Susihus

Laxlasange

Publicerad 2009-02-07 17:05:18 i Mat & bak

I gårkväll invigde jag vår nya gratängform från Gerbera, det blev Laxlasange, med tomatsås, vitvinsås, fänkål, spenat och färsk lax. Receptet hittar ni här hos Alltommat. Jag gjorde dock med färska lasangeplattor för annars tror jag att laxen hade blivit lite väl överkokt, men inte vet jag om det stämmer. Men det blev otroligt gott och den fina formen gjorde ju inte måltiden sämre.


Till det hade vi en fräsch sallad på färskspenat, avokado, blodapelsin och alfalfagroddar, och naturligtvis ett gott torrt och krispigt glas vittvin.

Bilder: Susihus
I dag har jag pysslat med en ny sjal jag återkommer om bilder så fort den är klar. Annars har jag varit ute och gått en långpromenad i det otroligt tråkiga vädret. Snöplask vilket gör att man blir plaskblöt om fötterna och hundarna ser ut som skräp när de har varti ute. Undra var solen är sådana här dagar?

Ha en fortsatt skön helg.
Kram på er

Kommentarer

Postat av: Livet i byn

Publicerad 2009-02-07 17:54:14

De är så fina de formarna. Bra verkar de också nu när jag hör att du provat.



~Livet i byn

Postat av: Linda P

Publicerad 2009-02-07 18:56:29

Mmmmmm... jag som inte ens ätit kvällsmat än.



Åååå schal??? NU blev jag nyfiken. Igår blev jag så sugen på att virka en sån där halsduk som ser ut som ett "lapptäcke". Men jag ka ju f-n inte virka.... KRAM

Postat av: HUSnrNIO

Publicerad 2009-02-07 18:59:25

Både ser och låter gott ut!

Postat av: Inspirera Mera

Publicerad 2009-02-07 20:40:24

Det lät riktigt gott! Jag har lax hemma så nu blev jag sugen på en lyxig söndagsmiddag imorgon. Tack för tipset!



Svar: Ja det tycker jag med. Härligt också att det är mera miljövänligt. Kram Sandra

Postat av: mammatillfleralflera

Publicerad 2009-02-07 21:00:43

Det finns en utmaning hos mig till dig

Postat av: mammatillfleralflera

Publicerad 2009-02-07 22:20:13

Vilken läcker form!!

salladen lät väldigt fräsch!

Jag gjorde oxå en god sallad idag.

Postat av: Jessica

Publicerad 2009-02-08 11:16:54

Åh vad smarrigt!!! Nope. ingen snö här! Lyllos er :)

Jag har en utmaning till dig :)

Hoppas helgen varit bra!



KRAM

Postat av: Designtjejen

Publicerad 2009-02-08 17:54:57

Guuuddd vad fin den är!!! Formen är verkligen jätte snygg (ja.. du vet ju att jag är så förtjust i dom.. haha)

Hoppas att du har haft en mysig helg!

Kramar

Postat av: jenny

Publicerad 2009-02-08 20:48:38

vi åt också fisk igår, egenfiskad laxöring som vi gjorde fiskburgare av. Supergott:-)

Kram/jenny

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-02-08 22:05:41

Är inte så förtjust i lax men det ser ändå gott ut.

/P

Postat av: MO

Publicerad 2009-02-08 22:08:43

Idag har solen tittat fram här, en liten snabbis men ändå, det ger en lite hopp...

Vad spännande med sjalen, är sugen på att sticka något ännu mer, men vad?? Kan ju inte ha hur många stickade kuddar som helst, eller kan man det? Vad var det för spännande garn du köpt nu då? Hoppas vi får se resultatet. Ha de fint, natti natti, kram

Postat av: PiM

Publicerad 2009-02-09 01:54:08

Tack för kommentarer kring mitt trapp-tänk :)



Åh, det lät gott ...

Postat av: Norbergsblogg

Publicerad 2009-02-09 12:44:49

Mmmmmmmmm låter jätte gott. Hoppas det smakade.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sus i hus

Välkommen hit! Här susar jag runt tillsammans med mina favoriter - man och hund. Här finner ni inlägg om det som förgyller min vardag, hus, trädgård, lite mat och bak, och en och annan resesväng blir det både till jobbs och helt privat. Kan även dyka upp någon tass... och på tal om det får du gärna lämna ett litet avtryck när du har varit här. Må gott

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela