Susihus

Tillbaks...

Publicerad 2008-05-04 20:56:36 i Hem

Vet inte om det har varit bloggtorka eller om jag bara behövde vara lååångledig och det utan att vara i närheten av datorn för det är = jobb! Nu när mannen har åkt igen och hundarna ligger helt utslagna, det är jobbigt att vara ute hela dagarna och dessutom har jag lagt in hundträning varje dag! Så nu susar de gott vid mina fötter, då kändes det ok att starta datorn igen.

Vilken skön helg det har varit i onsdags hade jag utvecklingssamtal med min chef, skönt att få stämma av och prata av sig lite om hur det har varit. Slutade vid lunch och då var jag och mina 4 benta killar och fixade mannens födelsedagspresent. Tyvärr kan jag inte avslöja något här än, för jag vet att han kollar ibland, så ni får hålla er ett tag till. Tur att Bono och Kenzo inte kan avslöja något, vad de har varit med om! Hihi

Torsdags och fredags var väl inte världens roligaste väder, men vi fick så himla mycket gjort inne, fixade till hallgaderoben. Ser dock lika trist utvändigt med ett vitt draperi, funderar på att köpa ett roligare tyg men vi får se. MEN insidan fick nya hyllor och allt målades vitt. Sen är det alltid skönt att rensa bort lite, det slängdes skor och ett par kassar for till Röda Korset. Köpte en fiffig skoförvaring på IKEA, där man ställer skorna upp, den är för att kunna dras ut ur gaderober men det funkade alldeles utmärkt att ställa på en hylla, plötsligt tog inte skorna någon plats! Så snabb som jag var så köpte jag 2 par nya skor...hihi=)

Jag skulle vilja ha detta tyget men mannen tror att det blir för rörigt... kan i och för sig bli svårt att få snyggt som förhänge till en gaderob kanske? Eller vad tror ni???


Bild: Lånad från Spira

I går och idag har det varit helt ljuvligt väder så nu har det klippts gräsmatta, fixats i landen och sått lite nya fröer. Utemöblerna och segelduken har kommit på plats. Dock har vi inte hunnit sitta så mycket i solstolarna men det är skönt att få lite saker gjorda när det är långhelg och energin kommer farande.
image185
Bild: Susihus

Varje kväll har vi varit ute och sprungit, äntligen har löparskorna hoppat på mina fötter. Hoppas att det håller i sig bara. Lite fika och grillning med grannar och lite shopping har också hunnits med denna sköna lååånghelg. Vad har ni hittat på?

Må bäst och stor kram på er alla!

Kommentarer

Postat av: Johanna

Publicerad 2008-05-04 21:19:23

Det låter som en riktigt skön långhelg!
Spännande med skoförvaringen, ska nog kolla in det på Ikea.....vi skulle onekligen behöva göra nåt åt skokaoset här hemma ;)
Kram!

Postat av: Malin

Publicerad 2008-05-04 21:21:30

Jag tycker tyget från Spira är jättefint, men som du säger kan det kanske vara svårt att få till som garderobsdraperi. Vilken underbar uteplats ni har och ert hus är verkligen superfint! Kram

Postat av: Sandra

Publicerad 2008-05-04 21:49:35

Jag tycker väldigt mycket om det tyget, hur läckert som helst! Kram Sandra

Postat av: PiM

Publicerad 2008-05-05 10:06:27

jag gillar tyget, men som sagt svårt & matcha till... Fin altan ni har...

vad duktig du é som sprungit varje kväll (snart é jag oxå på G igen) Springer ni långt?
Ha det PiM

Postat av: lotta

Publicerad 2008-05-05 10:32:01

härligt det later.. vad ni fixat mkt hemma, kul! tycker tyget är superfint! Härligt att du kommit igang och springer varje kväll!!

Postat av: Pysselprinsessan

Publicerad 2008-05-05 13:06:13

Vilken härlig uteplats ni har! *vill åsså ha hus* ;)
Kramar

Postat av: Petra Bloggar

Publicerad 2008-05-05 17:50:34

mäh åååh är det din altan!?

PILUTTA DIG vad härlig :D

Postat av: MO

Publicerad 2008-05-05 20:07:18

En sådan segelduk är jag på jakt efter, har sett dem på ett ställe får se om jag kommer dit snart för det är jättesnyggt o praktiskt med. Jag har knappt varit inne på hela helgen, vi har haft fint väder så vi har gjort massor utomhus, för att inte tala om idag..Jag har kört med högtrycken på altan o soldäcket, sen efter det behövde jag ju putsa fönstrena (konstigt va???, Det stänker som sjutton när man är i farten med högtryckstvätten). Sen oljade jag in däcket..sen kunde jag äntligen sätta mina nymålade möbler på plats. Det känns i fejan att solen tar. Jag tycker det tyget är jättesnyggt o gör sig nog bäst om det får hänga spänt, alltså inte för rynkigt, för då ser man mönstret som bäst. Kul med lite innefix oxå även om det bara är ni som ser det. Ha en trevlig måndagkväll, kramar

Postat av: jessica

Publicerad 2008-05-06 09:28:22

Vad duktiga ni är som springer..mina löparskor kommer inte på fören i juli säkert..haha
Vad fin altan ni har!

KRAAM

Postat av: K

Publicerad 2008-05-06 11:13:31

Fin altan! jag önskar att jag också kunde komma mig ut och springa, eller åtminstone jogga=)
Bra jobbat!
Kramen!

Postat av: Lisa

Publicerad 2008-05-06 16:14:19

Wow så flitig du är! Roligt när löparskorna fått åka på. Jag får vänta några dagar tills mina blåsor från i lördags har lagt sig.. haha! Ska på box ikväll, verkligen något att rekommendera! :D
Jadu, jag vet inte, tror säkert inte att det blir rörigt, men chansen finns ju beroende på hur mkt tyg du ska ha! KRAM

Postat av: Martina

Publicerad 2008-05-06 18:49:59

Jag tycker att tyget är supersnyggt! Hade absolut kunnat ha det själv. Vilken fin altan ni har! Grymt att springa varje dag, snart ska jag och sambon ut och promenera jag är långt ifrån att orka med en löparrunda!

Postat av: Linda P

Publicerad 2008-05-06 22:10:22

Ja nu är det underbart att vara ute och springa.

Jag tror att tyget gör sig bäst om det får hänga slätt. Kan det det där du tänkt ha det? Jag gillar nog tyget (Molly??) som är på puffen och kuddden lite bättre. Men så är jag väldigt kinkig med mönster. Sitter dock just o kollar runt eftersom jag ska klä om en pall och tänkte göra tygtavla. Spira ligger bra till. Vet du vad priserna ligger på per meter???KRam!

Postat av: Jenserica

Publicerad 2009-01-15 17:19:20

really good site!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sus i hus

Välkommen hit! Här susar jag runt tillsammans med mina favoriter - man och hund. Här finner ni inlägg om det som förgyller min vardag, hus, trädgård, lite mat och bak, och en och annan resesväng blir det både till jobbs och helt privat. Kan även dyka upp någon tass... och på tal om det får du gärna lämna ett litet avtryck när du har varit här. Må gott

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela