Susihus

Ljus mera ljus

Publicerad 2008-11-11 20:45:28 i Hem

I dag har det regnat i sidled här hela dagen och vi valde att cykla till jobbet med hundarna! Dock inga bekymmer då det är bara att klä på sig alla goretex kläder man har....upptäckte på vägen hem att jag behöver införskaffa mig i ett par nya regntåliga vantar. Det bästa att cykla med hundarna till jobbet är att det behövs inte så mycket mer motion sen på kvällen, för vi har 5 km enkel resa till jobbet. Varför vi inte cyklar oftare än en gång i veckan är för att Kenzo börjar bli lite till åren och har haft förslitningar i framtassarna. Har funderat på en cykelvagn och sätta honom i!? Det hade varit en syn det=)

I helgen fixade vi lite småsaker som vi inte har hunnit med, äntligen satte vi upp våra nya lampor från Belid i groventrén/tvättstugan så nu slipper vi de otäcka små lysrörslampor som ingick när vi byggde.


Nu ska vi bara se om vi inte ska installera en dimmer också, det blir ju så mycket trevligare då!



Bilder: Susihus (pixliga bilder hrmm har inte kommit fram till om det är den nya lilla kompaktkameran som gör detta..för det kan väl inte vara jag....?)

Hittade ett par fina blockljusstakar på Village i helgen som passade perfekt till vårt lite grova matsalsbord. Kanske kompletterar med några fler i olika storlekar för man kan ju aldrig få för mycket av ljus!? Eller hur?

Nu väntar Äntligen hemma och nybakade chokladbröd.
KRAM KRAM

Kommentarer

Postat av: Lissen

Publicerad 2008-11-11 21:38:50

Vad duktig du är som cyklar med hundarna! Strongt gjort! Skönt när "småfix" blir åtgärdade! Hmm jag borde gå från datorn genast,L! Blir alltid fort "plock"!

Ha det så gott!

Postat av: Petra

Publicerad 2008-11-12 16:34:45

Det är skönt att ha lite ljus nu när det är så mörkt ute :) Trevlig kväll

Postat av: MO

Publicerad 2008-11-12 16:52:21

Snygg lampa, såklart mycket snyggare med dessa än med små lysrörslampor...Lysrör överhuvudtaget är ju ingen höjdare.

Jo regn i sidled vet jag hur det funkar....gårdagen var precis sån här med, det sneregnade så jag hade löv som blåst upp med regnet o sen fastnat på fönstrena...tjusigt ju. Har inte orkat ut o kratta upp löven på framsidan efter vår pil, för kikar jag upp i trädet så är det minst lika många löv kvar, jag väntar ett tag till...



Ha de så gott i huvudstaden, kramar

Postat av: Lisa

Publicerad 2008-11-12 18:04:03

Så fin lampan var! och fina ljuslyktor!!!

What??? Chokladbröd?! Ge mig receptet och en bild ;D KRAM

Postat av: C a m i l l a

Publicerad 2008-11-12 18:21:53

Mmm! Vad fint det blev! Otroligt fint med lite rustikare ljusstakar till det ganska stora bordet, precis som du skriver.

Jag är också nyfiken på om Blossa 08 var god? Har en flaska oöppnad hemma, som jag tänkte premiärdricka i advent.

Hoppas du gör reseutmaningen också! :)

Kram och ha en go kväll!

Postat av: Tjohalias blogg om inredning

Publicerad 2008-11-12 19:11:25

Kan tänka mig att det blir en härlig motionsrunda. Vilka fina ljusstakar du har köpt!

Kram Sandra

Postat av: Anna B

Publicerad 2008-11-12 21:02:58

Åh, jag vill oxå hinna baka lite gott! Det såg fint ut i hallen! Kram Anna

Postat av: Camilla

Publicerad 2008-11-13 15:17:25

Det är ofta "småsakerna" som gör helheten tycker jag. Detaljer är snyggt!



Postat av: Pernilla

Publicerad 2008-11-13 16:22:23

Ditt bord är så fint. Gillar verkligen de fina löven.

/P

Postat av: PiM

Publicerad 2008-11-14 09:37:51

Ja, det behövs verkligen mer ljus i dessa mörka tider!



SÅ fina ljusstakar du hittat ...



ha en trevlig helg

Postat av: Malin

Publicerad 2008-11-14 19:30:55

Vilka fina ljusstakar. Är det inte dem som Perlan har? Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sus i hus

Välkommen hit! Här susar jag runt tillsammans med mina favoriter - man och hund. Här finner ni inlägg om det som förgyller min vardag, hus, trädgård, lite mat och bak, och en och annan resesväng blir det både till jobbs och helt privat. Kan även dyka upp någon tass... och på tal om det får du gärna lämna ett litet avtryck när du har varit här. Må gott

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela