Susihus

Kruknytt

Publicerad 2008-03-27 08:28:24 i Hem

Hoppas att ni har vaknat till en härligt strålande sol idag! Vilka vinterdagar det är, gnistrande solsken och ljuvligt!
Lite smolk i bägaren då jag har plockat fästing nummer 2! Redan och det är bara mars, ska det bli fästinginvasion i år eller. Huuuu va äckliga dessa djur är. Jag som annars värnar om djur och stödjer WWF men här går gränsen.

I helgen planterade jag lite i min krukor, dels i min nyinköpta Cultkruka.
image149
Kommer dock inte ihåg vad växten heter, tror att det är något med Europheria...eller nå't liknande.
Sen i krukan som har haft vita pinnar med ljus under vintern har nu fått ett paradisträd i sig istället, får väl se om Mr växtfixare Bono gillar den. Då den står vid hans fårfäll i hallen och han har ju lyckats fixa några tidigare gröna vänner där, men man kan ju hoppas att han har blivit lite mer vuxen!?
image150
Bild: Susihus

I går köpte jag lite pärlhyacinter och lite grönt gräs för att fixa till något till köksbordet, men sen när jag kom hem insåg jag att jag hade massor med arrangemang med lökväxter. Så nu får jag nog hitta något snyggt att sätta dem på trappen istället för mosshjärtat som sjunger på sista versen. Dock vill jag ha en lite låg, gärna vit och tålig kruka, fat dit och vart hittar jag det då?

Solskenskramar till er alla

Kommentarer

Postat av: Lotta

Publicerad 2008-03-27 09:04:18

fina krukor o växter!!snyggt gratt kakel ni har oxa!!

Postat av: Sandra

Publicerad 2008-03-27 14:19:02

Hihi jo vi har ett par katter som tycker om att snagga våra växter, men de har som tur var skärpt till sig med åren. Kram Sandra

Postat av: Livet i byn

Publicerad 2008-03-27 19:37:13

Åhhhh...du har köpt min favvokruka från Cult. Jag älskar Gracilis speciellt i asfaltsgrått. Såg kuddarna på EM möbler förra helgen och de var hur fina som helst.

Men fästingar redan? Här ligger snön meterdjup.

~Livet i byn

Postat av: lisa

Publicerad 2008-03-27 20:12:26

Nejmen ååh har du köpt en Cultkruka! Jag funderar skarpt på att köpa en sån där kruka man kan ha locket variation på.. Funderar och funderar.. Längtar till våren då kanske! :D
mm ja väggmålningen är så läcker! Gissa om jag vill ha en sån! :D Hoppas kvällen blir mysig!!kram

Postat av: Ida

Publicerad 2008-03-27 23:46:32

Jätte fin kruka!Cult har så mycket fint!Vad läcker den vita krukan är!Kram

Postat av: MO

Publicerad 2008-03-28 14:01:54

Ja, detta vädret är så uppiggande...älskar sol o snö (fast det är lite försent för det...men ändå). Jag har ännu inte tagit någon fästing på Maila...hoppas det dröjer. Fina krukor du visar, kul med lite nya växter. Ha en skön helg, kram

Postat av: Jenny

Publicerad 2008-03-28 15:57:23

Vilka fina krukor! Gillar den grå/svarta från Cult särskilt!!

Ha en toppenbra helg!
Kramar från Jenny

Postat av: Designtjejen

Publicerad 2008-03-28 17:21:14

Vad fina! Den grå har jag tittat på fast i rött och ASA är jag helt såld i... har nästan dom överallt.. vet inte varför men bara älskar dom :-)
Hoppas att du får en bra fredags kväll!

Postat av: Johanna

Publicerad 2008-03-29 09:43:18

Känner igen det där med att husdjuren ansar och fixar till krukväxterna efter eget tycke :)
Snygga krukor!

Ha en bra helg,Kram!

Postat av: Ulrika

Publicerad 2008-03-29 19:54:38

Är tillbaka i bloggandet tor jag.
Fin kruka. Jag köpte en manchette i den färgen till min changestake i påskas
ha en trevlig lördagskväll

Kram

Postat av: Sigurdhilde

Publicerad 2009-02-19 08:32:05

Thank you for producing such a down to earth site.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sus i hus

Välkommen hit! Här susar jag runt tillsammans med mina favoriter - man och hund. Här finner ni inlägg om det som förgyller min vardag, hus, trädgård, lite mat och bak, och en och annan resesväng blir det både till jobbs och helt privat. Kan även dyka upp någon tass... och på tal om det får du gärna lämna ett litet avtryck när du har varit här. Må gott

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela