Susihus

Söndagkväll

Publicerad 2009-01-25 18:15:42 i Mat & bak

Då är det söndagkväll igen och helgen har försvunnit i ett nafs. Idag har jag varit ute och tränat hund i stort sett hela dagen, promenerat, cyklat och kört sök! Vi hade en fig i ett älgtorn idag det var lite roligt att se hur de löste det. Bono vill gärna sniffa och se figuranten, men det blir lite svårt när de sitter så högt upp.

Har fått mina fina formar från Casual Living som jag beställde för några veckor sen...oj så fina men oj så stor gratängformen är. Får nog bjuda några på middag snart så jag får testa den.

Har letat efter Kusmi te ett tag och plötsligt finns det i en av våra butiker i stan. Jag dricker knappt något svart te längre men här var jag tvungen att slå till. Burkarna är ju så tokfina! Skulle gärna vilja ha en grön burk men de hade de inte hemma så det fick bli en brun med Spicy Chokladsmak. Föll mannen helt i smaken=)

Annars har jag letat efter någon fin lampa till vår skänk och jag skulle gärna vilja ha lite snygga ljuslyktor/lanternor, gärna i vitt är det någon som har något bra tips där.....Tacksam för tips! Jag har letat på flera hemsidor men mycket i mässing och färgat glas, nja inte riktigt det jag letar efter.

Måste bara tipsa er om det snabbaste och godaste snaxet, som min goa vän gör och snäll som hon är har hon delat med sig av det när vi var lite sugna på något gott och lite nyttigare snask!

Blanda ihop olika sorters nötter i en bunke, blanda ner en eller två äggvita/or beroende på mängd nötter, rör ner kanel, kardemumma, ingefära, chili alt cayennepeppar och lite råsocker och blanda ihop och sen upp på en plåt och rosta dem i ugnen. Mums va gott och enkelt!

Ha en toppengo start på den nya veckan! Jag far till Göteborg i 2 dagar.
Må bäst
KRAM

Kommentarer

Postat av: Tjohalia

Publicerad 2009-01-25 19:10:18

Det lät gott!

Kram Sandra

Postat av: Maria

Publicerad 2009-01-25 19:12:03

Vilka goa snacks :-) dem ska jag testa.

Dem där burkarna är jättefina...



Ha det så fint i Gbg :-)



Postat av: Johanna

Publicerad 2009-01-25 19:23:38

Ser supersmaskigt ut det där, det måste jag testa!



Ha det så gott i Göteborg, Kram!

Postat av: Dessi

Publicerad 2009-01-25 19:48:40

så gott det lät!

Postat av: MO

Publicerad 2009-01-25 19:52:39

Ja tack, vi kommer gärna, fast jag tror inte gratängformen räcker så vi blir mätta allihopa (vi är storätare allihopa) men fin är den, hoppas du får mycket användning av den.



Det där snackset verkar vara något för mig eftersom jag fått dille på nötter, tycker det är jättegott (o inbillar mig att det är supernyttigt...hihi).



Helgen har verkligen gått i slöhetens tecken, avverkat en hel del filmer (usch, känner mig aningens uttråkad, ska bli skönt med vardag igen).



Ha en skön kväll, kramar på dig vännen

Postat av: mammatillfleralflera

Publicerad 2009-01-25 20:30:11

Vad nyfiken jag blev på thet. Det skulle jag vilja testa.

Nötterna ska jag absolut testa.Är det naturella nötter du/hon använder då?

Trevliga dagar här i Götet.

Postat av: Pernilla

Publicerad 2009-01-25 22:05:46

Nu blev jag påmind om när jag satt som "Figge" i ett TRÄD en gång när jag hjälpte räddnings gänget på klubben. Det var bara det att det var nybörjar hundar och ingen av dem fixade att markera mej. Snacka om att jag hade träningsvärk efteråt. Obekvämt i ett träd nämligen,

/P

Postat av: J o h a n n a - Inredning & pyssel

Publicerad 2009-01-26 09:42:22

De formerna är verkligen jättefina! Ha en bra dag! Kram

Postat av: Petra

Publicerad 2009-01-26 11:15:27

Hihi det var verkligen skoj igår! =) Hoppas du får en riktigt bra vecka. Kram

Postat av: C a m i l l a

Publicerad 2009-01-26 12:45:13

Vilka snygga grejor! :) Nu då jag inte har köpstopp längre, kanske jag törs kika in på deras sida. :)

Ha en mysig Göteborgstripp. Hoppas ni hinner med besök i Nordstans shoppinggalleria. =)

Kram kram!

Postat av: jenny

Publicerad 2009-01-26 19:49:02

vilket gott snacksrecept. Måste jag absolut testa:-)

Kram/jenny

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-01-27 10:56:37

Vill tipsa dig om den nya gratis supersidan FREESTREET helt ny jättelätt att värva.



Du får presentkort från NELLY eller et SUPERPRESENTKORT där du själv kan välja butik.



Ta chansen helt gratis och jättelätt



http://www.freestreet.se/?r=135

Postat av: HUSnrNIO

Publicerad 2009-01-27 18:48:53

Det där lät ju jättegott!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sus i hus

Välkommen hit! Här susar jag runt tillsammans med mina favoriter - man och hund. Här finner ni inlägg om det som förgyller min vardag, hus, trädgård, lite mat och bak, och en och annan resesväng blir det både till jobbs och helt privat. Kan även dyka upp någon tass... och på tal om det får du gärna lämna ett litet avtryck när du har varit här. Må gott

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela