Susihus

Jippie

Publicerad 2008-09-18 10:26:18 i Trädgård

Fick besked idag av försäkringsbolaget till bilägaren som körde på lille Bono i somras, de betalar ut allt som vi hade skickat in, självrisk, massage, medicin, bandage. Så 3300 riksdaler hoppar in idag på mitt konto. Inte en fråga om några kvitto, ingenting. Härligt när det är på det viset. Mannen tyckte att jag kunde köpa mig en ny Ipod Nano, men jag tror att jag är lite mer praktisk lagd och lägger dem på hundgrindar till bilen istället. Kanske inte riktigt lika sexigt men attans så bra när man ska träna en hund och båda vill slänga sig ut för de älskar att arbeta.

1000 tack PernillaochPumpa och Detsvartataket för de fina utmärkelsena jag har fått av er. Jag är rörd! Jag skickar vidare dem till alla som föryller min dag med härliga bloggar som jag besöker och ni som är här och lämnar små tassavtryck.


Annars är det mest jobb just nu, vi har ett stort genomförande till helgen så det blir till att tokjobba och spendera helgen i Stockholm. Det ska bli kul när man väl är på plats och träffa alla värdar som jobbar för oss och se när allt rullar på.
Mannens betongprojekt tar nog aldrig slut...han har växt flera centimeter av allt ert beröm, hihi=)
Då han har gjutit massor av rabarberbladsbad som vi har gett bort till höger och vänster så tyckte jag att han kunde skapa ett annorlunda till oss. Så här kommer vår variant på rabarberblad.


Bilder: Susihus

2 rabarberblad som fick bli ett avlångt som nu pryder sin plats på altanen. Dock är det väl hög tid på att höststäda altanen, plocka in solstolar, segelduk och ljusslinga nu när hösten verkligen är här.

Ha nu en härlig dag och många KRAMAR till er alla

Kommentarer

Postat av: fia

Publicerad 2008-09-18 10:37:53

tänk att dom kunde ta sitt förnuft till fånga det va bra tycker jag , skönt me lite bra saker åxå , sånt gläder mig. att de kan finnas lite rätt visa iallt det onda.

Postat av: Tjohalias blogg om inredning

Publicerad 2008-09-18 11:34:29

Vad skönt att försäkringsbolaget står för allt. Man har hört så många historier om försäkringsbolag som tjorvar och trasslar till det.



Din man kanske kan ta emot lite beställningar? Om jag hade haft hus skulle jag då beställt några rabarberblad och krukor :) Kram Sandra

Postat av: C a m i l l a

Publicerad 2008-09-18 11:58:59

Men vilken lycka och vad härligt med plåster på såren! =) Hoppas ni hittar på något mysigt sätt att fira på i helgen eller i kväll. Jag brukar ta varje tillfälle i akt att "fira" lite i den grå vardagen. Köp en liten tårta eller ät något gott. Kram, kram!

Postat av: Lisa

Publicerad 2008-09-18 19:45:47

Så fint fat! Tänk och lägga ngn pumpa där i! Och vilka goa pengar, absolut inte mer än rätt!

Ha en mysig torsdag!! KRAM

Postat av: jenny

Publicerad 2008-09-18 20:38:42

vad härligt att ni fick tillbaka allt och utan några krusiduller:-)



Superfint rabarberfat!!det ska jag lägga på minnet till nästa sommar:-)

Kram/jenny

Postat av: MO

Publicerad 2008-09-18 22:44:39

Grattis...

Ja det är klart att man växer när man får beröm, o det ska han ju ha..han verkar riktigt biten av det.

Jaså det bär av till storstan igen...

Vad skönt att ni fick tillbaka pengarna ni lagt ut, det är ju dyrt med veterinärkostnader, kramar

Postat av: Lissen

Publicerad 2008-09-18 22:51:42

Skönt när det ordnar sig med försäkringsbolaget.

Vad fint ert speciella rabarberblad blev, kanon!!!!!

Ha det gott i Stockholm

Postat av: Dessi

Publicerad 2008-09-19 09:16:35

härligt att det blev rätt! så fina grejor din man hittar på!



kram!

Postat av: Jessica

Publicerad 2008-09-19 11:17:31

vilket roligt besked! Vad skönt!



Trevlig helg!

KRAAM

Postat av: tess

Publicerad 2008-09-19 19:47:54

Nu har bloggvärlden plötsligt fått en ny sida med över 10.000 besök på ett dygn. Det är Madde som enbart 20 år har lämnat jorden. Hon dog i en ovanlig form av cancer.



Peter har givit sig själv en utmaning att se till att samla in 100.000 kr till Lucia åt Barncancerfonden. Det skall gå med bloggvärldens hjälp och med sann Maddeanda. Madde har varit viktig för många, hennes texter är verkligen fantastiska liksom hennes mammas och hennes killes.



Ni hjälper honom väll??



Hoppas att du länkar till inlägget så att det går att nå målet åt Barncancerfonden. Samt att du vill ge ett bidrag.

http://enbart.blogg.se/2008/september/080916-enbart-gastblogg-av-anne.html

//Tess

Postat av: Designtjejen

Publicerad 2008-09-20 09:09:54

Vad bra att du fick ut pengar!! Och utan kvitton med var ju jätte bra!

Hoppas att du får en jätte härlig lördag!

Vad fina betongsaker din man har gjort! Hhaha.. så han har växt flera centimeter.. hahahha

Kramis

Postat av: Petra

Publicerad 2008-09-20 14:56:30

Vad skönt att det löste sig :) Ha nu en fin lördag Kram

Postat av: MO

Publicerad 2008-09-20 18:40:11

Hej där...

Nu har vi kommit hem från barndopet, hon skötte sig utmärkt, sa inte ett ljud...inte som mini som skrek sig igenom barndop/bröllop (syster o svåger gifte sig samtidigt). Skönt för dottern att hon slapp bli stressad av barnaskrik...

Så nu sitter jag mätt o belåten i soffan o vi ska kolla på film...Hoppas allt är bra med dig, fast du får jobba mer än vanligt, kramar

Postat av: lena

Publicerad 2008-09-20 21:03:23

Det var väl skönt att det löste sig med försäkringsbolaget.Ha en fortsatt fin Lördagskväll lena.

Postat av: K

Publicerad 2008-09-23 19:27:30

Vad fint det blev med det gjutna bladet och skönt att det löste sig för er med försäkringsbolaget.

Ha en skön kväll!

Kram!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sus i hus

Välkommen hit! Här susar jag runt tillsammans med mina favoriter - man och hund. Här finner ni inlägg om det som förgyller min vardag, hus, trädgård, lite mat och bak, och en och annan resesväng blir det både till jobbs och helt privat. Kan även dyka upp någon tass... och på tal om det får du gärna lämna ett litet avtryck när du har varit här. Må gott

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela