Susihus

Kunde inte låta bli

Publicerad 2008-11-27 08:36:30 i Hem

Det har kliat i fingrarna ett tag, men nu när det drog ihop sig mot advent så kunde jag inte låta bli. Var bara tvungen att inköpa denna lilla söta vita Bswedens Fling. Har nämligen funderat på att ha det mesta i vitt till denna jul, vis av erfarenhet att jag tröttnar redan på annandagen med det röda och vill ta ner allt rött. Det drar ju dock med sig när man köper en sak nytt, för jag var ju tvungen att ha ett par vita köksgardiner till.

Jag kan ju ta någon liten bit av det vita linnétyget som är tvättat och ligger och väntar på att jag ska sy nya stolsöverdrag till matsalsmöblemanget. Efter att ha klippt till den första och lagt nästan halva kvällen för att försöka få till den genom att  stryka till den och lägga upp en liten kant och få den rak, så gav jag upp. Grrrrr, allt hade ju dragit sig lite smått åt alla håll så ner med allt och insåg jag få köpa en ny bit till att bli gardiner. Satte mig i soffan och tittade på Roomservice, och under en av alla dessa trista reklaminslag slog det mig att "Har vi inte två vita linnélöpare, inköpta på IKEA en gång", jojomensan de låg i strykhögen, bara att testa om de passar och jovisst det skulle nog kunna gå. Det var ju bara att stryka till dem och sy en söm för kanalen. KLART!!!!!!



Bilder: Susihus

Nu saknas det bara en lampa i fling för den som låg med var trasig. Tror att det är något med julstjärnor för har någonsin lampan fungerat när man har hängt upp dem........!?

Nåja nu bär det av till Köpenhamn för Kick off, känns lite så där när vi samtidigt håller på att säga upp folk. Kick offen är imorgon men då jag och en kollega är de som har planerat det mesta så åker vi ner i dag och kollar upp så allt stämmer, vi tar vägen via IKEA också för att köpa lite rekvisita och kanske dyker det ner något för hemmabruk också, lite ljus till advent.

Må så himla gott och ha en toppen go adventshelg!
KRAM

Kommentarer

Postat av: Lissen

Publicerad 2008-11-27 09:43:17

Ibland kan en liten paus göra underverk. Då kommer man på saker och får bra ideer!

Skickar lite glitter till dej! Du har en utmärkelse att hämta hos mej!

Ha det så kul på kick offen!

Postat av: Dinka

Publicerad 2008-11-27 11:23:23

Så fin Fling är. Har själv köpt en i storlek 50. Får du inte en ny glödlampa av de där du har köpt/beställt flingan av. Det hade jag krävt.



Kram

Postat av: Jessica

Publicerad 2008-11-27 11:29:58

snyggt! Jag är i valet o kvalet om jag ska slå till på en svart sådan. Rött är inte heller min melodi..

Postat av: pia

Publicerad 2008-11-27 11:38:25

Är sjukt avis på din fling, ja det lät ju kul, låter som du har en flört vid sidan av mig...hmmm;)Har du det?;) skoja bara, mena såklart att den där stjärnan är underbar, men jääättedyr ju:(



Vad du är duktig på att vara ute å springa...själv har jag fått in ett promenad-il, få bort nåt kilo till juluppgången;) typ...



Ha det!



kramis

Postat av: J o h a n n a - Inredning & pyssel

Publicerad 2008-11-27 14:20:52

Så fint det blev! De är jättefin! Kram

Postat av: Petra

Publicerad 2008-11-27 16:36:24

Vad fint, den passar så bra in med det andra ;)

Postat av: MO

Publicerad 2008-11-28 21:26:36

Snyggt, o vilken bra idé att använda löparna så. Ibland är det inte lätt att sy i vissa tyger, de vill inte som en annan vill utan bara drar sig. Jaså du är iväg nu igen, kanske inte så kul när man vill hålla på hemma o dona.

Här sitter vi o kollar på idol, o äter godis, ja som en vanlig fredagkväll. Imorgon ska vi ha kalas för storkillen, o sen är det ju julskyltning på Söndag så helgen är "räddad". Ha de så bra gumman, kramar på dig

Postat av: Johanna

Publicerad 2008-11-28 22:40:37

Hoppas du får en riktigt go helg i Köpenhamn!



Kram!

Postat av: Malin

Publicerad 2008-11-28 23:52:41

Hej!

Hoppas allt är bra med er. Vilket fint kök! Fling är riktigt fin, hade planer på att inhandla en själv. Ha en skön helg.

KRAM!

Postat av: Jessica

Publicerad 2008-11-29 09:11:50

psss.nu har jag velat färdigt! I går fick jag förbi ett skyltfönster med flera Fling och det var bara ringa maken o be han beställa en till mej :))

så nu ska jag vänta hem min svarta :)

Hur har det gått med lampan?

Postat av: Malin

Publicerad 2008-11-29 20:25:33

Fin fin fling!!! Det blev ju bra med löparna!!! Kram

Postat av: Malin

Publicerad 2008-11-29 20:26:24

Fin fin fling!!! Det blev ju bra med löparna!!! Kram

Postat av: Lisa

Publicerad 2008-11-30 14:06:09

Mysigt! Ha en trevlig 1:a advent!!

Postat av: Designtjejen

Publicerad 2008-11-30 16:19:20

Jätte snygg! Hoppas att du har en mysig söndag och första advent!

Kram

Postat av: Karin

Publicerad 2008-11-30 20:13:44

VÄLDIGT snygg tycker jag!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sus i hus

Välkommen hit! Här susar jag runt tillsammans med mina favoriter - man och hund. Här finner ni inlägg om det som förgyller min vardag, hus, trädgård, lite mat och bak, och en och annan resesväng blir det både till jobbs och helt privat. Kan även dyka upp någon tass... och på tal om det får du gärna lämna ett litet avtryck när du har varit här. Må gott

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela