Susihus

Ingen rusning

Publicerad 2008-11-17 18:28:29 i Hund

Måndag igen och helgen har blåst förbi på tok för fort. Vi har haft en lugn och skön helg med god mat, trevliga filmer och mycket hundträning. I lördags fick man ducka för allt regn och igår var det hagel som damp ner när jag var ute och spårade. Vi klarade sökträningen alldeles perfekt i ett härligt solsken och här var Bono superduktig, sen efter det tänkte jag att jag går en runda i skogen och lägger ett spår också. Han är kass på att spåra, han tycker att det är så trist jämnfört med söket. Nåja nu får det bli lite spårträning på helgerna också för det är ju ändå en bra träningsform för dem.

Den hemsläpade och superfyndiga och fina Fatboys doggilounge är det ingen rusning till. Bono har sniffat misstänkt på den och satt upp tassen men neeeej! Har försökt att lägga dit hans fula upptuggade fleecefilt på den nya lyxiga Fatboyen men nej, han har dragit ner filten och lagt sig bredvid istället. Ingen märkessnobb här inte!


Bild: Susihus
Nåja det kan väl ta tid att vänja sig vid nytt, eller?

Då boken a pice of cake är beroendeframkallande och det har testats recept i helgen, så NUUUU bär det av på träning pump/core! ÄNTLIGEN, hoppas att hostan försvinner helt.

Många goa måndagskramar till er!

Kommentarer

Postat av: Pernilla

Publicerad 2008-11-17 19:00:30

Haha, härligt Bono! Säg till matte att Rustas billiga saker är mycket skönare fniss

/P

Postat av: Designtjejen

Publicerad 2008-11-17 19:27:53

hahaha.. men piece of cake boken är värd all träning!! Hahha

Kramis

Postat av: Petra

Publicerad 2008-11-17 19:33:16

Haha det var samma med Tiara, när vi köpte korgen åt henne total vägra hon att ligga i den. Nu älskar hon den :) Kram

Postat av: Anonym

Publicerad 2008-11-18 08:03:00

Nawww. Bono kommer nog till sitt fulla sinne snart :D Annars får du väl använda den själv!?! :D

Åhh låter som ett roligt träningspass du var på! Åhhhhhh kakor mums. Boken är beroendeframkallande ja! KRAM

Postat av: Lisa

Publicerad 2008-11-18 08:03:21

Ahhh... jag ovan.. förlåt!

Postat av: Livet i byn

Publicerad 2008-11-18 10:44:54

Ha-ha men de är ju för söta!! Våra ligger helt i sängen och soffan. Brukar försöka locka med olika korgar och saccosäckar, men det är inte så poppulärt i början!! Dock tycker jag helt klart de skulle tycka om en Fat Boy ;0) Snygga är dom i alla fall...



~Livet i byn

Postat av: K

Publicerad 2008-11-18 11:27:38

haha vilken cool kille , Bono alltså;) Härligt kort!

Det tar nog tid att vänja sig.

När vi tog vår hund Lufsen som var en omplacering var han 4 år, och den gamla ägaren skickade hans gamla madrass, vilken han ratade från första stund hemma hos oss. Nytt liv - nya saker var det som han tänkte. Det finns mycket innanför pannbenet på de lurviga varelserna;)

Lev och må!

Postat av: Malin B

Publicerad 2008-11-18 13:04:51

Min vovve har också svårt för nya grjer. Helst ska de vara smutsiga och gamla, DÅ är de som bäst.

Tog flera veckor innan han anammade sin Bia-bädd tex.

Postat av: MO

Publicerad 2008-11-18 14:03:43

Haha, vilken snobb, duger inte fatboy till honom....De är roliga med sina egenheter, kanske den kommer uppskattas om ett tag när de insett att det faktiskt är riktigt skönt att ligga där...



Ja det är trist att bli sjuk när man vill hålla igång träningen, känns som man missar mycket när man är borta en vecka...Får se om jag är så pass ok att jag kan träna på torsdag, tror inte jag är kry innan.....kramar på dig

Postat av: C a m i l l a

Publicerad 2008-11-18 15:22:15

Nej, men den där "sängen" var ju supersnygg! Hoppas att han kommer överens med den snart, den kanske luktar lite konstigt nu i början - innan din egen vovves doft landat där.

Kramkram!

Postat av: Designtjejen

Publicerad 2008-11-18 17:34:53

Ville bara titta och säga hej :-) Hoppas att du haft en bra tisdag!

Kramis

Postat av: Camilla

Publicerad 2008-11-18 17:45:05

Vilken fin hund du har! Jag saknar att spåra, gjorde det med min förra hund, det är jätteskoj! Och vilken bädd han har sen då, att inte uppskatta den är ju ett designerbrott! Hahaha! :)

Postat av: Malin

Publicerad 2008-11-19 00:14:29

Svar: Affären kommer finnas i Åhus:) Kram

Postat av: Johanna

Publicerad 2008-11-19 14:06:57

Hej! Känner igen det där med misstänksamma husdjur. Här är det inte alltid att husse och mattes ide om mysig sovplats stämmer med katternas heller ;)



Kul att du vill vara med och tävla på min blogg! Ha en fortsatt skön onsdag, trots det kassa vädret! Kram!

Postat av: Anonym

Publicerad 2008-11-19 18:00:33

Tjena gumman, kikar bara inom för att kolla läget, hoppas allt är bra med er, kramar på dig

Postat av: MO

Publicerad 2008-11-19 18:01:29

Det var jag.....vet inte varför mitt namn föll bort...kram

Postat av: Dessi

Publicerad 2008-11-23 19:33:03

Haha, vår lille vovvsing lägger sig på allt som vi lägger på golvet... Spelar ingen roll vad...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sus i hus

Välkommen hit! Här susar jag runt tillsammans med mina favoriter - man och hund. Här finner ni inlägg om det som förgyller min vardag, hus, trädgård, lite mat och bak, och en och annan resesväng blir det både till jobbs och helt privat. Kan även dyka upp någon tass... och på tal om det får du gärna lämna ett litet avtryck när du har varit här. Må gott

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela