Susihus

Liten blir stor

Publicerad 2008-01-28 19:43:41 i Hund

Helgen på Torekov hotell har varit helt underbar, vilket ställe och vilken god mat. Kan varmt rekommenderas, snygg och harmonisk inredning. Vi har pratat, skrattat och njutit, nja inte av vädret för det har varit, storm, regn, snö och igår då äntligen tittade denna ljuvliga sol fram. mmmm så gott.

Tiden rusar förbi och idag blir vår lille kille Bono 1 år. Tycker att det var ingenting sen vi hämtade hem honom och man bar lätt honom i famnen. Det gör man inte idag, när han väger 35 kg! Det har varit ett spännande år även om vi inte har fått umgås med han riktigt så länge, men det är kul och lärorikt att få stifta bekantskap med en ny individ och innan man får kläm på vad som finns där innanför pälsen.

image114
Det är en arbetssam och aktiv kille som älskar att jobba, särskilt med nosen, han har mycket vakt i sig, är inte super social med människor men är inte på något sätt agresiv utan väljer helt enkelt att inte lägga så stor vikt vid dem. Kan vara rätt skönt när han är med mig på jobbet att han inte bryr sig om alla som kommer och går.

Nu rullar dock tårarna lite på mina kinder för jag ska åka ut och lämna både Kenzo och Bono på hundpensionat för första gången i deras liv. Ja jag vet att de får säkert det bra där men ändå, det känns lite i hjärtat.
Mannen är på kurs och jag MÅSTE till Göteborg.......ahh jag vill inte ##?=!!!!

Kommentarer

Postat av: Oskar

Publicerad 2008-01-28 20:08:22

Hoppas att du ändå får det bra i Götet
MVH/Oskar

Postat av: karina

Publicerad 2008-01-28 20:53:39

Det går säkert bra att lämna bort hundarna ett tag. Det är nog bara nyttigt för dom att träffa på olika miljöer. Ha de så bra på resan!
P.s Jag länkade dig, jag hoppas det går bra:)

Postat av: Sandra

Publicerad 2008-01-28 20:59:33

Vad fin han är! Är uppvuxen med hund så jag vet hur härligt det är :) Kram Sandra

Postat av: Sara´n

Publicerad 2008-01-28 21:02:19

Åh Susan Busan, kan tänka mig ditt lilla hjärteknip där! Men de kommer och få det finfint! Kunde du inte tagit med en bild på Bono när hans öron endast stod rakt upp i motvind. Han var som hejjigast då! Kram och hälsa gbg! / Sara

Postat av: Ulrika

Publicerad 2008-01-28 22:15:10

Ta med dom och lämna in dom här vettja ;o)) Jag bor 2,5 mil utanför Gbg.
Så kan dom få leka med fina hundbrudar :o))

Kul att höra att du haft en bra helg. Fast det skulle väl vara svårt att få den helgen att inte bli mysig ;o))

Kram kram

Postat av: Jenny

Publicerad 2008-01-29 10:41:05

Åh, vännen! Det kommer säkert gå jättebra och de kanske faktiskt tycker det är toppenkul!! Han är så söt Bono!

Ha det bra i Göteborg! Kramar från Jenny

Postat av: MO

Publicerad 2008-01-29 18:46:40

Åh grattis i efterskott. Jag vet hur hemskt det känns, Maila var 10 mån när vi lämnade henne på pensionat lite över en vecka, vi skulle till Egypten, det var hemskt, vi grät som bara den, hoppas det går bra, kram

Postat av: Susihus

Publicerad 2008-01-29 21:17:50

1000 tack för ert härliga stöd och support! Ni är helt underbara! KRAM

Postat av: Emmy

Publicerad 2008-01-30 11:12:03

Vilken vacker kille.
Tror säkert att det går jätte bra på pensionatet.

Postat av: Dress Like a Princess

Publicerad 2008-02-25 22:43:00

Åh vilken söt hund :)

Postat av: Malin

Publicerad 2008-04-29 20:39:37

Kikar runt lite i din blogg....Hu så go och söt han är lille Bono. Känns som igår då jag höll han i min famn när han såg dagens ljus för första gången.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sus i hus

Välkommen hit! Här susar jag runt tillsammans med mina favoriter - man och hund. Här finner ni inlägg om det som förgyller min vardag, hus, trädgård, lite mat och bak, och en och annan resesväng blir det både till jobbs och helt privat. Kan även dyka upp någon tass... och på tal om det får du gärna lämna ett litet avtryck när du har varit här. Må gott

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela