Susihus

Stormigt

Publicerad 2009-02-13 05:35:19 i Resor

Har nu lämnat Beijing (det var lite svårt att få igen väskan...) och tagit mig till Qingdao en bit ner och utmed Kinas kust. Här hölls segeltävlingarna i OS 2008.

Idag vaknade jag vid 0400 lokal tid av att det viner i fönstrerna, det blåser storm här! I går när jag kom var det sån dimma att det inte gick att se båtarna framför en, när man stod i hamnen. Men nu ser man dem om man klarar av att stå ute vill säga för det blåser något otroligt. Jag är inte avundsjuk på dem som ska gå ombord på båtarna imorgon och segla härifrån i ca 34 dagar till Rio de Janeiro utan att se land...brrrr

I morgon går starten vid klockan 13 och vi hoppas att det är human vind och fri sikt så våra gäster kan se något när tävlingsbåtarna ger sig iväg. Själv ska jag stå på land tror jag, är inte mycket för båtar och vatten, specielt inte när det blåser så här. De viner utanför mitt hotellfönster så jag tror jag får nersatt hörsel om jag sitter kvar...

Bjuder på en båtbild idag, Ericson 4 som leder tävlingen så här långt.

Bild: Susihus
Om bilden är lite suddig är det för att det knappt gick att hålla kameran still i blåsten!

Ha nu en härlig fredag och en skön helg, glöm inte att det är alla hjärtans dag imorgon. Jag och min kära man får väl fira den en annan dag!

Kommentarer

Postat av: HUSnrNIO

Publicerad 2009-02-13 08:31:39

Oj vilken resa du är på! Det har jag lyckats missa... Nä fy sjutton för att sitta på en sådan båt i oväder. Inget för mig. Ha en fortsatt bra resa och en trevlig alla hjärtans dag.

Postat av: Johanna

Publicerad 2009-02-13 10:59:51

Oj, vad avis jag är på dig som får åka till kina!!Det är en dröm vi har att åka dit så småningom :)



Superfina shoppingfynd i förra inlägget!

Önskar dig en fin helg och alla hjärtans dag, Kram Johanna

Postat av: tinaminastina

Publicerad 2009-02-13 15:06:58

Kikar in och önskar trevlig helg!Vilka fina fynd du gjort!Kul!



Usch vad det stormar där...tur du ska vara på land!



Ha det nu fint,trevlig helg å kram!



tina

Postat av: C a m i l l a

Publicerad 2009-02-13 15:11:01

Trevlig hemresa, hoppas flygresan blir lugnare än sjöresan för de stackrarna som skulle segla sååå länge. Jag är inte avundsjuk!

Kram kram!

Postat av: MO

Publicerad 2009-02-13 15:30:07

Oj är det så illa? Låter lite läskigt, hoppas det lugnar ner sig, inte kul att vara ute på havet när det stormar....Eller flyga för den delen heller...Ja era stackare som är så långt ifrån varandra, är det på Söndag du kommer hem? Ni får ta igen det med råge när du kommer hem. Ha det nu så bra de dagarna som är kvar, kramar på dig vännen

Postat av: Livet i byn

Publicerad 2009-02-13 15:50:27

Vad roligt att du vill vara med och tävla!!



Nog kan man hoppas ni ska få fint väder så det blir skönt att vara ute i morgon då. Vi har - 30 C och sol från klarblå himmel. Men nu börjar det mörkna så sakteliga...



~Livet i byn

Postat av: A Piece of Thoughts

Publicerad 2009-02-14 09:47:44

Jättekul att följa resan i kina!!! =D



Här hemma i sverige är det blå himmel o solsken! Hoppas jag kan få över lite till er med så att ni slipper blåsten!



Ha en bra hjärtdag!!!

Postat av: Pernilla

Publicerad 2009-02-14 10:46:33

Sännande!

Skickar en hjärtekram från det kalla landet i norr.

/P

Postat av: Jessica

Publicerad 2009-02-16 10:23:09

Nä det låter inte alls mysigt med blåst ute till havs!!! Ja här har vi verkligen snö nu! jisses!

Shoppa på nu!! hihi



KRAM

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sus i hus

Välkommen hit! Här susar jag runt tillsammans med mina favoriter - man och hund. Här finner ni inlägg om det som förgyller min vardag, hus, trädgård, lite mat och bak, och en och annan resesväng blir det både till jobbs och helt privat. Kan även dyka upp någon tass... och på tal om det får du gärna lämna ett litet avtryck när du har varit här. Må gott

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela