Susihus

Utan bredband

Publicerad 2008-09-29 08:01:13 i Trädgård

Vad vi ar vant oss vid att ha bredband och nu måste vi klarar oss utan i 10 dagar. Hjälp hur ska det gå och jag har nästan känt bloggabstinens i helgen för att jag inte har kunnat blogga. Har inte kunnat jobba heller men det var enklare att leva utan..hihi. Vårt bredband har stått på mannen och jag står på den fasta telefonin vilket vi nu styrde om och ändrade villkor och fixade till när vi tog en härlig tur på stan i lördags. Men det lilla ordet men är då att vi måste klara oss utan det i 10 dagar, för att få alla nya tillbehör och allt vad det nu var. Slutade med att vi fick högra hastighet på bredbandet, mindre kostnad på fasta telefonin och en digitalkamera!

Helgen har varit helt underbar, vilket ljuvligt väder. Efter en härlig fredagkväll med champagne och gott vin så var jag ute hela lördagen i trädgården, gjorde en äppelpaj som avnjöts på altanen. I söndags slipades utemöblerna och oljades, tog ner seglet och stuvade undan allt i garaget för väntan på nästa vår.

La några härliga äpplen i rabarberbladet på altanen.

Bilder: Susihus
Vårt härliga elefantgräs som nu börjar skifta färg, det prasslar så gott i vinden!

I går kan inte hundarna klaga hos hundombudsmannen....först tränade jag sök och sen på kvällen efter en härlig äppelpaj hos grannen kom vi fram till att vi sticker upp till klubben och träna lydnad! Det var både trötta fyrbenta och tvåbenta i gårkväll framför kakelugnen.

Kommer tyvärr inte ha så stor möjlighet att besöka alla era trevliga bloggar under denna veckan då vi lever utan bredband.

Ha en härlig vecka
KRAM

Kommentarer

Postat av: C a m i l l a

Publicerad 2008-09-29 08:57:53

Usch vad trist utan bredband. Jag får nästan abstinens jag med, då jag läser om det.

Fast egentligen skulle det vara rätt skönt, tänk vad mycket annat nyttigt man får gjort hemma då inte datorn fungerar.

Kram!

Postat av: Petra

Publicerad 2008-09-29 10:17:21

Jag skulle inte klara mig ens i 10 dagar.. hade kilat in till grannen för att kolla lite =) Hemskt va? Kram

Postat av: MO

Publicerad 2008-09-29 13:43:17

Det låter ju som en bra affär, då får man stå ut....du får väl fulblogga lite från jobbet...shhhh, så ingen hör...



Låter mumsigt med paj, o så fint med äpplen i rabarberbladet. Nja, våra hundar har det nog bra mycket bättre än många andra, inte många ensamma timmar o dagar utan motion....



Ha de så fint, hoppas du klarar abstinensen, kramar

Postat av: Ulrika

Publicerad 2008-09-30 07:40:35

Surfar runt och säger hej.

Har du gjort det fina fatet själv? Jag har haft en tanke om att gjuta sådana i ca......tre år nu. suck



Kram till dig!

Postat av: Jessica

Publicerad 2008-09-30 09:10:07

puh, vad bra för mej att jag inte missat såå mycket i min frånvaro då ;)

Nä utan internet är svårt..

Jag ska surfa för dig också..hihi



KRAAM

Postat av: Johanna

Publicerad 2008-09-30 19:39:40

Jobbigt utan bredband!(har ju själv haft lite internetprblem till och från och vet vilken abstinens man kan få...) Men det låter som ni gjort en bra affär i alla fall!



Ha det gott, Kram!

Postat av: Lisa

Publicerad 2008-10-02 08:02:03

Åh hundarna blev rastade.. det var väl inte dem som åt äppelpaj :D ler

Så fint fatet blev med äpplen i och jag gillar trädet. Det känns lite som april väder.. det regnar och solen skiner omvartannat.. Ha en skön vecka!! KRAMKRAM

Postat av: Pernilla

Publicerad 2008-10-02 11:45:23

Min hund har klagat hos ombudshunden många gånger den sista tiden. Skäms, jag måste skärpa till mej.

Elefantgräset gillade jag. Vissnar det ner helt sen eller?

/P

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sus i hus

Välkommen hit! Här susar jag runt tillsammans med mina favoriter - man och hund. Här finner ni inlägg om det som förgyller min vardag, hus, trädgård, lite mat och bak, och en och annan resesväng blir det både till jobbs och helt privat. Kan även dyka upp någon tass... och på tal om det får du gärna lämna ett litet avtryck när du har varit här. Må gott

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela