Susihus

Julkortstillverkning

Publicerad 2009-12-13 14:33:47 i Pyssel

Hos oss är det tradition att tillverka våra egna julkort. Älskar när man får egen tillverkade julkort, behöver itne vara avancerat utan det är tanken som räknas tycker jag=)

Ibland kommer idéerna till väldigt tidigt redan när man är klädd i sommarskrud, andra år kan det vara tuffare med sista slutklämmen på korten. I år slog det mig tidigt vilket teckensnitt vi skulle ha. Fick tips av någon härlig bloggare om den roliga teckensnittsidan Dafont och botaniserade runt där läääänge. Har ni inte varit där så hoppa genast in en runda. Sen har vi klurat lite på layout och papper men nu i helgen har vi äntligen slagit till och haft tomteverkstad och tillverkat julkort på löpandeband. Kan tyvärr inte visa slutresultatet här då vissa kommer att få dem live i brevlådan! Här kommer dock en liten förhandstitt...



Har även hunnit med att tillverka en sjal till. Blev så sugen på att göra en till mig själv i det härliga garnet som jag stickade till mamma så det blev en grön.

Bilder: Susihus

Jag stickar dessa sjalar med mina "Harry Potter" stickor 20, så det går på mindre än ett par timmar att tillverka dem. Kul för jag får snabbt resultat men lite tråkigt att det så snabbt är klart för det är rätt avkopplande att sticka.

Ha en fortsatt skön Luciadag! Nu blir det ett träningspass, power ball stod det på schemat idag. Får väl se om jag ramlar av bollen...

Snöiga kramar till dig!

Kommentarer

Postat av: Camilla

Publicerad 2009-12-13 15:38:44

Hej! Och lyckliga dem som får egentillverkade julkort. :) De blir säkert jättefina, om jag känner dig rätt.

Vad fint ni bor, alldeles vid vattnet. Det var ett tag sedan jag kikade in här nu, har haft en rätt lång bloggsvacka och ont om tid.

Kram kram!

Postat av: Pernilla

Publicerad 2009-12-13 16:07:20

Vi brukar också tillverka egna julkort. Roligt och kul att få, tror jag.

Tack för ditt tummstöd idag. Vi är lite ringrostiga men det ska vi ordna till våren. Två 10:or två 9:or en 8,5. Men vad hjälper det när vi nollade ställande under inkallning? Dessutom strulade Puma på både apport och hopp, det som han är absolut säkrast och bäst på. 5:or där, ha ha. Ja, ja......vad är en bal på slottet.....? Men jag genomförde hela provet och ett andra pris fick vi ju. Jag är glad och nöjd.

/P

Postat av: HUSnrNIO

Publicerad 2009-12-15 09:57:50

Sjalen ser väldigt mysig ut. Kul att få se julkorten sen:)

Postat av: Cornelia - Mitt Hem & Min Trädgård

Publicerad 2009-12-15 22:29:10

Så kul o höra att du gillade stövelhängarna! Jag e mycket nöjd med dem så jag rekomenderar starkt ett inköp :-) O visst e det IKEA, var annars hittar man praktiska förvaringslösningar ;-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sus i hus

Välkommen hit! Här susar jag runt tillsammans med mina favoriter - man och hund. Här finner ni inlägg om det som förgyller min vardag, hus, trädgård, lite mat och bak, och en och annan resesväng blir det både till jobbs och helt privat. Kan även dyka upp någon tass... och på tal om det får du gärna lämna ett litet avtryck när du har varit här. Må gott

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela