Susihus

Mysig kväll

Publicerad 2008-11-07 16:11:15 i Hem

I går fyllde en god vän till oss år så vi satte oss i bilen efter jobbet och åkte till Jönköping igår kväll för att överraska henne. Det var värt varje mörk kilometer och mil att få se hennes min och att få en mysig kväll med underbart god mat och trevligt sällskap. Tack snälla N & P för en härlig och god kväll!

Nu är det fredag eftermiddag och vädret är allt annat än mysigt. Här är det grått och råkallt. Helgen ser ut att bli lugn och skön lite fika med ett par kompisar och hundträning i vanlig ordning på söndag! Vi är ett gäng tjejer som träffas varje söndag och tränar sök med våra hundar, så rackans roligt! Vad ska ni hitta på?



Bilder: Susihus
Bordet är äntligen klart och invigt, det är om jag ska ta tag i att sy nya överdrag till stolarna. Vi har köpt vitt linnétyg och helt otroligt är att jag har tvättat det, så det inte krymper. Ovanligt förutseende för att vara jag!!!!

Önskar er en toppengo helg!
KRAM på er

Kommentarer

Postat av: C a m i l l a

Publicerad 2008-11-07 16:45:15

Vilken rolig överraskning! Var bor ni nu? Jag har fått för mig att du t o m bor norr om Gävle, men det verkar lite för långt för att åka ända till Jönköping... :)

Vad snyggt bordet blev, verkligen!

Kram och ha en mysig helg!

Postat av: Livet i byn

Publicerad 2008-11-07 19:16:08

Det blir nog mycket häst för oss i helgen. Dels har vi fått en till hyresgäst i stallet och så kommer hovis på söndag. Kanske lite shopping till farsdag också...



Så himla fint bordet är!!



~Livet i byn

Postat av: MO

Publicerad 2008-11-07 19:21:57

Snyggt som tusan blev bordet...Menar du att du kan sy sådana överdrag själv??? Du kan väl skicka hit mönstret så kanske jag kan sy till mina småtråkiga stolar oxå. Jag kan ju sy men inga invecklade saker, o de ser ju så snygga ut så då ser det ju svårare ut.....äh du fattar vad jag menar...



Låter trevligt att överraska en kompis så, men det måste ha varit jobbigt att köra i mörkret, det är jag inte glad för.



Jo det blir en liten tripp neråt landet, ska bli kul att komma dit, har inte varit där på läääänge.



Ha de så fint i helgen vännen, många kramar

Postat av: Anonym

Publicerad 2008-11-07 22:31:43

heej, fin sida=) vad sker i helgen?

Postat av: Dessi

Publicerad 2008-11-08 20:56:41

så härligt! vi ska till malmö valp och ställa ut vår lille prins i morgon så det blir tidigt i säng ikväll... roligt med sök! jag längtar tills Aron blir lite större så vi kan ut och träna lite mer...

Postat av: Johanna

Publicerad 2008-11-09 20:53:38

Smart ide det där med stolsöverdrag. Är det svårt att sy själv? Funderar på om jag skulle pimpa stolarna till vår matgrupp nu när vi ändå gör om i vardagsrummet....



Ha en go vecka, Kram!

Postat av: Pernilla

Publicerad 2008-11-09 20:56:28

Va fint bordet blev, verkligen snyggt.

Blir lite avundsjuk när jag läser om Er träningsgrupp. Tränade ju själv med de övriga instruktörerna en kväll i veckan tidigare, förr, då när jag orkade (dock inte sök för det har jag aldrig tränat aktivt). Känner att jag saknar det men orkar inte riktigt med dem ännu. Lycka till med träningen.

/P

Postat av: Ida

Publicerad 2008-11-09 22:31:32

Bordet blev verkligen kanon!

Kram

Postat av: Jessica

Publicerad 2008-11-10 14:25:45

vad fint det blev! Ja dom är otäcka!! Jag skulle bara in i köket o fylla på min vinglas! o där bara var den! Jag kan i bland undrar vart ta vägen om man inte såg den då? sängen? skor? jackor? wiiiii



Postat av: Tjohalias blogg om inredning

Publicerad 2008-11-10 20:09:50

Vilken underbar överaskning av er och vilket fint bord.

Kram Sandra

Postat av: Lisa

Publicerad 2008-11-10 21:04:51

Men åh så fint det blev!!!

Postat av: Lena

Publicerad 2008-11-19 12:13:04

Så fint ni har :)



ha en fin dag!

Postat av: Liv

Publicerad 2011-05-09 16:32:43

hej. jag undrar om du har nå mönster på hur du har sytt överdragen till stolarna?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sus i hus

Välkommen hit! Här susar jag runt tillsammans med mina favoriter - man och hund. Här finner ni inlägg om det som förgyller min vardag, hus, trädgård, lite mat och bak, och en och annan resesväng blir det både till jobbs och helt privat. Kan även dyka upp någon tass... och på tal om det får du gärna lämna ett litet avtryck när du har varit här. Må gott

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela