Susihus

Filmtips

Publicerad 2008-02-10 19:19:30 i Filmtips

Så här en söndagkväll när helgen håller på att runda av -förstår inte vart dessa helger tar vägen- så tänkte jag tipsa om en film. Helt klart sevärd "The Bucket List".
image120

Miljardären Edward Cole och mekanikern Carter Chambers lever i varsin värld. Deras vägar korsas när de får dela rum på ett sjukhus och snart upptäcker de att de faktiskt har två saker gemensamt: en önskan att använda den tid de har kvar till att göra allt som de alltid ha velat gjort innan de lämnar jordelivet samt ett begär att hitta sig själva. Tillsammans gör de sin livs resa och under resans gång blir de vänner som lär sig att leva livet.
Morgan Freeman och Jack Nicholson gör denna film helt klart sevärd och även om ämnet är tungt så glimrar det till i deras dialog, så man får dra på smilbanden.

Annars har helgen bestått i att titta efter snygga badrumslampor, hrmmm förstår inte att det inte är någon som har kommit på att göra lite roligare taklampor för badrummet, vem vill ha små plafonder? Ja jag vet att man kan ha spottar men kan det inte finnas något annat???
En och annan träningsrunda med hund har det också blivit, och oj så skönt väder det har varit. Vi har till och med fått se solen! Tjohoooo=)

Fick precis höra att Susanna Kallur har slagit världsrekord och suddat ut Ludmilas, oj så underbart roligt. Heja!!

Nu ska jag packa min väska igen, huuu va jag är trött på det. Imorgon bär det av till Göteborg igen i arla morgonstund. Det blir några dagar på kontoret där uppe innan det bär av hemmåt igen. Vill inget hellre än att vara hemma en hel vecka nu känns det som. Men har jag tur så kanske badrummet är klart när jag kommer hem.

Ha en toppen härlig vecka!
KRAM

Kommentarer

Postat av: Maja

Publicerad 2008-02-10 20:22:33

Vi tänkte också lägga oss framför en film och njuta av söndagens sista timmar innan en vecka full med jobb. Kan tänka mig att du är less på att resa runt, men du får kanske uppleva många inspirerande hotellmiljöer? =)
Hoppas du får en bra vecka, ska bli spännande att få se bilder på badrummet sen. Kram Maja

Postat av: pia

Publicerad 2008-02-10 22:11:21

tack för filmtipset!
tycker åxå att badrumslampor är jättetrista...www.belid.se kanske har något, de brukar ha fina enkla lampor i vanliga fall, beror på vad du söker förstås...
Måste gå å kolla text-tv eller sporten...heja Kallur!!!
kram kram kram

Postat av: Ida

Publicerad 2008-02-11 08:11:43

Det är så skönt att slappa framför tv:n med en film,tack för tipset=)!Ha en härlig dag!Kram

Postat av: Johanna

Publicerad 2008-02-11 12:11:12

Tack för tipset! Ha en bra dag!

Postat av: MO

Publicerad 2008-02-11 15:34:03

Tack för filmtipset, alltid poppis...Åh jag kan tänka mig att du skulle trivas hemma i ditt fina hus en hel vecka....det hade jag. Ha en fin vecka, kram

Postat av: jenny

Publicerad 2008-02-12 13:21:34

tack för filmtipset...ha det så bra i göteborg.
Kram/jenny

Postat av: Anne

Publicerad 2008-02-12 17:21:41

Hej där :) Vad roligt med filmtips! Hoppas helgen varit bra.

Postat av: Odinanne

Publicerad 2009-03-19 08:41:35

Very well done. I enjoyed the site.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sus i hus

Välkommen hit! Här susar jag runt tillsammans med mina favoriter - man och hund. Här finner ni inlägg om det som förgyller min vardag, hus, trädgård, lite mat och bak, och en och annan resesväng blir det både till jobbs och helt privat. Kan även dyka upp någon tass... och på tal om det får du gärna lämna ett litet avtryck när du har varit här. Må gott

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela