Susihus

Tisdag

Publicerad 2008-01-08 19:50:15 i Hund

Då har man då klarat av att stiga upp 2 tidiga mornar. Vilken ångest det var i söndags när man efter så lååång och skön ledighet skulle sätta klockan igen. Brrrr och all den fina vita snö vi fick i helgen den har fullkomligt regnat bort. Synd för den lös upp lite iallafall, nu är det kolsvart.

Bonos haltande har inte blivit bättre så det fick bli en tur till Djursjukhuset idag och 3 röntgenplåtar senare så är det konstaterat att han har benen i behåll men har fått en blödning när han lekte häromdagen och det har lett till broskbildning och inflammation så det blev antiinflammationstabletter. Det var en trött kille som var med mig sen på jobbet, lite groggy efter narkosen så han har knappt rört sig under hela dagen... Så nu blir det vila och koppelrastning i 14 dagar, lätt när man är 11 månader och tycker att livet ska springas fram i!

Men när jag var på Djursjukhuset träffade jag ett par bekanta som vi lärde känna när vi gick på samma valpkurs med Kenzo. Deras hund fick aldrig vakna upp igen efter operationen idag då hela magen var full av tumör! Usch och fy så hemskt, skänker dem en stor KRAMoch tanke! I det sammanhanget så känns inte en liten beninflammation så farlig.

Det var ett rackans ledsamt inlägg idag, avslutar med en härlig bild på detta underbara träd som jag så gärna vill ha....Jag är bara ombud åt en mycket god vän, svängde inom Svenssons i Lammhult på REAN och köpte detta lilla söta träd till N:s lilla dotter. Det kommer att bli så fint i hennes rum och jag njuter av att få ha det här hemma och se mig runt vad jag kan plantera ett liknande.
image94
Bild: Susihus

Nu är det snart dax att slänga sig i soffan och titta på Bygglov. Ha en skön kväll!

Kommentarer

Postat av: Sandra

Publicerad 2008-01-08 20:33:11

Håller med att de träden är riktigt fina :) Kram Sandra

Postat av: Karin

Publicerad 2008-01-08 20:39:00

De träden är så snygga. På en avdelning på mitt jobb har de sådana i korridoren, hur snyggt som helst. Skönt att ni kan behandla Bono i alla fall, även om det låter jobbigt.

Postat av: Maja

Publicerad 2008-01-09 06:57:04

Fy vad trist, hoppas er lilla vovve piggnar till iaf. Håller med om att det kändes tungt i söndags efter en lång julledighet, men vips har man kommit igång igen och nu är vi mitt i veckan. Skönt!
Tree-träden är verkligen min favorit, en dag ska jag äga ett! =) Ha en skön dag, kram Maja

Postat av: Sandra

Publicerad 2008-01-09 09:13:53

Å ett sånt träd är ju en dröm. Jag funderar på att snickra ihop ett själv hemma. Blir lite billigare så :)

Postat av: Jenny

Publicerad 2008-01-09 13:09:30

Hoppas han piggar på sig snabbt vovsingen! Trädet är verkligen fint... Har du hittat någon plats för ditt ännu??! *fniss*

Ha en fortsatt bra vecka!
Kraaaam!

Postat av: Frida

Publicerad 2008-01-09 13:23:52

Va finns trädet på rea! Åh tack för tipset!

Postat av: MO

Publicerad 2008-01-09 17:57:52

Det var ju tur att det inte var allvarligare än så, men stackars de andra med hunden som hade tumörer i magen. Det trädet är jättefint, sånt skulle jag med kunna tänka mig, kram

Postat av: Linda P

Publicerad 2008-01-10 10:10:42

Gillar också tree. Blev du inte sugen på att köpa ett själv?

Postat av: Nettan

Publicerad 2008-01-10 11:53:22

Haha! Va roligt att se det!
Loppan längtar efter sitt lilla träd...eller jag kanske..
Kram Nettan

Postat av: Camilla

Publicerad 2008-01-20 20:40:41

Åh, det är så fint! Vill också ha ett!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sus i hus

Välkommen hit! Här susar jag runt tillsammans med mina favoriter - man och hund. Här finner ni inlägg om det som förgyller min vardag, hus, trädgård, lite mat och bak, och en och annan resesväng blir det både till jobbs och helt privat. Kan även dyka upp någon tass... och på tal om det får du gärna lämna ett litet avtryck när du har varit här. Må gott

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela