Susihus

Förvandling

Publicerad 2008-11-24 08:22:59 i Hem

Hoppas att ni har haft en underbart skön helg. Det har jag haft och vilket härligt väder det har varit. Ett par minusgrader, lite snö och glittrande sol, mmmm så skönt! Detta vädret får gärna råda fram till mars!

Vi testade att hänga ut tvätt igår i kylan och oj va det torkar snabbt, sen får man i och för sig bära in det som stelfrusna plank men de tinade fort inne. Något som däremot tog lite längre tid var vår hela karréstek som vi grillade ut i går. Grillmästaren tyckte att det var lite småkyligt att springa ut och in och kolla temperaturen på köttet, men det var det värt sen när vi väl satte oss och åt. Grillat är ändå bäst!

Bono har haltat lite i helgen men jag undrar om det inte är hans bilskaddade tass som vid kyla blir lite stel. Vi har masserat och strechat i helgen och nu är det mycket bättre. Får hoppas att det bara var det.

Vi håller på att göra om en pedistal till en stor blockljusstake. Vi har borrat ett stort hål i mitten där ljuset ska stå och sen slipat lite där. Men jag orkade inte slipa hela pedistalen med alla vinklar och vrår så jag har kört med häftgrund först. Hoppas att detta blir bra...


Bilder: Susihus
Jag har målat en sväng med högblank färg, hoppas nu bara att det räcker att måla en gång till så den kan vara färdig målad ikväll. Håll tummarna för det!

Hade varit skönt att vara ledig någon dag denna veckan då jag såg igår att fönstrerna skulle behövas putsas...och sen ska ju adventsljusstakar och stjärnor upp till helgen. Jaja vi får se vad jag hinner med på kvällarna. I kväll blir det träning, känner lite i benen idag att jag var ute och sprang igår, för första gången på hur länge som helst. 5 km och tanken på att jag skulle har sprungit den rundan 3 varv till fanns inte, men ska vi sikta på Göteborgsvarvet i maj så får jag nog lägga om strategin. Vi var ju några cavaberusade i Barcelona som sa att vi skulla fixa Göteborgsvarvet....undra om det inte är fullt på anmälningssidan så man kanske slipper...hehe.

KRAM

Kommentarer

Postat av: Pernilla

Publicerad 2008-11-24 15:52:24

Tänkte också putsa till fönstren lite men det sitter snö på utsidan.

/P

Postat av: Malin Inspiration & design

Publicerad 2008-11-24 17:25:22

Susihus; Haha, jag håller med. Det borde JAG med göra!! :) Detsamma till dig! Här är verkligen kyligt nu brrr.... :) Kram



Du har trollat ser jag. :) Så fint det blev! Färg kan göra underverk!

Postat av: Livet i byn

Publicerad 2008-11-24 18:18:49

Vad du målar och har dig, kommer nog att bli superfint när det är klart.



Hos oss vräker snön ner, det har kommit mängder.



~Livet i byn

Postat av: bitte

Publicerad 2008-11-24 19:10:24

Hej vill tipsa dig om en super tävling som market2member har.



Värva nån vän och vinn snygga priser.



Har en jättestor julklappssäck med massa vinster.



Allt är gratis gå in här



http://www.market2member.com/invitation.jxp?uid=78d1bddb-e2da-4822-9b05-5a50360bc404

Postat av: Designtjejen

Publicerad 2008-11-24 19:21:00

Vad fin den blev!!!

Kramis

Postat av: Johanna

Publicerad 2008-11-24 20:45:58

Fönsterputs måste jag också försöka ägna mig åt i veckan...ska ju jobba hela den kommande helgen :(

Kul med ett målarprojekt, kommer att bli jättefnt när det är klart! Ha det gott i kylan, kram!

Postat av: Nettan

Publicerad 2008-11-24 20:53:14

Hahaha!

Vet du- Packe gick in och skulle betala Göteborgsvarvet för oss i helgen. Det var FULLT! Vad gör vi? Vi måste hitta en annan runda!



Kramar från en av de Cavaberusade...

Ps. ska bli mysigt i helgen!

Postat av: Malin

Publicerad 2008-11-25 19:51:36

Kommer nog bli snyggt! Ser fram emot slutresultatet:) Kram

Postat av: jenny

Publicerad 2008-11-25 20:41:05

vad läckert att göra om pedistal till en ljusstake. Ser ut att bli riktigt fint:-)

Kram/jenny

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sus i hus

Välkommen hit! Här susar jag runt tillsammans med mina favoriter - man och hund. Här finner ni inlägg om det som förgyller min vardag, hus, trädgård, lite mat och bak, och en och annan resesväng blir det både till jobbs och helt privat. Kan även dyka upp någon tass... och på tal om det får du gärna lämna ett litet avtryck när du har varit här. Må gott

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela