Susihus

Vilket härligt väder

Publicerad 2009-04-16 08:26:27 i Hund

Hoppas att ni alla har haft lika härligt väder hela påskhelgen som vi hade. Bono och jag landade ju med kvasten i Målilla på Skärtorsdagen och började eftermiddagen med ett litet uppmjukande sökpass. Sen har vi haft sökpass förmiddag och eftermiddag varje dag i helt underbar terräng. Vi som bor mitt i Kronobergslän som har drabbats av både Gudrun och stormen Per, har ju inte så mycket fin skog kvar. Det är mest kalhyggen och sönderkörda områden, men här i Målilla var det helt underbar terräng, vackra fina skogsmarker och blev nästan lite sugen på att lägga spår när det är så fina områden. Vi har bott på vandrahem och det har varit välbevakat av ett 40 tal hundar, på kvällarna har det varit lite lekar/tävlingar av alla konstiga slag, singstar, äggapportering för hunden i slalombana, uppletande med konstiga föremål och minuspoäng om hunden äter upp korven, som låg utslängd i! Den grenen hade passat Bono då mat inte är hans favorit!



Bilder: Susihus
Vi har varit 7 i vårt sökgäng i helgen och det har varit 7 olika hundar och problem så jag har lärt mig jättemycket! Kul att se att tom med min pigga överenergiska hund kan bli trött, dag 4 och vårt sjätte sökpass var det inte samma klipp i steget...Fantastiskt kul har vi haft och både Bono och jag somnade gott när vi kom hem på påskdagen.

Må gott i vårsolen
KRAM

Kommentarer

Postat av: pia

Publicerad 2009-04-16 09:38:57

kikar in på arbetstid;) ajabaja...kom bara på att jag tänkt säga att jag anmält mig till Tjejmilen, så nu ska här börjas hårdtränas...så passa dig för stenhård konkurrens(knappast;)....haha!)



bamsekram min bloggvän!

Postat av: Petra

Publicerad 2009-04-16 09:39:47

Ser super härligt ut! Får bege mig till skogen en dag med Tiara när sambon kommit hem det är så skönt att bara kunna gå omkring där :) Önskar dig en fin dag Kram

Postat av: Tonårsliv by Leonora - Sälja eller köpa sexleksaker?

Publicerad 2009-04-16 09:43:15

Hoppas du får en härlig dag :)

allt väl?

Postat av: tina

Publicerad 2009-04-16 16:05:29

Härlig påskhelg du haft..ser härligt ut!



Kram på dej!



tina

Postat av: MO

Publicerad 2009-04-16 17:38:15

Vilken mysig helg ni har haft du o Bono, kul att umgås med en massa likasinnade.



Ja, vädret kan man verkligen inte klaga på, huuuuur skönt som helst, alltså varje vår känner jag att jag skulle vilja pausa bloggen, vill knappt vara inne alls. Men sen kommer det väl en tråkig dag o då får man lite lust att sitta vid datorn igen.



Hoppas allt är bra med er annars, kramar

Postat av: Dessi

Publicerad 2009-04-16 21:32:14

så härligt! just nu tränar vi bara lite spår, min lilla borderterrier är bara nio månader, så vi har inte kommit så långt med träningen. tänkte testa på sök också och se vad han säger om det :)

Postat av: mammatillfleralflera

Publicerad 2009-04-17 08:49:27

Å, vad kul att åka på läger. Förstår att ni lärt er massor.

Hoppas ni haft en bra påsk.



Kram!

Postat av: Livet i byn

Publicerad 2009-04-17 14:04:50

Ni har ju sommar ser jag, oj vad jag avundas er och längtar tills vi får likadant.



~Livet i byn

Postat av: HUSnrNIO

Publicerad 2009-04-17 18:13:43

Ser härligt ut.

Postat av: C a m i l l a

Publicerad 2009-04-17 18:54:47

Vad mysigt det låter att vara ute i friska luften så att man somnar p g a det på kvällarna. Mysigt att ha en helg med vovven också.

Kram kram!

Postat av: Stephie & De fräscha=)

Publicerad 2009-04-18 00:10:12

Hej

Va kul att hitta in till er=) Vill tacka för en jättetrevlig helg i erat sällskap. Lycka till med träning/tävling.

Hoppas att det är OK att jag lägger in en länk till er. Mvh Stephie med vovvar

Postat av: Pernilla

Publicerad 2009-04-18 15:20:43

Så roligt Ni har. Blir lite smått vemodig och önskar att jag är mer aktiv med hunden är vad jag är. Men sökgänget på min klubb är inte så roligt längre, så jag vill inte vara med.

/P

Postat av: Pernilla

Publicerad 2009-04-19 16:39:45

Du har en Award att hämta hos mej!

/P

Postat av: Fotofix

Publicerad 2009-04-19 16:44:59

Hoppas du har en fortsatt tevlig helg :)

Kolla gärna in min fotoblogg, har lyckats fånga spöka på bild.

Postat av: mie

Publicerad 2009-04-19 16:57:55

BARA ETT TIPS



Sugen på att få gratis presentkort rätt ner i brevlådan på en valfri butik? Det finns en ny sida som är mycket lättare att samla ihop presentkort på, man behöver inte alls ha lika många poäng för att få hem presentkort som på övriga sådana sidor (till exempel gratisbio, gratisklader , gratismakeup, gratismode osv)



Passa på att bli medlem nu, sidan har knappt några medlemmar vilket gör det mycket lättare för dig att få flera presentkort.



Bli medlem här: http://www.freestreet.se/?r=87

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sus i hus

Välkommen hit! Här susar jag runt tillsammans med mina favoriter - man och hund. Här finner ni inlägg om det som förgyller min vardag, hus, trädgård, lite mat och bak, och en och annan resesväng blir det både till jobbs och helt privat. Kan även dyka upp någon tass... och på tal om det får du gärna lämna ett litet avtryck när du har varit här. Må gott

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela