Susihus

Utmanad

Publicerad 2008-05-28 13:50:47 i Allmänt

Lovade några i förra veckan att svara på detta, men hann inte och nu fick jag lite fart när Livinglikelinda utmanade eller kanske uppmanade på sin sida.

När gick du upp idag? 06.30. Lite senare idag än vanligt, då jag satt barnvakt hos grannen igår kväll till 00.30.
¤ Diamanter eller pärlor? Jag är inte så kräsen, kan tänka mig båda.
¤ Senaste filmen du såg på bio? På bio.....hmmm det var inte igår, men jag tror det var en förhandsvisning av Solstorm.
¤ Favorit TV - program? Är ingen TV människa, men jag kan gärna tänka mig inredningsprogram eller en skön film.
¤ Vad åt du till frukost? Naturell yoghurt med kiwi, russin och hemgjord müsli
¤ Vad är ditt andranamn? Monica
¤ Din favoritmat? Gillar det mesta som är lagat med omsorg, gärna grillat.
¤ Vilken mat gillar du inte? Smörgåstårta är det tråkigaste jag vet.  
¤ Vilken är din favorit - CD för tillfället? Mmm lysnar på mycket men på MP3 spelas det U2 och Hellacopters.
¤ Vilken bil kör du? En flexifuel V50
¤ Vilken är din favoritmacka? Bagels med cream cheese och någon smaskig skinka, alt salami eller rökt lax.
¤ Vilka mänskliga drag kan du bara inte med? Avundsjuka, missunsama och människor som är småsnåla så det blir pinsamt. 
¤ Vilka är dina favoritkläder? Jeans.
¤ Om du fick åka vart du ville vart skulle du åka då? Är sugen på att åka till Tanzania och/eller Marocko.
¤ Favoritklädmärke? Peak, Esprit och G-star som jag upptäckte för lite sen
¤ Var vill du dra dig tillbaka? Hemma, alt en skön stuga vid havet
¤ Favorittid på dagen? Morgon och gärna en helgfrukost när helgen ligger framför en och bara väntar!
¤ Var är du född? Växjö.
¤ Vilken är din favoritsport att se på?Nja kan bli fast vid större evenemang, friidrotts VM, men har ingen så där favoritsport.
¤ Coca Cola eller Pepsi? Huu inget, föredrar vanligt vatten. 
¤ Fotboll eller ishockey? Ishockey helt klart.
¤ Är du en morgonmänniska eller nattuggla? Morgon.
¤ Pedikyr eller manikyr? Manikyr.
¤ Några spännande nyheter att berätta för oss? Ska på bröllop i helgen, spännande nyhet va?
¤ Vad ville du bli när du var liten? Flygvärdinna, tur att det ramlade ur skallen.
¤ Bästa barndomsminnet? Många, kan inte välja något.
¤ Varit i Afrika? Ja både Sydafrika och Egypten, en spännande kontinent som jag gärna ser mer av
¤ Nånsin rullat in någon i toapapper? Nää
¤ Varit med om en bilolycka? Ja, för drygt 10 år sen. Ryggen blir bättre och bättre för varje år 
¤ Favoritdag i veckan? Lördagmorgon.
¤ Favoritblommor?  Så här års helt klart vita pioner!
¤ Favorit - snabbmatsrestaurant Sibylla eller kinamat? Nja jag är ju ingen snabbmatshaksfreak!
¤ Äger du en cykel? Jajamen, utrustad med springer till hunden.
¤ Vem fick du senaste mailet från? Redan glömt i denna enorma mailskörd...
¤ Vilken affär skulle du välja att utöka ditt kreditkort i? Är ingen vän av kredit...
¤ Läggdags? Runt 22.30-23.00 
¤ Senaste personen du delade en middag med? Grannen bjöd mig på tacopaj igår. Trevligt att slippa äta själv.  
¤ Vad sysslar du med just nu? Bloggar
¤ Favoritfärg? VITT, grönt och brunt.
¤ Hur många tatueringar? Inte en enda.

Ha en toppenskön dag i det vackra sommarvädret!
KRAM

Kommentarer

Postat av: Evelyn, i hemmet

Publicerad 2008-05-28 20:22:30

Tack så mycket :)
Tror min layout (inkl. header) blir tillfällig.
Gillar den inte alls tyvärr.
Kram, kram!

Postat av: Johanna

Publicerad 2008-05-28 21:05:18

Var spännande att läsa lite om dig! Har också fått utmaningen och antar den nog under morgondagen :)

Ha en skön kväll, Kram!

Postat av: Linda P

Publicerad 2008-05-28 22:11:20

Kul!! Nu blev jag så sugen på tacopaj bara för det :)
KRam!

Postat av: Malin Isnpiration & design

Publicerad 2008-05-29 21:59:09

Tack för trevlig läsning!! KRAM Malin

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sus i hus

Välkommen hit! Här susar jag runt tillsammans med mina favoriter - man och hund. Här finner ni inlägg om det som förgyller min vardag, hus, trädgård, lite mat och bak, och en och annan resesväng blir det både till jobbs och helt privat. Kan även dyka upp någon tass... och på tal om det får du gärna lämna ett litet avtryck när du har varit här. Må gott

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela