Susihus

På plats

Publicerad 2008-09-15 21:31:53 i Trädgård

Härligt med alla era förslag och tips på vårt matsalsbord. Då solen tittade fram igår också så gick jag ut i trädgården istället så bordet står fortfarande omålat. Dessutom så skulle jag möbeltvätta, slippa lite lätt och sen dammsuga, tvätta golvet för att få en bra miljö att måla i, puuuh! Jag får nog ladda för det hihi, men färgen är inhandlad!

Vi fixade lite i trädgården istället, plockade upp massa blommor, några fick flytta och några har hamnat i blomstershoppen som mannen kallar dikeskanten på andra sidan vägen...

Vilket härligt väder det har varit i helgen, jag tokgillar detta klara fina höstvädret. Vi har fått vår nya torkvinda på plats även om vi inte är klara i övrigt i den hörnan men så här blev det.




Bilder: Susihus
Som ni ser är det inte klart men ville ändå visa er, jag är helnöjd med denna Bruka torkvinda i teak. Får nog köpa nya klädnypor för dem i trä som har hängt med i några år ser och är rätt risiga. Mannen la lite platta rabarberblad som han har gjutit under till som lite gångplattor.

Hoppas nu att det fina höstvädret kommer tillbaka för idag har det varit iskallt.
Ha en fantastisk start på veckan.
KRAM

Kommentarer

Postat av: Liza

Publicerad 2008-09-15 21:35:41

Helt otroligt så snygga torkvindor det finns nu för tiden.. synd att vi inte har något hus längre!:D

Fint med betongrabarberbladen som gånstenar!!

Ha´re gott!

KRAM!

Liza

Postat av: Lisa

Publicerad 2008-09-15 21:48:55

Men wow vilken snygg torkvinda! Såna har jag då aldrig sett förut! Fast det är väl inte så att man letar efter såna när man bor i lägenhet... hahaa, hur hade det sett ut;D

Svar: det är bara att växa på- jag är djupt imponerad! Han kanske kan smitta över lite "händighet" till mina sambo..tummen mitt i handen.. haha, nej nu var jag nästan lite taskig!

Ha en trevlig kväll!!

Postat av: Petra

Publicerad 2008-09-15 22:54:20

Mmm får kolla in där och se. :) Dock har jag inte sett någon i våran butik här hemma. :( Natti

Postat av: Sara´n

Publicerad 2008-09-16 07:40:51

Susan, urtjusigt! Snacka om att du kommer bli glad när du ska hänga tvätt. Själv hänger jag upp på en ur-ful vit skranglig ställning.

Kram Kram

Postat av: C a m i l l a

Publicerad 2008-09-16 09:42:03

Men snacka om snygg!!! Lite skillad mot de vanliga, stålfärgade fula...

Kram och ha en fin tisdag! Jag är trött som en galning i dag, men det är bara att härda ut och jobba på....

Postat av: Livet i byn

Publicerad 2008-09-16 09:57:02

Himlans vilken snygg torkvinda, jag har inte ens en sådan men nog skulle det vara kul med en snyggare variant än den vanliga i stål.



~Livet i byn

Postat av: Å

Publicerad 2008-09-16 12:18:48

Jättefin torkvinda !

Postat av: Maria

Publicerad 2008-09-16 13:04:16

Jamen hallå...hur snygg kan en torkvinda vara??? Min ser ju heltradig ut jämfört med din snygga....är det torkvindornas Rolls Royce, o sen betonglöven under....jaja, en ren fröjd att hänga tvätt där...

Jovisst kan hösten vara underbar, fast nu duggar det lite här så det känns lite ruggigt, kramar

Postat av: Designtjejen

Publicerad 2008-09-16 18:14:53

Vad snygg!!!!

Hoppas att du har en jätte härlig tisdag!

Kramis

Postat av: Johanna

Publicerad 2008-09-16 21:07:13

Superfin torkvinda...blir sugen på att byta ut vårt gamla skrälle :)Tål att tänkas på till nästa sommar....



Hoppas du får en skön vecka, kram!

Postat av: Jessica

Publicerad 2008-09-17 08:00:32

vilken snygg vinda!!! Jag har planer på att fixa en svart nästa vår! Ursnygg även i teak ju!!



KRAAAM

Postat av: Dessi

Publicerad 2008-09-17 08:07:56

så snygg torkvinda! mycket snyggare än dom gamla vanliga... kram!

Postat av: pia

Publicerad 2008-09-17 12:35:52

Det måste bara vara den snyggaste torkvinda som jag nånsin sett, vad fint m gruset å rabarberbladen i betong:) SUPERSNYGGT!



Ha det så bra, KRAAM

Postat av: Sofie

Publicerad 2008-09-17 14:14:59

Vilken snygg torkvinda! För att inte tala om betonglöven :) De är så fina! Kram, Sofie

Postat av: Pernilla

Publicerad 2008-09-17 14:43:12

Helt plötsligt inser jag att jag borde byta torkvinda jag också. Visste inte att det fanns snygga torkvindor. Jätte fint Ni fått det.

/P

Postat av: MO

Publicerad 2008-09-17 17:16:30

Jamen vad bra Magnus o Magnus alltså...hihi, låter som ett barnprogram nästan...Ja du är ju berest så du har säkert bra tips...tackar.

Jaså Kenzo är lika arbetsvillig när det gäller att bära saker....Vantarna brukar hon med vilja bära om jag tar av dem, är väl snart dax för vantar på kanske. Det märks på morgonpromenaden att det är lite kallare ute, fast ganska friskt o skönt ändå. Har du haft en stressig början på veckan annars??



Oj jisses, dottern har kompis här o de skrattar som bara den inne på hennes rum, du vet sådär som tjejer bara kan, o sen rätt som det är hördes det en duns...vill inte ens gå in o se vad det var...Jaja, sitter annars o funderar på om jag ska träna ikväll igen (har ju tränat 2 ggr redan, ja sen hundpromenaderna), men vet inte om jag får ihop det, måste köra o handla o då måste C komma hem först, för min bil står nämligen stilla igen (avgasröret nu...oj så trött jag är på den bilen), kramar

Postat av: Lissen

Publicerad 2008-09-17 22:44:28

Oj vilken fin torkvinda, måste vara trevligt att låta tvätten torka utomhus! Det luktar ju så gott!!

Vad skönt att du har blivit bättre i ryggen

Ha det gott

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sus i hus

Välkommen hit! Här susar jag runt tillsammans med mina favoriter - man och hund. Här finner ni inlägg om det som förgyller min vardag, hus, trädgård, lite mat och bak, och en och annan resesväng blir det både till jobbs och helt privat. Kan även dyka upp någon tass... och på tal om det får du gärna lämna ett litet avtryck när du har varit här. Må gott

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela