Susihus

Blomfynd

Publicerad 2009-01-12 21:20:03 i Hem

Så var det måndag igen och dax att ta sig till jobbet och nu i hel vecka! Undra hur det ska gå, nu när man har lärt sig att jobba kortveckor. Nåja det rullar nog på. Vi beslutade idag att jag nog ändå far till Kina i februari, fast jag har lite få gäster där. Det för att förreka åt den lilla grupp som ska dit. Hoppas med lite shopping också, hihi=)

Vi fick ett reklamblad från K Rauta tillsammans med morgontidningen häromdagen, då vi har ingen reklam på postlådan så tittar man ju till när det dyker upp en liten extra tidning...och se där de sålde Orkidéer för 89:-. Lika väl som att köpa snittblommor så kan jag ju lyxa till det med lite orkidéer tänkte jag. Jag har ingen hand med blommande krukväxter, vet att de ska vara lätta men efter att de har blommat över har jag svårt att få nya blommor. Nåja för detta trevliga pris så klippte jag till på 2 st. En till den fina vas vi fick fylld med nötter när vi hade julfest.

Och en till min gröna LOB vas som har fått komma fram igen efter sitt juluppehåll.

Visste inte ens att K Rauta hade växter!
Nu känns det lite vårigare hemma och visst är det lite ljusare på eftermiddagarna...eller är det bara som jag vill tro!?

Hittade även lite roliga pärlband på Village som jag snodde runt mannens betongljusstakar. Nu ser man inte att det är lite ojämnheter runt det ena ljuset.

Ni är för söta som lämnar små avtryck här det värmer så gott, så stort TACK till er!

Må gott! Imorgon bär det av till träningslokalen igen...
KRAM

Kommentarer

Postat av: lotta

Publicerad 2009-01-12 22:02:16

visste inte heller att krauta hade växter.superfiiint blev det!!

Postat av: lotta

Publicerad 2009-01-12 22:02:37

visste inte heller att krauta hade växter.superfiiint blev det!!

Postat av: PiM

Publicerad 2009-01-12 23:06:24

jättefint med orkideér...



ha en bra vecka Kram

Postat av: Lena

Publicerad 2009-01-13 00:08:41

Vilken trevlig blogg du har!



Så fint och smakfullt du har det! :)

Postat av: Nettan

Publicerad 2009-01-13 08:48:22

Tja vännen! Va fin den blev med en orkidé i... kanske ska upp till A6 och köpa en till mig med! hihihi! Härligt mail från Johan igårkväll- framåt hösten känns kanon för oss också. Vi hörs! Kram kram Nettan

Postat av: J o h a n n a - Inredning & pyssel

Publicerad 2009-01-13 09:06:26

Så fint och vårigt du har pyntat det hemma! Härligt! Orkideér är jätte lättskötta! När de slutar blomma så fortsätt vattna dem som vanligt, så kommer det nya blommor efter ett tag. Men man får ha tålamod, det kan ta någon månad. Under tiden kan du köpa en plastkvist och ha i, så är de fina hela tiden. Du kan kolla här hur jag brukar göra: http://inredning.webblogg.se/2008/september/orkidetips.html

Ha en bra dag! Kram

Postat av: Pernilla

Publicerad 2009-01-13 09:10:07

Jag gillar också orkidéer. Man ska inte vara för snäll mot dem, då blommar de kanske om.

/P

Postat av: Livet i byn

Publicerad 2009-01-13 12:07:02

Jag gillar också orkidéer, min mamma brukar lämna sina här under de månader de är i Spanien. De blommar så fint nu i kontorsfönstret.



~Livet i byn

Postat av: MO

Publicerad 2009-01-13 17:29:46

Orkideér är mina favvoblommor, o faktiskt inte alls så svårskötta som man kan tro, du kan säkert få dem till att blomma igen, gör som jag, göm dem bakom någon gardin (när de blommat över), o glöm dem..typ, ge dem en skvätt vatten ibland o vips en vacker dag finns där nya knoppar. Jag har en sådan orkidé i sovrummet som blommar vilken dag som.

Ha de fint gumman, kramar

Postat av: pia

Publicerad 2009-01-13 21:19:25

hej på dej min sköna vän:) du m glada små kommentarer och heja på-rop, du får mig att le när jag är lite sur, tack för alla dina vänliga kommentarer i vått å torrt! Jag borde bli bättre att heja på dej bara, men tids nog, ett litet tittut från mej ikväll iaf...Kikar in mer nån dag, jag måste gå i säng nu:)



KRAM PÅ DEJ!!!En riktig BAMSEKRAM!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sus i hus

Välkommen hit! Här susar jag runt tillsammans med mina favoriter - man och hund. Här finner ni inlägg om det som förgyller min vardag, hus, trädgård, lite mat och bak, och en och annan resesväng blir det både till jobbs och helt privat. Kan även dyka upp någon tass... och på tal om det får du gärna lämna ett litet avtryck när du har varit här. Må gott

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela