Susihus

Pysselhörnan

Publicerad 2009-12-09 14:18:32 i Pyssel

Här har det varit pysselhörna i några dagar. Det har tillverkats lite julklappar och gå bort presenter. Skönt att få pyssla lite ibland, när pysselandan faller på.

Jag hade lite brunt garn över från min kuddtillverkning så jag knåpade ihop några virkade kanelbullar, (mannen tyckte dock att de var lite mörkbruna för att vara kanelbullar så han tyckte att det var chokladmuffins! Nåja det får väl lilltjejen som ska få dem avgöra när hon serverar dem). Jag tyckte iallafall att de såg lite ensamma ut på kakfatet så jag knåpade ihop några lussekatter i velour. Dock hittade jag inget svart velourtyg så jag har inte fått till russinen än...får se vad jag hittar på för något.


Sen har jag stickat en sjal som jag tror blir en liten klapp till mamma...

Det garnet var så himlans härligt att sticka i och snabbt gick det på lite drygt en timme, så jag får nog ta och köpa lite mer av det garnet i en annan härlig färg och göra en till mig själv. För visst är det så att man kan inte få för många halsdukar och sjalar?!

Hittade lite grov galvad tråd i förrådet så jag knåpade till några hjärtan och på en av alla mina turer med hundarna så plockade jag lite lingonris och gjorde några skrala lingonhjärtan. Perfekt att ha som lite gå bort present! (tycker jag då hihi)


Bilder: Susihus

Nu väntar en löpartur! Underbart goa pysselkramar till just dig!

Kommentarer

Postat av: tina

Publicerad 2009-12-09 15:19:09

Oj vilken otur att inte få tag på biljetter! Ska bli jättekul att se honom live. Fina saker du pysslat ihop!



kramkram/tina =)

Postat av: Cornelia - Mitt Hem & Min Trädgård

Publicerad 2009-12-09 21:44:57

Oj så mycket fint du har pysslat hop! Sjalen såg jättenysig ut! Den blir nog mamsen glad för :-)



Jag har oxå pysslat idag :-) Ute i trädgården. Bilder kommer snart på bloggen, så klart!

Postat av: CreativeActivity - Sandra

Publicerad 2009-12-10 00:46:51

Fint! Jag trodde vid första anblicken och innan jag läste texten att bullarna var helt ätbara :).

Postat av: HUSnrNIO

Publicerad 2009-12-10 08:37:13

Vilka härliga bakverk! Lussekatterna ser ljuvligt fina ut. Ha en bra dag.

Postat av: InneoUte-Malin

Publicerad 2009-12-10 09:12:36

Så fina saker. Så bra att kunna göra själv. De där populära tygkakorna som finns att köpa kostar en mindre förmögenhet.



Dina hjärtan är också superfina! :-)

Postat av: Pernilla

Publicerad 2009-12-10 15:28:38

Oj så du fixar och trixar. Tänk den som kunde sticka.......i garn alltså.

/P

Postat av: mo

Publicerad 2009-12-10 17:34:31

Men jisses vännen vad du har pysslat. Så fina bakverk, lussekatterna ser hur fina ut som helst, vilken rolig idé, o duktig är du med...



Vad har du då använt för något garn till sjalen eftersom den gick så fort att sticka? Och är det stora stickor du har använt då? Jättesnygg, skulle vilja göra en sådan jag med...



Hoppas allt är bra med dig, många kramar

Postat av: Jessica

Publicerad 2009-12-12 14:34:49

jösses vad duktig du är!! Gud vad kul att får göra det!!

Här snöar det idag! tjohoooo



Trevlig helg!

KRAM

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sus i hus

Välkommen hit! Här susar jag runt tillsammans med mina favoriter - man och hund. Här finner ni inlägg om det som förgyller min vardag, hus, trädgård, lite mat och bak, och en och annan resesväng blir det både till jobbs och helt privat. Kan även dyka upp någon tass... och på tal om det får du gärna lämna ett litet avtryck när du har varit här. Må gott

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela