Susihus

Årets första...

Publicerad 2008-03-25 20:23:06 i Hem

..fästing är plockad! Urk och fy de har inte dött av denna milda vinter. Nja nu kanske de kan få lite kämpigt men de överlever väl allt, dessa otäcka totalt meningslösa djur.

Nå det var inte det mitt inlägg skulle handla om.
...Årets första träd är klart!
image148
Bild: Susihus

Så här blev det, eller dem för 2 är klara! Utsågade i MDF, de blir inte riktigt lika släta och fina i ytan som orginalet, men med lite kläder på så syns nog inte det. Nu ska de bara få sin rätta plantering inne i sovrummet. Men då kom jag på att skulle det inte vara snyggt att måla om de beiga väggarna i vitt! Så nu samlar vi kraft till det.

Är dock lite sugen på att ha ett stort och ett litet träd i hallen, men vi får se om mannen vill såga till några till!

Ha en toppen go dag!
Kram till er alla som dyker in här då och då.

Kommentarer

Postat av: Ida

Publicerad 2008-03-25 23:05:39

Jag vet inte ens hur en fästing ser ut,har aldrig sett någon..kanske bara ska vara glad över det=)!Vad fina dom blev, jätte snygga!!Kram

Postat av: Malin

Publicerad 2008-03-26 08:01:00

Åhh det blev ju super! Jag ska tillverka ett sånt träd till stugan tänkte jag. Kan ju passa till skogstapeten:) Kram

Postat av: Designtjejen

Publicerad 2008-03-26 08:05:57

Jätte snyggt! Det blev ju kanon! Jag ska ge mig på det där också.. puh.. tiihi..
Hoppas att du får en härlig onsdag!

Postat av: Linda P

Publicerad 2008-03-26 08:43:19

Jaså, konstrunda i stan? Vilken stad är det nu (Om jag får fråga)? Vi ska till Österlen till helgen också och jag har för mig att du bor i krokarna...

Postat av: Livet i byn

Publicerad 2008-03-26 08:59:42

Hej,

Svar: Vi har sex hundar av rasen Cocker spaniel. Vi har en liten uppfödning sedan många år tillbaka. Vi kör mycket viltspår och endel utställning.

Trädet såg fint ut, man ser ju liknande lite över allt. Dottern ville ha ett att hänga smycket på.

~Livet i byn

Postat av: Karin

Publicerad 2008-03-26 10:35:28

Vilken bra idé. Man kommer ju undan lite billigare. Jag ser då ingen skillnad mot orginalet, snyggt jobbat.

Postat av: Malin

Publicerad 2008-03-26 12:04:26

Supersnyggt!!! =) Visst är det kul att kunna ha sånt man gillar som är svindyrt annars. :) Bra med händiga karlar. :) Lilla gummans ka få sig ett juniorträd men vi har så mycket på G känner jag. Blir lite för mycket i bland. :) Kram

Postat av: Linda P

Publicerad 2008-03-26 12:49:53

Susihus: Det måste han göra *desperat*!! Ahh, just det. Dit ska vi och springa lopp den 1 maj :)Håll tummarna för mina benhinnor ;) Ska du också springa då kanske? Skön dag till dig också!!

Postat av: Lotta

Publicerad 2008-03-26 12:51:04

va fästingar i mars??!!!
vad snyggt det blev med trädet, jätte läckert!

Postat av: tina

Publicerad 2008-03-26 13:05:57

Trädet är superfint!!!Vad händig mannen är!!
Fy för fästingar...
Ha det gott å kram!
tina=)

Postat av: Sara´n

Publicerad 2008-03-26 14:04:56

Hej Susan Busan! Vad fint det blev! Ni är händiga som bara den! Men måla om?...tokfisar! Kram från mig

Postat av: lisa

Publicerad 2008-03-26 14:51:32

väldigt fina!! Tycker väl inte att det gör att ytan är lite ruggig, gör ju att den får mer karaktär! :D
Hmm, nämner någon fästingar så ryser hela min kropp. Fy, vilka äckliga små varelser. Hoppas att du slipper plocka fler (fast det finns nog inte). Jajoooo, helt rätt - skit svårt när jag stod där och skulle måla. Blev ju inte som jag tänkt mig, men jag funderar på nytt upplägg nu. Sätter igång imorgon! :D KRAM

Postat av: MO

Publicerad 2008-03-26 20:01:30

Urk för fästingar....De träden är så snygga, duktiga ni är som har gjort dem själva, klart billigare o roligare än att åka iväg o köpa, kram

Postat av: Number nine on Melon Lane

Publicerad 2008-03-27 21:20:51

Fint det blev. Men fy vad äckligt med fästingar redan:(

Postat av: Karin/Theas rum

Publicerad 2008-03-28 17:43:33

Jättefint. Och vilken smart idé att göra träd snälv. Blir helt klart sugen på att fixa själv jag mé.

Trevlig helg.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sus i hus

Välkommen hit! Här susar jag runt tillsammans med mina favoriter - man och hund. Här finner ni inlägg om det som förgyller min vardag, hus, trädgård, lite mat och bak, och en och annan resesväng blir det både till jobbs och helt privat. Kan även dyka upp någon tass... och på tal om det får du gärna lämna ett litet avtryck när du har varit här. Må gott

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela