Susihus

Nostalgi tripp

Publicerad 2009-08-24 11:17:31 i Hem

Detta inlägg blir en nostalgitripp i dubbel bemärkelse. Var och hämtade lite saker som jag satte upp på vinden hos min morfar, när mamma sålde vårt hus. Då bodde vi i lägenhet och jag kände att vissa saker ville jag inte göra mig av med. Sen gick min morfar bort och en kusin till mig köpte huset och har påpekat mer än en gång att jag kunde hämta mina saker....så nu äntligen var jag där.

Där stod mitt lilla bord och stolar som jag fick när vi bodde i New Jersey när jag var liten, och det är ju så läckert att det går ju bara inte att göra sig av med. Tänk om man gjorde barnmöbler i samma hållbara och lite designade stil idag...


Tyvärr har min lillebror testat att köra en nyckel genom klädslen på stolarna så jag får väl klä om dem...

Bilder: Susihus
Semestern fortsätter och solen skiner på! Nu har vi packat en söt liten husvagn och ska dra iväg på en liten semestertur. Det är lite nostalgi för mig att få åka med husvagn igen. När jag var liten så åkte vi alltid med husvagn runt i Europa, så det känns lite mysigt att få dra iväg idag, dock håller vi oss inom Sverigesgränser. Vi har lämnat de flerfärgade träningsoverallerna hemma...?!

Ha en alldeles ljuvlig start på veckan.
Kram

Kommentarer

Postat av: Jessica

Publicerad 2009-08-24 12:02:02

Åh vad fina!!! Kul att få hem dom! Hoppas ni får en skön semester med husvagnen!

KRAM

Postat av: Karin

Publicerad 2009-08-24 19:56:17

Tävla hos mig nu!

Postat av: C a m i l l a

Publicerad 2009-08-24 20:04:09

Vilket ljuvligt bord! Vad roligt att ha kvar ett från din barndomstid också. =)

Och mysigt med husvagn! Jag är verkligen ingen campare, men husvagn hade vi då jag var liten - så en sån skulle jag också trivas att åka runt med. Hoppas på att få se lite sommarbilder från resan sedan. :)

Kram!

Postat av: Sara´n

Publicerad 2009-08-24 22:01:50

Man ska ha husvagn.... ;-) inte har ni köpt väl? Och husvagnssmoking är finemang det!!!

Kramar Sara

Postat av: Petra

Publicerad 2009-08-25 20:06:14

Ett litet livstecken från dig! :) Hoppas du haft en underbar semester nu och hunnit vila upp dig. Kram

Postat av: Designtjejen

Publicerad 2009-08-25 22:41:09

Förstår verkligen att det var nostalgi! Så fint det var! Jätte fint tycker jag!!!!

Massa kramar

Postat av: dagenskreativa

Publicerad 2009-08-25 22:55:08

Dessa ska du defenitivt ha kvar:) De var ju jätte Fräna:)



Hoppas du får en fortsatt trevlig vecka!



Kram Anna

Postat av: Camilla

Publicerad 2009-08-26 10:24:31

Men ÅÅÅH vad fina!!! Vilken tur att du har sparat dem genom alla dessa åren... superfina möbler!

Postat av: petra

Publicerad 2009-08-26 20:48:51

Superläckra möbler.

Häftigt att du har sparat det.



kramen

Postat av: Elin - Ett hus till oss

Publicerad 2009-08-27 07:59:51

Det var ju jättefint! Så bra att det var sparat :)

Postat av: InneoUte-Malin

Publicerad 2009-08-27 08:59:15

Verkligen söta små barnmöbler. Känns aktuella trots att de har några år på nacken. Det är väl det som kännetecknar riktigt bra design. Så kul att det fanns kvar!



Låter som om ni har en lång och härlig semester. :-)

Postat av: Malin

Publicerad 2009-08-27 13:02:01

Hej!

Javisst är det roligt när rytmen fungerar. Vad kul med husvagn!

Ha det bra och krama Bono och Kenzo

Postat av: Lissen susar in!

Publicerad 2009-08-27 13:20:58

vilken tur att du sparade möblerna, så fina.

Ser att du varit till Gotland som mej!

Ha en skön dag!

Postat av: Malin

Publicerad 2009-08-27 13:59:38

Wiiie snart formex! Vi synes kanske:) Ha det så bra! Kram

Postat av: Camillas dagar

Publicerad 2009-08-27 17:36:38

Välkommen hem igen! Jag vill gärna se lite bilder och få en reseberättelse. :)

KRAM!

Postat av: jenny

Publicerad 2009-08-27 18:04:38

åh så fina barnmöbler. Såna vill ju jag också ha:-) Håller med dig, varför gör de inte såna nu också.



Hoppas ni får en trevlig tripp med husvagnen.

Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sus i hus

Välkommen hit! Här susar jag runt tillsammans med mina favoriter - man och hund. Här finner ni inlägg om det som förgyller min vardag, hus, trädgård, lite mat och bak, och en och annan resesväng blir det både till jobbs och helt privat. Kan även dyka upp någon tass... och på tal om det får du gärna lämna ett litet avtryck när du har varit här. Må gott

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela