Susihus

Nytt år nya möjligheter

Publicerad 2009-04-30 07:50:56 i Trädgård

Jaha då har man blivit ett år äldre och klokare...eller?!
Inte så mycket att fira inget jämnt, men i tisdags så blev jag ändå uppvaktad. Fick Åsa Larssons nya bok, prickiga servetter verkar vara årets modell för det fick jag i dubbla upplagor...bad salt och några fina rosor som man också kan stoppa i badet, de luktar väldigt gott. Rosévinsprovning på Systembolaget fick jag också, rackans trevligt.

Lite av vad jag fick, dtt härliga fatet från Koziol, kommer bli toppen att servera lite nybakat på! Det mest ovanliga med min födelsedag i år är nog att trädgården är i full blom, det brukar vara knapert med blommor att plocka men i år är det ju helt galet. Plommonträdet blommar för fullt och jag har redan kunnat skörda till rabarberpaj ett par gånger.

Bilder: Susihus

Idag har vi halvdag så jag tog fritt dem timmarna och tänker ge mig ut och springa och träna lite hund, förhoppningsvis så hinner jag med att sitta lite solstolen också. Det ska ju bli 22 grader i dag, mmmm!
I morgon åker vi till Göteborg tillsammans med ett par goda vänner, det blir hotellboende, go mat och lite shopping, ska bli så trevligt. Vad ska ni hitta på denna Valborg?

Sjung nu in sköna maj och ha det tokbra i helgen.
Många och våriga KRAMAR på er alla

Kommentarer

Postat av: Livet i byn

Publicerad 2009-04-30 08:11:04

Grattis!! Jag blir också äldre i början av veckan, men vi firar på söndag.



Här är det vinter ännu, så jag ser storögt på din blomsterprakt. Rabarberpaj vore inte helt fel.



~Livet i byn

Postat av: Petra

Publicerad 2009-04-30 08:18:21

Grattis till dig! hurra hurra

Hoppas du får en trevlig valborg, Kram

Postat av: Maria

Publicerad 2009-04-30 10:32:25

Vilka rabarber! Vad kul med Roséprovning. Rosévin hör verkligen sommaren till och de har oförtjänt dåligt rykte. Sommarlunch med en fräsch sallad och rosévin, de är avkoppling det! Du får rapportera om du hittar något fynd på provningen. Ha det fint!

Postat av: Pernilla

Publicerad 2009-04-30 16:04:42

Vilka härliga presenter och Grattis!

/P

Postat av: Designtjejen

Publicerad 2009-04-30 16:10:42

GRATTIS!!

Åhh rabarber... mamma gjorde rabarberpaj igår när jag tittade förbi.. mums.. det är ju så gott!!!

Kramar

Postat av: Dahlarna

Publicerad 2009-05-02 07:20:39

Stort grattis på födelsedagen! Hoppas att du har en mysig helg!

Postat av: Sara

Publicerad 2009-05-03 19:53:16

Grattis i efterskott!!



Åh jösses har dina rabarber kommit så mycket redan?



kramkram//Z

Postat av: HUSnrNIO

Publicerad 2009-05-04 18:38:13

Grattis i efterskott från mig. Hoppas din helg blev toppen.

Postat av: C a m i l l a

Publicerad 2009-05-05 15:52:40

Grattis i efterskott även från mig. Fylla år är roligt, i alla fall presenterna. Du såg ut att ha fått jättemysiga grejor. :)

Kram kram! Krya på dig!

Postat av: MO

Publicerad 2009-05-05 17:23:02

Tjena vännen, ett väldigt försenat grattis från mig *skäms (har varit så otroligt frånvarande på bloggen). Så fina saker du har fått. Ja det är verkligen lite skillnad i trädgården, det blommar lite överallt, hur kommer det att se ut i Juli tro?



Vad trist att du fick med dig en förkylning hem, lät ju annars väldigt trevligt...



Krya på dig, kramar

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sus i hus

Välkommen hit! Här susar jag runt tillsammans med mina favoriter - man och hund. Här finner ni inlägg om det som förgyller min vardag, hus, trädgård, lite mat och bak, och en och annan resesväng blir det både till jobbs och helt privat. Kan även dyka upp någon tass... och på tal om det får du gärna lämna ett litet avtryck när du har varit här. Må gott

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela