Susihus

Resultatet

Publicerad 2008-11-25 21:46:26 i Hem

Tjohooo vi slapp måla mer än 2 gånger med den högblanka färgen på vår omgjorda pedistal som numera lever sitt liv som ljusstake. Dock krävde den ett rejält ljus men det var ju tanken. Så ett lager häftgrund och sen 2 målarsvängar med den riktiga färgen. Hurra för häftgrund, då jag inte kände för att putsa och slipa alla vinklar och vrår.



Bilder: Susihus

Ja här hamnade den mot väggen in vid kakelugnen och soffhörnan, vi får väl se om det är slutplatsen för den eller om jag kommer att springa runt en sväng med den. Råkade även nämna att det vore ju snyggare med en vit vägg, har lust att måla om eller rättare sagt få ommålat i vårt stora rum, men då tittade mannen på mig med en väldigt konstig blick....

Nu måste jag rusa för nu plingar klockan och bröden i ugnen ska nog vara klara. Jippie för varmluftsugn då jag kan trycka in både müsli, foccacia och morotsbröd på en gång.

Brödbakskramar till er

Kommentarer

Postat av: MO

Publicerad 2008-11-25 21:59:17

Vad snyggt det blev, tänk vad färg kan göra stor skillnad, o med det rejäla ljuset i så kan ni njuta av den tänd länge.

Javisst är det tråkigt med alla som mister sina jobb, inte klokt vad många som blir drabbade...här i byn är det verkligen kris.

Jaha, snart dax för julpyntande på hög nivå, så mysigt det ska bli.



Ha en skön kväll, natti på dig

Postat av: Karin/Theas rum

Publicerad 2008-11-25 23:00:06

Härligt med vitt. Fint bredvid snygga "stråna" oxå!

Postat av: Petra

Publicerad 2008-11-26 00:00:52

Mysigt, jag älskar vitt dessutom! ;)

Postat av: Lisa

Publicerad 2008-11-26 15:49:36

Mmm låter som gooooooda bröd! och så fint det blev med pedistalen! KRAM

Postat av: Tjohalias blogg om inredning

Publicerad 2008-11-26 15:54:12

Vad fint det blev!



Svar: Tack så mycket! Vad roligt att du är med och tävlar, lycka till! Kram Sandra

Postat av: Sofie

Publicerad 2008-11-26 17:47:28

Vad snygg den blev! Nästan nåt lite kyrkligt över den... me like! Oj vad du är duktig som bakar och står i :) Lite julbak blir det för mig till helgen... Ha det fint! Kram, Sofie

Postat av: Karin

Publicerad 2008-11-26 19:28:29

Ser fint och fräscht ut.



Lycka till med allt julbak!

Postat av: jenny

Publicerad 2008-11-26 21:37:01

Det blev ju jättebra!!! Läckert:-)

Kram/jenny

Postat av: Malin

Publicerad 2008-11-26 22:22:13

Den blev lika fin som jag trodde att den skulle bli:) Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sus i hus

Välkommen hit! Här susar jag runt tillsammans med mina favoriter - man och hund. Här finner ni inlägg om det som förgyller min vardag, hus, trädgård, lite mat och bak, och en och annan resesväng blir det både till jobbs och helt privat. Kan även dyka upp någon tass... och på tal om det får du gärna lämna ett litet avtryck när du har varit här. Må gott

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela