolla vad han köper dom för.. Men som tur är så har han inte hunnit kolla det än...så jag hoppas än..hihi.



KRAAAM

Postat av: C a m i l l a

Publicerad 2008-08-25 16:22:54

Oj, vilka snygga! Gillade speciellt de där platta sakerna i stenpartiet. Snygga!!!

Angående min kofta, så är materialet en blandning av viscose, polyester och ull.

Kram och ha en fin kväll!

Postat av: Maria

Publicerad 2008-08-25 16:50:25

Ja tänk innan tyckte jag inte alls om trädgårdsbelysning (kanske för att de som fanns var så hiskligt fula..), men nu tycker jag det är jättefint...snygga lampor du visar, de där små var söta...Sen är det ju snyggt med utomhusslingor, även om man kan få lite julkänslor över det kanske...

Ja idag är det ju kanonskönt ute, nästan sommar...humöret blir på topp då. Har varit lite barnvakt o de kanske blir mer ikväll då syster o svåger ska sälja sitt hus....mycke o göra ska du veta....kramar på dig vännen :)

Postat av: Martina

Publicerad 2008-08-26 21:22:41

Åh det där Flower pot var en snygg belysning!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sus i hus

Välkommen hit! Här susar jag runt tillsammans med mina favoriter - man och hund. Här finner ni inlägg om det som förgyller min vardag, hus, trädgård, lite mat och bak, och en och annan resesväng blir det både till jobbs och helt privat. Kan även dyka upp någon tass... och på tal om det får du gärna lämna ett litet avtryck när du har varit här. Må gott

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela