Susihus

Trevlig helg

Publicerad 2008-01-17 08:22:24 i Allmänt

Torsdag och jag får passa på att önska er en trevlig helg. Ikväll blir det kvällsaktiviteter, sen hemkomst och därefter lite packning. För imorgon bär det av på kick off med jobbet. Vi ska träffa våra kollegor på kontoret i Stockholm. Sen blir det nog bl a storytelling, en story i rött heter vår kick off. Ska bli kul och träffa alla och ett spännadnde ämne som vi har pratat mycket om, trevligt att få stifta lite närmare bekantskap med det. Blir säkert någon spännande fest oxå. För att sen ta oss hem på lördag förmiddag. På lördag får vi gäster....hrmmm undra vad jag ska bjuda på då? Middagen blir nog Balsamicofilé som Buffé har receptet på. Men till dessert, har ni några bra förslag?

image98
Bild: susihus

Jag väntar med spänning på att mina snödroppar ska slå ut nu, får man ingen vår ute så får man flytta in den helt enkelt!!!

STOR HELGKRAM TILL ER ALLA!

Kommentarer

Postat av: Sara´n

Publicerad 2008-01-17 11:11:57

Hej Susan Busan! Hoppas ni får en trevlig Kick-off! Ett smaskigt recept är Ananaspaj som du serverar ljummen ihop med gammeldagsvanilj..kanske för enkelt för ert gourmekök? Men riktigt mumma! Kram från mig

Postat av: Jenny

Publicerad 2008-01-17 11:37:08

Ha toppenbra dagar i Stockholm! Låter som en kul kick-off. Om man inte har så mycket tid att stå i köket (du kommer ju från Stockholm) så tycker jag att två sorters sorbet tillsammans med olika frukter och bår (physalis, kiwi, melon, hallon, mango - you name it) är väldigt läskande och smarrigt efter en kötträtt!

Ha en riktigt bra helg också! Kram vännen!

Postat av: Sandra

Publicerad 2008-01-17 12:35:22

Det lät som en härlig helg!

Postat av: Eva

Publicerad 2008-01-17 17:49:08

svar: mattan på bilden har jag köpt i vår Beckers Nya Hem butik, mattan heter Cameroon i färgen 01. Det är från leverantör Polytuft http://www.polytuft.se/konsument/
Finns i flera färger och storlekar

Postat av: pia

Publicerad 2008-01-17 17:55:38

...hi, hi, hi...semlor till dessert kanske??...nä så panik över semlan igår har jag inte;)ska träna pilates ikväll som kompensation...eller var det för att jag börjat ett "nytt" liv(igen)?! Annars är det ganska bra, lite snorigt, å ungarna är förkylda m feber å allt...igen...hoppas du får en kanonhelg!

kram

Postat av: MO

Publicerad 2008-01-17 18:11:43

En fullspäckad helg alltså, kul med kick off...cheesecake är aldrig fel, den kan du ju förbereda o frysa in för att sen ta fram lite innan fikadax, ha de så kul, kram

Postat av: Malin

Publicerad 2008-01-17 21:15:58

Hehe..ja visst var det ett bra städtips:P trevlig helg på dig mä. Kram

Postat av: Jenny

Publicerad 2008-01-18 18:49:56

Hoppas du har det bra i Stockholm!

Pannacotta funkar ju alltid, och citronfromage är gott, och det mesta med choklad, ja jag kan nog hålla på rätt länge :)

Ha en fin helg!

kram, Jenny

Postat av: karina

Publicerad 2008-01-18 21:34:46

En vanlig fruktsallad gjord på en massa färsk frukt med glass el vaniljvisp är aldrig fel..Trevlig helg!

Postat av: Petra

Publicerad 2008-01-19 17:32:41

ååå jag har också planterat snödroppar, är SÅ otålig bara, vill att dem ska slå ut NU!!

Postat av: MO

Publicerad 2008-01-20 19:53:02

Jag har för mig, att när orkidén har blommat färdigt så ska man klippa ner den strax över tredje ögat (tror det kallas så, den där lilla piggen som går ut från stjälken). Jag hade två i fem år som blommade o vilade sex månader i stöten, de var jag omåttligt stolt över, kram

Postat av: Karin

Publicerad 2008-01-20 20:04:17

Hoppas kick-offen var kul!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sus i hus

Välkommen hit! Här susar jag runt tillsammans med mina favoriter - man och hund. Här finner ni inlägg om det som förgyller min vardag, hus, trädgård, lite mat och bak, och en och annan resesväng blir det både till jobbs och helt privat. Kan även dyka upp någon tass... och på tal om det får du gärna lämna ett litet avtryck när du har varit här. Må gott

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela