Susihus

Mer betong

Publicerad 2008-07-06 21:58:13 i Trädgård

Då var det söndagkväll igen och ännu en helg har försvunnit undan fortare än vad man kan ana. Nu är det bara fem dagar kvar tills det är semester. Fyra lååånga härliga veckor som inte är inplanerade alls utan bara ta dagen som den kommer och åka dit vi vill. Det ska bli så skönt och det känns att efter denna vår med resor och mannens långtidsutbildning så behöver vi ha semester tillsammans. Att bara få stiga upp när man vill och gå bort med hundarna till bageriet och köpa färska frallor och ta en långfrukost på altanen det är semester för mig!

Idag har det varit regn och skurar som de sa på radion, undra just vad det är för skillnad???! Känns som de helgaderade sig där, och det har verkligen regnat mest hela dagen. Nåja vi fick hela huset städat på förmiddagen, känns skönt när man har dammat, dammsugit och torkat golven, nu är det bara fönstrerna kvar...fast de får vänta ett tag till! Har även hunnit vara på brukshundsklubben och kört lite lydnad med Bono. Det kan vi behöva, han hoppar ut på klubben hoppar och skuttar och tjuter av glädje så jag får köra några långa 100 meters inkallningar för att cola ner honom lite. Hans tass har läkt ihop bra och stygnen är bortplockade så nu är vi snart på bana igen.

I går hade vi en varm och skön sommardag då passade vi på att vara ute i trädgården och fixa. Skulle ha planterat om lite i stenpartiet på framsidan men det var för varmt att vara där så det får vänta. Vi grävde ner vår gjutna vattenspel, ja visst har mannen gjutit även detta.



Nu står den nedanför vår altan och porlar, då pumpen vi hade över inte går att ställa så fick vi lägga stenar på för att inte strålen skulle bli för hög. Sladdfixet tar vi en annan dag, för just nu ligger det en förlängningssladd över altanen....inte supersnyggt och inte så praktiskt heller.

Hoppas att solen skiner på er!
Bästa sommarkramen till er alla

Kommentarer

Postat av: Anki

Publicerad 2008-07-06 22:17:10

Så snyggt det blev! Gillar verkligen vattenkällor i trädgårdar, av olika varianter.

Angående dina murgrönor, de övervintrar riktigt bra, särskilt om du ställer dom lite skyddat under tak nära väggen och kommer ihåg att börja vattna dom på våren! Jag har övervintrat två st i krukor.

Postat av: Maria

Publicerad 2008-07-07 15:40:18

Tjusigt värre, vad ni kan.....Här har vi inte varit särskilt energiska precis....förstår inte varför helgerna blir så slappa...Visst det är mycket skjutsande o hämtande med barnen, o sen tycker jag matlagningen är ett enda stort avbrott under dagen...Vi var vid havet i Lördags o jag doppade mig, så nu har jag gjort det oxå...hihi, finns ju vissa saker som man bara måste göra...

Idag har vi haft sol o varmt men nu är det mulet o kanske kommer det en skur, vem vet??

Låter som ni behöver fyra veckor att bara vara o umgås med varandra, ni har ju mycket omkring er hela tiden så det låter skönt. VI funderar på en roadtripp neråt Tyskland-Frankrike, men vi får se....kramar på dig kompis

Postat av: Livet i byn

Publicerad 2008-07-07 17:42:29

Nä men oj, en sådan vill jag ha!! Gud så duktig han är och det smälter verkligen in i naturen med ett sådant vattenspel.



~Livet i byn

Postat av: Lisa

Publicerad 2008-07-07 21:32:00

Nej vad fint!!! Är verkligen inte aaaaaaalls avis..suck! :D Hoppas att kvällen är bra!

Postat av: Jenny

Publicerad 2008-07-08 08:49:20

Halloj! Äntligen är jag här inne och hälsar på! Datortiden är i princip noll just nu med nytt heltidsjobb samtidigt som man vill njuta av sommaren tillsammans med familjen när man väl är hemma...

Vilka jättefina saker din man har gjutit i betong! Jag skulle så gärna vilja ha ett rabarberblad - de är urfina!

Hoppas du får en alldeles underbar semester, nu är det ju snart dags!

Stor kram från Jenny

Postat av: pia

Publicerad 2008-07-08 12:14:44

Det var den snyggaste vattenspel jag sett, kanske snor idén...hur gjorde ni? Eller finns det här på bloggen ngn stans å jag missat det;)Skulle passa hos mig:)

KRAMIS på dej gullet!

Postat av: Jessica

Publicerad 2008-07-09 07:21:38

Ja det var lika fint det :) Ja stenparti skulle jag kunna ha överallt i min trädgård snart..haha

Det är så fint!



KRAAAM

Postat av: J o h a n n a - Inredning & pyssel

Publicerad 2008-07-09 08:44:24

Så fint, det ser jättemysigt ut! Ha en bra dag! Kram

Postat av: Sandra

Publicerad 2008-07-09 09:35:51

Vilket fin vattenspel. Det är så härligt och avslappnade att höra porlande vatten, kram Sandra

Postat av: Maria

Publicerad 2008-07-09 20:20:52

Kikar bara in såhär i mitten på veckan....nu är det nerförsbacke tills helg o semester va??? GÖTT!!!

Idag har vi varit i stan o småshoppat lite, det är ju rea överallt så det är minsann inte lätt att gå förbi utan att kika lite extra (o troligtvis handla något "jättenödvändigt"..). Hoppas C tar semester nästa vecka, även om man inte gör så mycket så behöver han vara ledig nu, o det blir lite roligare för mig oxå.

Hoppas allt är bra med er, kramar

Postat av: Pernilla

Publicerad 2008-07-09 21:36:54

Hej och tack för besöket hos mej. Vilken härlig blogg jag hamnade på. Massor av inspiration och så hundar. Kan det bli bättre? Kommer tillbaka så att du kanske, kan ge mig lite inspiration till att få igång lydnadsträningen med min egen hund igen. Det går i vågor men senaste året har varit trögt. Borde göra ett besök på appellplanen jag också.

/P

Postat av: Designtjejen

Publicerad 2008-07-09 21:48:19

Åhhh det är så roligt med betong!

Kram

Postat av: Timhilde

Publicerad 2008-10-06 11:52:03

Hi, I just wanted to say that I really like your site!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sus i hus

Välkommen hit! Här susar jag runt tillsammans med mina favoriter - man och hund. Här finner ni inlägg om det som förgyller min vardag, hus, trädgård, lite mat och bak, och en och annan resesväng blir det både till jobbs och helt privat. Kan även dyka upp någon tass... och på tal om det får du gärna lämna ett litet avtryck när du har varit här. Må gott

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela