Susihus

Gott nytt år på er alla

Publicerad 2009-01-05 16:54:38 i Allmänt

Jag tog visst lite julledigt från bloggen. Idag vaknade jag dock till liv igen genom att det ringde och jag fick jobba lite, tur att man kan jobba hemifrån. Då när datorn åkte upp så fick jag lite lust till att blogga igen...

Vi har haft en underbart skön och lugn jul. Här snöade det så fint på julafton, härligt. Det har ju inte hänt på flera år att vi har haft snö under julen. Vi var ute och grillade på lunchen och gick långpromenader. Är det något vi har gjort denna julledighet är promenerat, läst och ätit gott.

Jag fick en Ipod Nano av min man i julklapp, en grön med inskriptionen My brown eyed girl på den och fulltankad med musik och ljudböcker. Så mitt stora nöje har varit att sticka och lyssna på talbok samtidigt. Helt ultimat att få två saker på en gång!


Köpte även en Wake up lampa till oss i julklapp, vi har varit dödströtta på morgonen och nu tänkte jag att med hjälp av lite belysning och trevligt fågelkvitter kanske kan hjälpa oss upp på morgonen. Det är superskönt att vakna till lite ljus och kvittrande fåglar. Får väl se om jag säger det när det är dags att ta sig till jobbet på onsdag morgon.


Har glömt att visa julgransmattan som jag gjorde innan jul, tröttnade på att inte hitta någon vit, alla var röda. Hittade ett vitt linnétyg som var vaxbehandlat och är vattenresistent. Perfekt och så slapp man att sy det var bara att klippa till en rund matta och sen klart. Blev inte så mycket av mattan då jag blev påhoppad av fyrbenta vänner som tyckte att det var roligt att jag dök ner på golvet.

Vi passar grannarnas 2 Bearded tjejer så här är det fullt hus. Idag när jag vaknade var det -15 grader. Brrrr tur att man kunde vänta till solen hade kommit upp innan man behövde gå ut. Helt ljuvligt, snön knarar under fötterna och solen glittrar i snön, det ser ut som 1000 tals snödimanter.


De tittar/vaktar på olika håll....de håller full koll på de förbipasserade skridskoåkarna som far förbi neranför på kanalen.

Försökte mig på att få till en gruppbild hihi det var inte lätt=)
Innan jag fick rätt ljus och skärpa så hade en av dem försvunnit.

Hoppas att ni har haft en underbar skön jul och nyårshelg. Nyår firade vi i Uppsala hos ett par goda vänner, mmm så mycket god mat och dryck vi fick där. Tur att man har hund så vi kommer ut på långa sköna promenader mellan måltiderna. På vägen hem stannade vi på Saltå Kvarn i Järna och träffade ett par andra goda vänner som också var på väg hem till Småland igen efter nyårsfirande i Stockholm. Kan varmt rekommendera detta stopp utmed E4:an, deras Kardemummabullar gick inte av för hackor.

Ha nu en underbart skön trettonhelg, vi ska dansa ut julen imorgon tänkte vi. Dansa och dansa...nåja!?
KRAM

Kommentarer

Postat av: Malin Inspiration & design

Publicerad 2009-01-05 17:21:11

Susihus; Vad bra att du kom på vad du ska göra med dina tomma ramar. :) Såklart ska du göra sådana bilder. :) Det finns många fina att hitta på nätet som du kan inspireras av. :) Lycka till! :)



God fortsättning på dig också! Kram

Postat av: C a m i l l a

Publicerad 2009-01-05 17:44:50

Nämen hej och välkommen tillbaka! :) Äntligen! Ibland kan man behöva ett break!

Ååå, vilken gullig julklapp av din sambo. ♥

Jag har en iPod nano som jag använder i stort sett varje dag, både då jag är ute och går och i bilen, kopplad till bil-stereon.

Och vilken klockren bild på era vovvar, som tittar åt tre olika håll. =)

Kram kram!

Postat av: C a m i l l a

Publicerad 2009-01-05 17:45:32

Förlåt... sambo = man! Blev lite fel där.

Kram igen!

Postat av: Camilla

Publicerad 2009-01-05 19:39:28

Hej!

Kul att du tittade in hos mig, tack för kommentaren.

En wake up lampa har jag funderat på att köpa, är det värt pengarna?

Ha det bra

Camilla

Postat av: Lissen

Publicerad 2009-01-05 20:23:20

Vilken fin julklapp du fick av din man,. Laddad med örongodis. En kompis till mej har köpt en sorts wake up lampa. Blir sugen jag också.

Fina bilder du tagit.

God forsättning på det nya året!

Postat av: Karin

Publicerad 2009-01-05 22:07:12

Vi såg inte klart filmen, blev för trött men vi ska se klart den nu någon kväll för den var faktiskt riktigt bra.

Postat av: Petra

Publicerad 2009-01-05 22:22:26

Vill också ha en Ipod! Söta hundar med på bilderna ;-) Förhoppningsvis blir det ingen migrän denna gång. Kram tillbaka.

Postat av: jenny

Publicerad 2009-01-05 23:03:17

Låter som att ni haft det härligt under ledigheten. Vilken fin present du fick & vad gulligt med inskriptionen:-)

Jättefin matta du gjort också och vilken smart idé:-)



Blev nyfiken på wake up lampan. är själv sugen på en sån men skulle gärna vilja få en recension från någon som haft den ett tag. Så du får gärna berätta vad du tycker om den sen.



Kram/jenny

Postat av: Maja/Cactusvit

Publicerad 2009-01-06 19:22:26

Det låter som att ni har haft en riktigt skön julledighet och gjort sånt som man inte unnar sig annars. Kram Maja

Postat av: MO

Publicerad 2009-01-06 19:34:56

Välkommen tillbaka vännen...Jag har oxå varit en slö bloggare, men det är ju helt ok när det är helg o alla är hemma, bättre att umgås med dem då....



Så mysigt ni har haft det, o snö på julafton, nej det fick inte vi, men i fredags började det snöa här så lite vitt på marken har vi. Kallt som sjutton har det med varit men sen idag så har det varit plussgradet, konstigt.



Fin julklapp du fått, låter härligt att kunna göra två saker samtidigt så....



Fina hundarna är, kan förstå att ni haft fullt upp nu då..



Ha de så gott, många kramar

Postat av: mammatillflera

Publicerad 2009-01-06 19:43:44

Yes, det var jag som ville att du skulle maila mig ;o) Ville meddela dig min nya bloggadress.

Postat av: Livet i byn

Publicerad 2009-01-06 22:02:53

Vilkne härlig juklapp med Ipoden. Jag har funderar lite på den där lampan jag med. Hur tycker du den fungerar?



~Livet i byn

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sus i hus

Välkommen hit! Här susar jag runt tillsammans med mina favoriter - man och hund. Här finner ni inlägg om det som förgyller min vardag, hus, trädgård, lite mat och bak, och en och annan resesväng blir det både till jobbs och helt privat. Kan även dyka upp någon tass... och på tal om det får du gärna lämna ett litet avtryck när du har varit här. Må gott

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela