Susihus

Trädgårdsfix igen

Publicerad 2008-09-08 21:56:08 i Trädgård

Inte konstigt att jag har haft ont i ryggen...idag när jag kom till massören så hann jag inte mer än lägga mig ner förrän han säger vilken naprapat brukar du gå till? Du bör nog ringa honom omgående du är helt sned i bäcken benet. Kände då när jag la upp benen att jag inte kunde slå ihop fotknölarna, utan ett ben är längre än det andra. Ser det hellre så än att ha ett kort ben... Så nu gäller det att ta det långa benet före!? Skämt och sider jag fick stränga förmaningar om att inte springa och inga träningspass, 1 timmes promenader i kuperad terräng var ok om jag lovade att stretcha efteråt!

Hoppas nu att jag får tid omgående hos min naprapat! Håller tummarna!!!!

Det kändes ju lite som ett hån i dag när vi for till jobbet och solen sken, för i helgen har den inte visat sig. Det har mest regnat och både vi och grannarna har haft grävning i trådgården. Vi ska gräva bort en hel del gräs och göra om ett land och våra grannar har fixat med stenmjöl och plattläggning. När det ösregnar så blir det arbetet rätt tugnt! Puh, jag har dock inte bidragit till så mycket i trädgården utan städat inne och bakat och fixat lite. Det känns när man har varit borta mycket och även jobbat en hel del att man inte hinner med det vanliga. I går trotsade jag regnet och åkte ut med hundarna i skogen, ja la spår och uppletande ruta och oj vad jag kände mig nöjd när jag åkte hem, genomvarm och smått blöt men med supertrötta hundar!

Så här såg det ut innan vi började gräva, som ni förstår så är det inte så svårt på att tröttna på det där liket som står och svajar lite till vänster i bilden.


Denna torkvinda har nu sett sina sista dagar och en ny betydligt snyggare är inhandlad, men den kommer inte på plats förrän det är klart här. I helgen såg det ut så här:

Bilder: Susihus
Den mörka bilden är för att det helregnar! Nu är det mest en jordpöl, men allt gräs är äntligen borta så nu börjar det lite roligare att flytta växter och sätta nya och lägga ut sten.

Ha en härlig start på den nya veckan!
KRAM

Kommentarer

Postat av: Livet i byn

Publicerad 2008-09-09 09:05:35

Oj, låter inte bra med det sneda. Hoppas du får tid hos naprapaten snabbt så du kan få hjälp.



~Livet i byn

Postat av: Maria

Publicerad 2008-09-09 10:18:02

Tradigt...hoppas det rättar till sig, sådär kan du ju inte gå omkring...

Ja överhuvudtaget är ju inte tvättvindor så snygga, men vilket påfund...skulle inte vilja vara utan.

Jag har en liten utmaning till dig hos mig, kramar

Postat av: Designtjejen

Publicerad 2008-09-09 16:46:58

Åhhh... hoppas att det blir bättre!

Massa kramisar

Postat av: Ida

Publicerad 2008-09-09 18:51:18

Hoppas du blir bättre snart, det lät inge kul alls!KRAM!

Postat av: C a m i l l a

Publicerad 2008-09-09 22:09:38

Oj, vilket jobb ni lägger ner i trädgården. Det kommer nog att bli jättefint då det är färdigt. Vi skulle också behöva göra något åt ett område utanför altanen, som består av lite växter och mest kirschkål och annat ogräs. Det får bli vårens projekt...

Krya på dig med ryggen nu!

Kram och god natt!

Postat av: Linda P

Publicerad 2008-09-10 11:05:29

Flitens lampa lyser ,ser jag :) Bra jobbat!! Kram

Postat av: Jessica

Publicerad 2008-09-10 12:37:17

usch då! Hoppas du får komma snart!! Vad fint det blir!



KRAM o önskar dig en bra vecka

Postat av: Pernilla

Publicerad 2008-09-10 15:12:48

Va fint det blir. Hoppas ryggen fixar till sig efter naprapatbesök.

/P

Postat av: Karina

Publicerad 2008-09-10 19:44:23

Kul att frächa upp! Fint!

Postat av: Lisa

Publicerad 2008-09-10 19:59:56

Men oj, det där med längre ben lät ju inte alls bra! Hoppas du snart blir bättre!!!

Så fint det blev i trädgården! Ha en trevlig kväll!

Postat av: Liza

Publicerad 2008-09-10 22:00:24

Usch! Inte kul att ha ont i ryggen (vet hur det känns)! Hoppas att du mår bättre nu!

Ville bara hälsa på en stund!

KRAM!

Kiza

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sus i hus

Välkommen hit! Här susar jag runt tillsammans med mina favoriter - man och hund. Här finner ni inlägg om det som förgyller min vardag, hus, trädgård, lite mat och bak, och en och annan resesväng blir det både till jobbs och helt privat. Kan även dyka upp någon tass... och på tal om det får du gärna lämna ett litet avtryck när du har varit här. Må gott

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela