Susihus

Nya gardiner

Publicerad 2008-01-06 10:52:45 i Hem

Ja oj då så länge jag stod ut med de något för korta gardinerna i köket efter mitt bort-med-julen-ryck på nyårsdagen. Tur att jag fick komma till Jönköping och tack N för turen till Taberg, det är inte varje dag man är där....Men vilket ställe Tyghuset i Taberg, fullt med snygga tapeter, Pappelina mattor, Cult, Mairo, Matteus och förstås massa med fina tyger...Det blev nya köksgardiner och jag som var så inne på Mairo, ogräs i grönt men så hittade jag detta gröna Spira tyget och blev kär.

image91
Tja sen när jag ändå var där så stod vi och funderade en stund och så hörde vi att man kan ha fransgardiner framför några längder. Det lät ju intressant och kom fram till att visst vore det kul att ha några nya längder till storarummet, så jag klippte till på det oxå. Fast det fick bli fransgardiner bakom istället, det blev bäst efter mycket provande. Här fick det bli Mairos härliga tyg, vet inte riktigt vad det heter om det är Ananas, men här kommer det hur det ser ut iallafall.
image92
Söndag idag och imorgon ska man då försöka samarbeta med väckarklockan igen....huuu undra hur det ska gå när hela huset inkl vovvarna har lärt sig att det är så skönt att sova läääänge om morgonen. Får nog dessvärre ringa till Djursjukhuset imorgon och höra ang Bonos ben, han har halhaltar gravt på höger framben, han har säkert sträckt sig när han har rusat med Kenzo. Så nu är det bara små trädgårdsturer som gäller för honom.

Nu kallar mannen att frysen är avfrostad och att han behöver hjälp med att plocka in sakerna igen.
Ha en toppenskön söndag!
KRAM

Kommentarer

Postat av: Junitjej

Publicerad 2008-01-06 11:09:36

Vilka fina gardiner!

Postat av: Johanna

Publicerad 2008-01-06 12:26:39

Jättefint, det bruna tyget från Mairo har jag oxå =) Den heter havstulpan och är ett gammalt mönster från 60 talet som har fått nytt "liv" igen! Den affären i taberg..är så kul, fy vad sugen man blir på en resa dit =)

Postat av: Sus i Hus

Publicerad 2008-01-06 13:51:18

Tack snälla för era goa kommentarer och 1000 tack för Johannas inlägg att de heter havstulpan!

Postat av: Hilajn

Publicerad 2008-01-06 14:17:50

Verkar vara ett härligt shoppingställe! Fint det blev.

Postat av: MO

Publicerad 2008-01-06 15:04:04

Så snygga tyger o gardiner du köpt, vad kul...älskar såna stora tyglandskap som det verkar ha varit...o snabb är du med. Stackars vovven, hoppas det inte är något allvarligt, kram

Postat av: Sandra

Publicerad 2008-01-06 20:38:57

Vad tjusigt det blev med dina nya gardiner! Hoppas det ordnar sig för Bono, det är aldrig kul när ens djur är skadad, men det är säkert en sträckning som du säger :) Kram Sandra

Postat av: Jenny

Publicerad 2008-01-07 09:19:57

God fortsättning på det nya året! Hoppas att 2008 blir precis som du önskar!

Så fina gardiner du har shoppat! Mairos grejer är verkligen så snygga. Här fanns mycket fina bilder och inlägg att läsa igen för mig!

Stor kram från Jenny

Postat av: Sofia

Publicerad 2008-01-07 20:14:48

Åhh...Vad tjusigt! Ska också köpa fransgardiner! Ha det så bra/Sofia

Postat av: Karin/Theasrum

Publicerad 2008-01-07 23:24:53

Snyggt tyg och så fint i ert hem.

Gillar lampan i köksfönstret oxå.

Postat av: Nettan

Publicerad 2008-01-08 17:03:33

Hej kompis! Superfint! De bruna blev verkligen tipp topp- tur du tog dem med. Väntar med spänning på nästa inlägg om gästrummet..hihi!
Kanske tar en tripp nästa vecka och hämtar mitt träd- och kanske får några skott till?? Vi hörs.

Postat av: Eva

Publicerad 2008-01-08 19:02:00

vad fint det blev, nu vill jag också ha nya gardiner. Hi hi

Postat av: Anonym

Publicerad 2008-01-08 19:18:39

Tjusiga gardiner! Ja det där byrålyftet var nog inte så bra, men envis som man är..har ajaj i ryggen nu igen...men jag kan inte klaga. Mitt eget fel ju...suck. kram

Postat av: Maja

Publicerad 2008-01-08 19:22:15

Vet precis hur irriterande det är när det är någonting som man inte är riktigt nöjd med. =) Blev kanonfint med de nya gardinerna iaf i både köket och vardagsrummet. Ha en skön kväll, kram Maja

Postat av: Anna

Publicerad 2008-01-15 21:18:55

Superfina tyger. Nu är det bara 4½ månad kvar tills vi drar igång med husbygget. Många tyger ska inhandlas och gardiner ska sys. Jag längtar.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sus i hus

Välkommen hit! Här susar jag runt tillsammans med mina favoriter - man och hund. Här finner ni inlägg om det som förgyller min vardag, hus, trädgård, lite mat och bak, och en och annan resesväng blir det både till jobbs och helt privat. Kan även dyka upp någon tass... och på tal om det får du gärna lämna ett litet avtryck när du har varit här. Må gott

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela