Susihus

Må bra helg

Publicerad 2009-08-28 11:21:25 i Allmänt

Vi har kommit hem från vår lilla söta husvagnstur, den gick till Kalmar och Stensö. Vackert väder och lite shopping hann vi med. Skönt att ha semester nu, man behöver inte trängas på campingplatser eller i butiker och vädret är skönt!

Vi gjorde lite stopp på vägen till Kalmar och det hann bli både glas och annat innan vi var framme. Jag som har gått och funderat på en snygg cykelkorg från Design House då min håller på att ge sig, men jag blev lite snål när den kostade över 700 kr. Men så dök den upp här i Glasriket på en outlet och kostade plötsligt 300 kr, perfekt bara att slå till! Vi köpte lite nya vanliga bruksglas från Iittala 29 kr och sen sålde de ut ljusstakarna för 39 kr och det kan man ju bara inte motstå...


Bild: Susihus

Gillar Design House idé "Don't make something unless is both necessary and useful; but if it is both necessary and useful; don't hesitate to make it beautiful"

Tack för alla söta kommentarer om mitt lilla bord och stolar, ja visst har det några år på nacken, närmare 35 år!

Nu laddar jag för en härlig måbratjejhelg i Stockholm. Jag och en god vän åker till Stockholm imorgon, det är Formex, restaurangbesök, tjejmilen och ett besök på Zetas Trädgård innan vi åker hem på måndag. Vi ska bo på Clarion Sign det ska bli så trevligt! Ska bli så spännande att gå på Formex, laddar med kamera och återkommer efter helgen med lite bilder...

Ha en toppenskön dag och helg
Kram kram

Kommentarer

Postat av: Livet i byn

Publicerad 2009-08-29 16:51:04

Snygg korg och superfina glas, lyllos er som har en outlet nära er.



~Livet i byn

Postat av: Vårt hus vid havet

Publicerad 2009-08-29 22:03:27

Fina fynd du gjort!

Trevlig helg!/ Jenny

Postat av: HUSnrNIO

Publicerad 2009-09-01 08:23:03

Jag skulle också vilja fylla på mitt hem med lite nya/fler ljusstakar. Bra fyndat. Ha en trevlig tisdag.

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-09-02 10:50:03

Allt är så fint!Riktiga fynd ju!! Den korgen tänkte jag köpt sist, men glömde det sen i alla fall! attans!!



KRAM

Postat av: Jessica

Publicerad 2009-09-02 10:51:29

det var jag som skrev:))

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sus i hus

Välkommen hit! Här susar jag runt tillsammans med mina favoriter - man och hund. Här finner ni inlägg om det som förgyller min vardag, hus, trädgård, lite mat och bak, och en och annan resesväng blir det både till jobbs och helt privat. Kan även dyka upp någon tass... och på tal om det får du gärna lämna ett litet avtryck när du har varit här. Må gott

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela