Susihus

Eldig onsdag

Publicerad 2008-05-14 07:16:09 i Trädgård

I temat om de fem elementen så har vi idag kommit fram till eldig onsdag. Eld omfattas ljus och eldstäder. Saker i röda toner och trekantiga former och även djursymboler räknas in.

image196
Ja jag vet inte om jag får till det så bra idag men ni får föreställa er ljuset i lyktan som hänger i vårt familjeäppelträd. Vilket är rätt trevligt med sommar, höst och vinteräpplen. För nu blommar de i omgångar och det är ju trevligt att få njuta lite mer av blomningen. Igentligen passar nog lyktan mer in på fredag när det är metall.

För mig är ljuslyktor och ljusstakar väldigt viktigt, har hur mååånga som helst enligt J, även eldstad var väldigt viktigt när vi byggde hus. Det blev en nyproducerad kakelugn som vi eldar i under kalla dagar och den sprider en sån härlig värme och mysfaktor.

Ikväll bär det iväg på tjänsteresa, så det är till att lämna vovvarna på pensionat och köra till Malmö för att flyga tidigt imorgon till Alicante. Det blir en kort och intensiv resa. Så tyvärr kan jag inte vara med på slutdelen av temaveckan, jord och metall får jag helt enkelt hoppa över.

Passar på att önska er alla en härlig dag och en go helg!
Kram

Kommentarer

Postat av: Ingela

Publicerad 2008-05-14 10:40:08

Ljuslyktor kan man aldrig ha för många av! Nu har jag klurat färdigt på utmaningen och publicerat mina svar.

Postat av: Sandra

Publicerad 2008-05-14 11:39:47

Åh vad läckert att ha en lykta i äppelträdet! Lycka till och ha så roligt på din tjänsteresa. Kram Sandra

Postat av: Designtjejen

Publicerad 2008-05-14 19:26:53

Den var väldigt fin!!! Vad härligt att åka iväg!! Även om det är tjänstersa... men det lät inte helt fel :-) Hoppas att du får det bra!

Postat av: Ellas Inspiration

Publicerad 2008-05-14 19:47:26

Vilkan underbar lykta! Ha en mysig fortsatt vecka i Spanien!! Kram Karin

Postat av: MO

Publicerad 2008-05-14 20:18:59

Ojoj, du är på farande fot igen....Håller med om att det är bättre o komma hem sent på Fredagen så man har helgen i alla fall, hoppas det blir lika fint som förra, men det kan man väl inte tro....Jättesöt lykta, kan tro det ser fint ut när den hänger där i mörkret o lyser. Jag har oxå en massa ljusstakar o nu inser tom jag att man kan ha för många...jag är så dålig på att plocka undan utan vill ha allt framme... :). Ikväll har jag ägnat ett par timmar åt att klippa o bada Maila...hon fick en omgång med tandborsten oxå. Det tar sin lilla tid o hon (o jag) är helt slut sen. Nu blev det lite sommarklippning, tog rätt mycket men hellre det för jag tycker det är sååååå tråkigt att klippa o kamma henne...valde nog fel ras..hähä. Ha de så bra, kramar

Postat av: Lisa

Publicerad 2008-05-14 20:31:47

Hoppas att tjänstresan blir trevlig och inte bara inbringar jobb! :D
Vad häftigt att ha en ljuslykta hängandes i trädet! Den tanken har inte slagit mig tidigare! :D

Postat av: Ida

Publicerad 2008-05-14 21:20:32

Hej!
Vilken fin lykta! Tycker äppelträden är så otroligt vackra när dom blommar! Ha det så bra på resan! KRAM!

Postat av: karina

Publicerad 2008-05-14 22:01:11

Jättefin! Ha de gott!

Postat av: PiM

Publicerad 2008-05-15 11:21:06

är just orolig att jag med ska få en läsdepp när jag é klar med alla 3 Larsson böckerna - får sega lite & blogga i stället :) Ha det Pim

Postat av: Anonym

Publicerad 2008-05-15 20:48:53

Ha det så härligt då i Alicante och jobba inte föööör mycket!!

Postat av: dahlarna

Publicerad 2008-05-15 22:33:08

Vilken jättefin lykta. Låter inte fel med en resa till solen, nu när regnet kom till Sverige! Hoppas att resa blir toppen - även om det är en tjänsteresa... Blir ju nyfiken på vad du jobbar med ;-) Ha det gott!

Postat av: Jessica

Publicerad 2008-05-16 11:34:05

Ja ljus blir aldrig för många :))

Trevlig helg!

Postat av: Jenny

Publicerad 2008-05-16 12:39:30

Ljuslyktor kan man verkligen inte få för mycket av, håller med dig! Hittar ständigt nya, fina... :)

Kul att läsa utmaningen! Ditt jobb låter intensivt men väldigt roligt!

Ha en skön helg! Många kramar Jenny

Postat av: Petra bloggar

Publicerad 2008-05-16 12:48:39

MEN GÖTA_PETTER vilken fin lykta! :)
var har du hittat den?

KLEM

Postat av: Petra

Publicerad 2008-05-16 21:22:32

Fin lykta, trevlig helg!

Postat av: Sofie

Publicerad 2008-05-18 09:52:44

Vad härligt att ha ett äppelträd! Inte lite avis jag blir :) hihi. Och en jättevacker lykta!

Hoppas du får det trevlig på resan!
Kram, Sofie

Postat av: Johanna

Publicerad 2008-05-18 17:26:09

Vilken fin lykta! Ha det så bra i Alicante!

Postat av: MO

Publicerad 2008-05-18 20:53:53

Oj då blev det en liten kort helg för er...men ni hinner längta efter varandra (om man nu ska se något positivt alls...). Jaså du har likadan blus, jag har inte använt den än, bara provat den o den var jättefin på. Har ni haft fint väder i helgen? Verkar som många haft lite skitväder med regn o kyla, visst har det varit mycket kyligare än förra helgen men sol har vi haft i alla fall. Jaså det är målardax för sovrummet, vilken färg blir det nu då? Kul att ha något projekt på gång, fast då känner väl inte J igen sig när han kommer hem...hihi..skön söndagkväll på dig, ha de bäst

Postat av: Petra Bloggar

Publicerad 2008-05-18 20:55:50

men DUH, vaddå fynd?!!! (!!!)
:D

Postat av: Jenna Elfman Star

Publicerad 2009-04-23 14:01:48

I am really impressed!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sus i hus

Välkommen hit! Här susar jag runt tillsammans med mina favoriter - man och hund. Här finner ni inlägg om det som förgyller min vardag, hus, trädgård, lite mat och bak, och en och annan resesväng blir det både till jobbs och helt privat. Kan även dyka upp någon tass... och på tal om det får du gärna lämna ett litet avtryck när du har varit här. Må gott

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela