Susihus

Utmanad

Publicerad 2008-06-27 16:18:28 i Allmänt

Jag har blivit utmanad av Medaljongen och Saran klart att jag antager denna utmaning!

1. Vad gjorde du för 10 år sedan?
Satt ute i en valphage inte långt här ifrån bland 9 schäfervalpar och valde ut vår goa gosse, Kenzo. J var inte så övertygade då om att vi skulle ha hund, men efter att 9 valpar hade tufsat omkring honom i några minuter så var han inte så svårövertalad. Sen spenderade jag en hel del tid där ute innan vi fick hem Kenzo. Allt för att han skulle känna igen oss innan vi hämtade hem honom. Kommer ihåg att den sommaren var väldigt regnig, för vi har alltid skojat om att det är därför Kenzo är så glad i vatten=)

Var även på Jersey med min mamma som fyllde jämnt, vilket innebär att det gör hon i år också!


2. Vilka fem saker finns på att göra listan idag? 
     
     * Springa, känns så där just nu när regnet öser ner
     * Handla lite fil och juice på vägen hem.
     * Städa lite hemma
     * Vattna blommorna
     * Ta ett glas vin och landa i soffan, det är ju ändå fredag=)

3. Godis jag gillar: 
     CHOKLAD, gärna mörk!

4. Vad skulle jag göra om jag blev miljardär? 
     Säga upp mig, starta eget och köpa ett läckert sommarhus vid havet! Sänka en summa pengar till WWF. 

5. Städer som jag bott i? 
     Rottne (men det kan knapast räknas till stad...hihi) New Jersey, Simrishamn och Växjö

Önskar er alla en underbart skön helg!
Kram på er och en extra kram till alla er som lämnar ett litet spår här, det värmer så gott!

Bild: Susihus (En härlig vy över småbåtshamnen i Barcelona)

Kommentarer

Postat av: tina

Publicerad 2008-06-27 18:40:38

Kul att läsa om bloggvännerna!!!



Trevlig helg på dej!!



kram/tina

Postat av: Johanna

Publicerad 2008-06-27 20:53:00

Alltid kul att få veta mer om personen bakom bloggen :) Läcker ljusslina i tidigare inlägget!



Hoppas du får en skön helg, Kram Johanna

Postat av: Camilla

Publicerad 2008-06-27 21:21:15

Kul att få lite mer fakta om dig!

Ha en fin helg och hoppas att även ditt vin i soffan smakade fantastiskt! :)

Kram!

Postat av: Jennie

Publicerad 2008-06-27 22:31:36

Gillar dina ljusslingor och segelduken på altanen. Toppen fint.

Ha en bra helg!

Postat av: dahlarna

Publicerad 2008-06-27 23:15:51

Vad kul att läsa din utmaning! Alltid roligt att "lära känna" bloggskrivarna lite bättre! :-)

Hoppas att du får en härlig helg!

Postat av: Sandra

Publicerad 2008-06-28 01:54:42

Vad roligt att läsa om dig. Ha en trevlig helg du också! Kram Sandra

Postat av: Monkan

Publicerad 2008-06-28 18:35:20

Barcelona, härlig stad :-) När jag ser dina bilder blir jag verkligen sugen på att åka dit igen, det är snart 5 år sen jag var där.



Jag var i Växjö och firade midsommar men som väntat blev det ingen tid för shopping, inget besök på Växjö Elektriska :-)



Jag skrev en kommentar på ditt inlägg om Stockholms skärgård men det kanske du inte har sett. Jag är lite nyfiken på om jag hade rätt...

Postat av: Maria

Publicerad 2008-06-28 18:41:49

Vilken tur att du kunde övertala J att skaffa Kenzo, han verkar ju precis som Bono vara en härlig hund/personlighet.

Här skiner solen (just nu, det är väldigt ombytligt), har dock skurat ordentligt....Vilken antiklimax det är, först är man så glad över att sommaren är här o man njuter i fulla drag, sen blir det regn o ruskväder...fast nästa vecka skulle det bli bättre, om man nu kan lita på det...Ha de gott kompis, kramar

Postat av: Lisa

Publicerad 2008-06-29 13:13:58

Så söt ljusslingan är! Blev jättefint!!

Härligt med löptur, frukosten var riktigt god imorse efter promenaden. Synd att man inte orkar gå upp kl 5 på vardagarna och ut och gå innan jobbet.. där är jag nog för bekväm haha.. :D Hoppas helgen är bra!! KRAM

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sus i hus

Välkommen hit! Här susar jag runt tillsammans med mina favoriter - man och hund. Här finner ni inlägg om det som förgyller min vardag, hus, trädgård, lite mat och bak, och en och annan resesväng blir det både till jobbs och helt privat. Kan även dyka upp någon tass... och på tal om det får du gärna lämna ett litet avtryck när du har varit här. Må gott

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela