Susihus

Ekolåda

Publicerad 2008-01-23 19:50:27 i Mat & bak

Ja se det snöar det var väl roligt....
Man skulle kunna tro att vädergudarna har fått spelet för här är alla sorters väder på samma dag. I morse gnistrade det med hög klar luft och solens morgonstrålar brann på himlen, sen blev det mulet och grått och i eftermiddags så var det som någon skakade en stor dunkudde, vilka jätteflingor. Undra hur länge det ska få vara vitt! 

Innan jobbet idag åkte vi förbi kakelfabriken för att välja klinker. För nu är det bestämt det blir omlagt klinker i badrummet på övervåningen då det är för mycket bom och sprickor. Det blev ett mörkt brunt klinkergolv, på onsdag kommer de och börja riva ut allt...så där kul men det blir säkert toppenbra när det är klart. Så nu bara måste jag ju köpa snygga bruna handdukar och en go badrummsmatta. Dock tycker inte mannen att det var så självklart, kan inte förstå hur han tänker där.....hrmmmm! Klart att man måste ha matchande handdukar...hihi

När vi kom hem från jobbet idag stod denna härliga låda på garageinfarten, den var något översnöad. Vi hade glömt att ha garaget öppet idag. Varannan onsdag så får vi Ekobox, en låda fylld med härligt ekologiskt odlade grönsaker. En trevlig sak, tänk om man kunde handla all mat så och få det hemlevererat till dörren. Detta känns som en bra sak också, ekologiskt och grönt! Vad handlar ni för ekologiska varor?image111
Bild: Susihus

Nu blir det kaffe och nybakade morotsmuffins, har en kompis här som hjälper oss att sätta in dimmer överallt. Gärna ljus men det blir lite mysigare om man kan tona ner det lite.

Kram till er alla som är här inne och läser.

Kommentarer

Postat av: Maja

Publicerad 2008-01-23 19:58:46

Vad härligt med lite snö som lyser upp ute. Här kom det lite snö natten till igår som faktiskt ligger kvar fortfarande.
Ang. handdukar till toan, det klart man måste ha matchande! =) Vet inte riktigt när grabbar ska förstå det!
Vilken lyx med hembeställda grönsaker! Är själv dålig på att köpa ekologiskt odlad mat men borde verkligen bättra mig.

Ha en skön kväll, kram Maja

Postat av: jenny

Publicerad 2008-01-23 20:08:07

snö har vi så det räcker & blir över hos mig, men hellre det än ingenting alls, blir ju lite ljusare då.
Då är vi 2 om att ha sambosar som inte förstår det där med att man måste matcha;-)
Ekologiskt är jag dålig på att köpa faktiskt, det händer ibland men inte ofta om jag ska va ärlig.

Postat av: pia

Publicerad 2008-01-23 20:37:07

Ja de där karlarna förstår sig ej på sådant;)
...är dålig på ekologiskt, tyvärr! Bor ju på liten ort och vår lokala handel har ju ekologiska produkter men begränsat utbud... det blir väl mest morötter, ibland ett ekologiskt kaffepaket å så...
Vad jättefint du gjort på bloggen, alla verkar kunna det där utom jag:( skulle åxå vilja göra om lite, men jag har iof inte satt mig in i det så värst mycket...
Ha det bäst!
Tack för dina underbara kommentarer, glädjer mig mycket:)
kram kram

Postat av: Petra

Publicerad 2008-01-23 21:02:15

klart att ett nytt badrum (eller iaf klinker) kräver nya handdukar, vad är de män inte förstår.... *clueless*

*hihi*

KRAM

Postat av: Karin

Publicerad 2008-01-23 21:28:32

Vad jobbigt att behöva riva upp badrumsgolvet men hoppas det nu blir bra - och snyggt!

Postat av: Liza

Publicerad 2008-01-23 22:26:47

Klart att man måste ha matchande handdukar!!! Det verka vara likt överallt...
Jag försöker handla ekologiskt, Coop och Ica har ett ganska bra utbud!
KRAM!

Postat av: Ulrika

Publicerad 2008-01-24 12:20:59

Men vilken lyx att få det hem till dörren sådär!!
Ja, tyvärr är jag väl på tok för dålig på att handla ekologiskt :o((
Ska försöka bättre mig tror jag minsann :o))

Kram kram

Postat av: Jokatharina

Publicerad 2009-01-21 12:18:21

just started reborning and just hooked on as much info as poss; thank you

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sus i hus

Välkommen hit! Här susar jag runt tillsammans med mina favoriter - man och hund. Här finner ni inlägg om det som förgyller min vardag, hus, trädgård, lite mat och bak, och en och annan resesväng blir det både till jobbs och helt privat. Kan även dyka upp någon tass... och på tal om det får du gärna lämna ett litet avtryck när du har varit här. Må gott

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela