Susihus

Glad pingst!

Publicerad 2008-05-09 07:11:02 i Trädgård

Ja så var det då fredag igen och solen skiner från klarblå himmel. Helt underbart och det ska ju vara fint till helgen också. Härligt! Lite synd att vi inte får vara lediga på annandagpingst nu när det är så fint väder. För det är ju så där med motivationen på jobbet när solen skiner och det är varmt ute.

image190
Bild: Susihus
Bilden är vårt hemgjutna fågelbad i betong och vår stammade Benved som står vid altanen.

För min del i helgen blir det mycket ute i trädgården, tror jag. Ska även gå på sökkursen med Bono på söndag. Det bli nog jobbigt i värmen för de fyrbenta. Vad ska ni göra?

Passar även på att säga TACK till alla goa kommentarer som förgyller livet.

KRAM

Kommentarer

Postat av: susanne

Publicerad 2008-05-09 08:43:44

wow vilket fint fågelbad. Blir riktigt avundsjuk/kram

Postat av: karina

Publicerad 2008-05-09 08:53:56

Jättefint fågelbad..Själv sitter man bara inne med gossen som har feber. Hoppas han kryar på sig snart för vädret här utanför är toppen. Det blir nog bara slappt i helgen för min del. Trevlig pingst!

Postat av: lotta

Publicerad 2008-05-09 10:24:42

tack detsamma! härliga bilder fran er trädgard! superfint fagelbad!

Postat av: Sofie

Publicerad 2008-05-09 11:05:49

Svar: Tack! Lyktan är köpt på Indiska för ca 1 ½ år sedan och har nog tyvärr utgått från sortimentet.

Kul med sökkurs! Hoppas det går bra :) Själv ska jag jobba i helgen.

Trevlig helg!
Kramar, Sofie

Postat av: jessica

Publicerad 2008-05-09 12:51:06

Tack detsamma! Jag måste ta mej i kragen och gjuta lite också :) Jättefina bilder du visar..
Jag ska päsa i solen och påta i trädgården..vädret får styra min helg :))

Trevlig helg och kraam

Postat av: Sandra

Publicerad 2008-05-09 13:30:35

Vad fint ni har det i trädgården! I helgen kommer det bli ett knytkalas med söderhavstema med goda vänner och förhoppningsvis mycket sol och frisk luft. Trevlig helg, kram Sandra

Postat av: Ida

Publicerad 2008-05-09 16:14:41

Hej!
Ha nu en jätte trevlig helg!Vi håller tummarna för vädret!Vad fint ni verkar ha det i trädgården!Kram kram

Postat av: Lisa

Publicerad 2008-05-09 17:38:19

Spännande med sökkurs! Min träningskompis går på agility med sin hund... visst det kan nog bli en aning varmt för de och oss tvåbenta i helgen!
Så fint fågelbad och gillar verkligen att trädet är placerat där, så litet och sött! :D Ha en trevlig pingst du också! Haha du var duktig på att gissa rätt! :D

Postat av: MO

Publicerad 2008-05-09 19:24:18

Vad fint med all sten...o det hemmagjorda fågelbadet är så fint med....Ni har verkligen lyckats med er trädgård. Jag hade helt missat att det är pingst nu...lever helt utan almenacka...Idag har jag passat systerdottern på förmiddagen så gravida syster har fått vila, sen bjöd jag ner henne på björnbärspaj o glass o vaniljsås...sen har vi suttit under seglet hela eftermiddagen...sååå skönt. Helgen är ganska oplanerad, får se vad det blir....ha de så bra o njut av det vackra vädret...det blir definitivt grillat
som ikväll...o vad det är gott, kramar på dig kompis

Postat av: K

Publicerad 2008-05-09 21:00:37

vilket fint fågelbad, ett sånt skulle jag gärna ha i min trädgård.
Ha en trevlig Pingst du oxå.
Kram

Postat av: pia

Publicerad 2008-05-10 07:42:35

Hoppas att solen skiner på dig och de dina i helgen så att ni får det underbart ute i trädgården, ni verkar ha en fantastisk trädgård, mycket fint fågelbad förresten...
HA det gott!
KRAM KRAM KRAM

Postat av: Number nine on Melon Lane

Publicerad 2008-05-10 21:37:27

Jättefint fågelbad. Skulle gärna se ett sådant hemma hos mig också...

Postat av: StrandviksVillan

Publicerad 2008-05-11 08:42:05

Jättefint med stenarna runt trädet! Gillar den rundade kanten mellan sten och gräs. Ha en skön söndag!

Postat av: Linda P

Publicerad 2008-05-11 19:18:31

Wow vad snyggt fatet var. OCh så vackert med några vita blommor som förgyller. Det blir lite feng shui-aktigt. Det gillar jag!

Idag har vi cyklat till stranden, sammanlagt 4 mil! *Stolt* Annars har det varit mkt goooo mat och dryck i helgen hos både släkt och vänner. Så det behövdes!
Kram!

Postat av: Petra

Publicerad 2008-05-11 23:15:15

Hoppas din helg varit ok? :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sus i hus

Välkommen hit! Här susar jag runt tillsammans med mina favoriter - man och hund. Här finner ni inlägg om det som förgyller min vardag, hus, trädgård, lite mat och bak, och en och annan resesväng blir det både till jobbs och helt privat. Kan även dyka upp någon tass... och på tal om det får du gärna lämna ett litet avtryck när du har varit här. Må gott

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela