Susihus

Härlig helg

Publicerad 2009-04-27 10:18:27 i Hem

Efter en hård arbetsvecka och genomförande under hela fredagen med artister och Pernilla Månsson Colt som konferencier så vaknade jag upp i till fågelkvitter och strålande solsken på lördagmorgonen. Något sliten men det glömdes snart bort då min goda vän och hennes barn dök upp på tidig förmiddag. Männen har nämligen varit på herrmiddag så då passade vi på att ta en go helg i hop. Vi har inte gjort för många knop, gått långpromenad i det fina vädret till ett mysigt trädgårdscafé, satt vi där och solade och fikade gott. Hem till altanen där vi avnhöt lite rosévin och goda tillbehör, grillade lammfilé på kvällen och vi får väl erkänna att vi åt upp nästan en hel rabarberpaj...

I söndags åkte vi ut till Klockaregårdens trädgårdsbutik i Ör, ni som har vägarna förbi gör en avstickare dit. Man blir lycklig av att få gå runt där bland allt fint. Vi hade lite pengar som brann i plånboken så det blev lite shoppat. Jag vet inte men denna vintern har tagit död på alla våra murgrönor i krukor och land, så jag storhandlade upp mig på lite nya. Hittade dessutom en fantastisk fin Marockansklykta som de reade ut för den var från förra året.

Insåg att jag skulle ha klippt till på en till men som tur är ligger inte butiken så långt bort från där vi bor...
Fick en så härlig vårig kökshanduk och matchande servetter av min goa vän. Tack snälla du för presenten och för en härlig helg!

Bilder: Susihus
Härliga små utflykter, ljuvligt väder, god mat och dryck och goda vänner det är energiberikande helger som jag vill ha mer av.

Hoppas att ni har haft en härlig helg i det fina vädret.
Vårkramar på er

Kommentarer

Postat av: Livet i byn

Publicerad 2009-04-27 15:31:13

Åh vilken vacker lykta!!



Men huggormar är ju itne så skojiga för varken hundar eller människor. De kan hålla sig i sina stenrösen tycker jag.



~Livet i byn

Postat av: MO

Publicerad 2009-04-27 17:40:49

Mysmys med andra ord...Ja inte behöver man ha några storstilade planer när vädret visar sig från den absolut bästa sidan..I LOVE IT....



Vilken härlig lykta, det hade säkert varit pampigt med två, du susar nog iväg o köper en till kan jag tänka mig..hihi...Fin present oxå, alltid kul med presenter...



Ha de gott, kramar

Postat av: Petra

Publicerad 2009-04-27 20:28:03

Låter som du haft en helt underbar helg. Hoppas du får en bra start på veckan med! Kram

Postat av: InneoUte-Malin

Publicerad 2009-04-27 20:41:44

Låter som en härlig helg i det vackra vädret. Lyktan var urfin - liksom det andra. Måste nog trotsa mitt köpförbud och slå till på en lykta i vår. :-)

Postat av: Marie-Louise

Publicerad 2009-04-27 21:19:32

Hej!

Du kontaktade mig på min sida ang mina betongrejer. Du får gärna maila mig på min[email protected]

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-04-27 21:22:58

Hej!

Du kontaktade mig på min sida ang mina betongrejer. Du får gärna maila mig på min[email protected]

Postat av: Marie-Louise

Publicerad 2009-04-27 21:24:10

Hej!

Du kontaktade mig på min sida ang mina betongrejer. Du får gärna maila mig på min[email protected]

Postat av: Malin

Publicerad 2009-04-28 09:21:01

Vilken vacker lykta! Handdukaen och servetterna var också läckra...glatt mönster. Kram kram

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-04-28 21:10:20

Är här en sväng för att se vad du pysslar med.

Postat av: Camilla(s nya hem)

Publicerad 2009-04-29 19:29:24

Låter toppen... Myshelg! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sus i hus

Välkommen hit! Här susar jag runt tillsammans med mina favoriter - man och hund. Här finner ni inlägg om det som förgyller min vardag, hus, trädgård, lite mat och bak, och en och annan resesväng blir det både till jobbs och helt privat. Kan även dyka upp någon tass... och på tal om det får du gärna lämna ett litet avtryck när du har varit här. Må gott

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela